Pris for kørsel med hest? {{forumTopicSubject}}
En veninde har spurgt, om jeg vil køre hendes hest på vandbånd en gang om ugen. I hvert fald den næste måned ud.
Jeg har sagt ja, men jeg har ikke givet hende en pris endnu, for jeg ved ikke hvad jeg skal tage.
Én ting er jo hvad det reelt koster i benzin. Dertil kommer slid på bil (min timeløn glemmer vi. For ellers bliver det meeeget dyrt for hende haha). Trailer låner vi andetsteds, og der er aftalt pris.
Der er pt. tale om 5 gange kørsel. Og fra jeg træder ud af min dør til jeg er hjemme igen, har jeg kørt, pr. gang, 64,2 km. 15,2 af dem med uden trailer, 9 af dem med tom trailer og 40 af dem med hendes pony i traileren.
Jeg ved desværre ikke hvor langt min bil kører på literen. Kun at den ikke er specielt økonomisk (Ford Mondeo fra 2006), og slet ikke med hest efter!
Husk, at det altså ikke er tænkt som at jeg skal tjene penge på det. Overhovedet ikke. Jeg synes bare det skal være retfærdigt for os begge.
Hvad havde i andre valgt at tage for at køre?
sep 2011
Følger: 5 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 601
Jeg ville nok tage det dobbelte af skat's takster for kørselsgodtgørelse som ligger på 3,52 kr pr km. Du har dobbelt brændstofforbrug og dobbelt slid på bilen, så det ville være fair. Så altså godt 7 kr pr km, og så har du stadig ikke fået timeløn!
feb 2006
Følger: 137 Følgere: 140 Heste: 3 Emner: 12 Svar: 3.688
https://www.everhorse.dk/nyhedsarkiv/Det-er-ikke-s%C3%A5-kompliceret-at-k%C3%B8re-med-hesten-i-privat-regi
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.777
Det er så hvis man følger loven.
feb 2006
Ifølge linket jeg har lagt op, må jeg netop gerne køre med andres heste. Så længe jeg har passet med.
Det lyder da skørt at jeg ikke må få dækket mine udgifter?!
Det er som skrevet heller ikke planen at jeg skal tjene på det. Jeg vil bare ikke miste penge på det
mar 2020
Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 35
Det betyder ikke at jeg kender til reglerne, men jeg ved at det kan være særdeles vigtigt at læse hvad der står og ikke hvad man gerne vil have der står.
Så det link beviser ikke andet end hvad du må med din hest
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.875
Hvis jeg var dig, så ville jeg tanke bilen helt fuld før turen - og lade din veninde tanke den helt fuld efter turen. Færdig slut.
Og så vil hun sikkert gerne gøre dig en tjeneste en anden gang
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Brændstof delt med antal kørte km = l pr km med trailer.
Gang med brændstofpris og du har pris pr km.
Men ja, tank bilen op efter kørsel. Det er jo den letteste måde.
sep 2011
Følger: 5 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 601
Ligesom at bilen taber værdi for hver km den har kørt...
Jeg tænker at hvis man holder sig til skats takster (x 2 da bilen er på hårdt arbejde), så er man ikke helt ublu. De plejer ikke at give ved dørene
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.875
Derfor er mit råd, at man ser det som en vennetjeneste, og blot får brændstofudgiften refunderet - og er man ikke i stand til at gøre sin ven en sådan tjeneste, så er det måske bedre bare at sige nej?
feb 2006
For nej, jeg vil ikke tjene på det. Men der er altså slid på bilen. Det er en ældre bil, som kører fint, men man kan tydeligt mærke når der er flere hundrede kg bagefter
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.646
Pris for kørsel med hest?