1.371 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Corona og Hingstekåring Corona og Hingstekåring

Jeg har lige læst, at regeringen opfordrer til at aflyse eller flytte alle arrangementer med over 1000 mennesker - Det er jo så lige i Hingstekåringen, så hvordan forholder i jer??

Jeg var afsted igår og bemærkede ikke noget til folk der hostede eller andet (jeg hoster selv, dog ikke Corona relateret) men alt føltes helt normalt. Nu har de jo så meldt dette ud - tror i de kunne risikere at lukke af for resten af eventet? Jeg har gallabilletter til imorgen og ville være meget træt af en aflysning - omvendt er det jo ikke skide fedt at blive syg, men er det ikke bare det samme svarende til en influenza?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Corona og Hingstekåring
  • #1   6. mar 2020 Der er udmelding kl 14 iflg DVs hjemmeside.

Var der heldigvis også i går, hvor der ikke var så mange mennesker.

Mvhcharlotte

• #2   6. mar 2020 De har sat spritstandere eller hvad det hedder flere steder rundt i hallerne. Medmindre de har fysisk hud til hud kontakt med mange mennesker eller bliver hostet direkte i hovedet ville jeg ikke være bekymret smiley Jeg er afsted alle dage og er ikke bekymret. Jeg går dog ikke i staldende længere (stoppede for to år siden) af helbredsmæssige årsager - jeg vil ikke slæbe eventuelle baktier hjem til mine egne heste.

Vil lige tilføje at jeg har et godt immunforsvar og sjældent er syg. Havde jeg en mere aktiv sygehistorik ville jeg nok overveje det en ekstra gang.

• #4   6. mar 2020 Neeej, jeg skal afsted søndag - og har glædet mig som et lille barn! Håber da ikke, at de lukker ned for det smiley :-(

• #5   6. mar 2020 Kathrine: heller ikke mig. Har ikke været der i et par år, hvor de gør var tradition smiley .

• #6   6. mar 2020 Opdateringen er flyttet til 14.15

• #7   6. mar 2020 Øhm. Det ser ud som om mchs hjemmeside er nede? De har vist for mange besøgende ??

• #8   6. mar 2020 Man må da håbe de skriver afgørelsen på facebook nu hvor hjemmesiden ikke virker smiley

• #9   6. mar 2020 De opdaterede kl 14 på Hest og Rytter siden på Facebook

• #11   6. mar 2020 De har lige glemt at opdatere hjemmesiden ?? . Men så det også lige et andet sted. Nice. Godt de ikke gik i virus-panik

• #12   6. mar 2020 Her er hvad de har skrevet på facebook;)

profilbillede
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #13   6. mar 2020 Det er en anbefaling fra ministeriet at aflyse arrangementer over 1000 deltagere ikke et påbud.

I min optik er det fornuftigt at lade hingstekåring fortsætte - er folk bange, så har de trods alt muligheden for at blive hjemme.

• #14   6. mar 2020 Pyh, tænkte lige at vi måtte blive hjemme i morgen smiley

• #15   6. mar 2020 hestefolk lader sig ikke slå ud af en anbefaling ?? er man bange for sit helbred må man blive hjemme...

• #17   6. mar 2020 Det kan ses fra mange sider....

Jeg mener bare, showet er startet og allerede torsdag har der været en betragtelig mængde mennesker igennem, plus der er mennesker på messen fra flere lande.

Man er i sin gode ret til at blive hjemme.

Der kommer til at være mange flere smittede, det er ikke alle smittede der får symptomer hvilket også vil give et meget højere tal end dem der er registreret.

• #18   6. mar 2020 Jeg syntes det ville være rart at vide hvorfor de er så strikse med det corona virus i forhold til andre smitsomme og dødelige sygdomme. Ifølge Verdens sundheds organisationen dør der hver år mellem 290.000 og 650.000 af almindelig influenza. Sidste vinter døde der 790 danskere. Hvert år dør der ca. 1600 af lungebetændelse her i Danmark.

• #19   6. mar 2020 Lonni se de pressemøder der kommer/har været, der forklarer de hvorfor;)
    Specielt Søren Brostrøm fra sundhedsstyrelsen har forklaret det mange gange.

• #20   6. mar 2020 Man forestiller sig lidt en apokalypse ligesom i Bird Box nu, gør man ikke? Jeg bliver i hvert fald skuffet, hvis det ikke sker smiley

• #21   7. mar 2020 Jeg var af sted i går, alt var helt normalt, bort set fra lidt snakken i krogene om de ville lukke ned, jeg er glad for at de ikke gjorde det!
    DV har tilbudt at dem som er bange for at komme kan få lavet deres billetter om til 2021.
    og er man bange, så bliv hjemme for pokker!

• #22   7. mar 2020 Lonni.

Med de fleste andre sygdomme er der en naturlig begrænsning på, hvor mange der kan blive syge samtidig.
    Fx lokale forhold - malaria spreder sig ikke uden myg.
    Fx immunitet - nok muterer fx influenza lidt fra år til år, men befolkningen som helhed er mere eller mindre beskyttet via antistoffer fra tidligere års influenza.

Denher Corona kan sprede sig alle steder, hvor mennesker møder mennesker. Myg osv er ikke nødvendigt, der er dermed ikke geografisk begrænsning.
    Og, da det er en ny virus er folk ikke immune. Ingen kan tænke "jamen, jeg blev ramt sidste år, så i år er jeg immun og går helt fri eller bliver meget mildt ramt!" Alle har mulighed for at lægge sig syge, hvis de bliver ramt.

Jeg kan ikke huske, hvad syndhedsstyrelsen regner ud fra - at hver 10. bliver ramt? Norge regner efter, at være klar hvis 20% bliver ramt.
    Forestil dig, at 1/10 af dine kollegaer, venner og familie bliver ramt af denne virus. Nogle får bare lidt ømhed i halsen og tør hoste. Andre lægger sig syge derhjemme en uge. Hver femte af de som bliver ramt får brug for at snakke med en læge.
    En lille andel bliver svært syge.

Men - forestil dig besværet!

Hvis man fx kan udsætte det, så virus ikke rammer samfundet marts - april - maj men maj - juni - juli - august, så vil samfundet nok blive ramt meget mildere.
    Hoster du udenfor, vil virus ikke overleve ret længe, før virus dør af udtørring i den relativ tørre sommetluft og solens stråler slår også virus ihjel +folk er ikke så tætte på hinanden, når de er udenfor i sommervarmen.

Der vil simpelthen ske mindre smitte om sommeren = samfundet rammes mildere.
    Det vil være rigtig godt, hvis man kan udsætte udbredt smitte til sommermånederne.

• #23   8. mar 2020 Jeg var der torsdag.
    Jeg skænkede det næsten ikke en tanke, kun fordi en nøs, og der var ingen panik.
    Jeg krammede flere jeg kender.

Men dem i min gamle stald, måtte ikke tage af sted lørdag og søndag, så var der 14 dags karantæne.
    Men dem der havde været af sted torsdag og fredag. de må gerne komme i stalden.
    Det er hvert fald en slags panik, hos nogen.

Tror ikke der er en eneste der er smittet ved, at være i Herning.
    Alle er smittet i udlandet og der er rimelig godt styr på dem.

De svagelige ku jo uden problemer blive hjemme, der var ingen tvang.

Men så længe myndighederne håndtere fx flypassegere fra de farlige steder, som de gør, så er de svære at ta seriøse.
    Influenza er stadig farligere her.

Nå, men jeg er hvert fald glad for, at de ikke aflyste..

• #24   8. mar 2020 Jeg var der i går og der var rimelig meget ro på synes jeg. Der blev flittigt sprittet hænder, både med egen håndsprit og dem der var sat frem mange steder..

• #25   9. mar 2020 Vi valgte at bytte billetterne til næste år - af ren og skær hensyn overfor andre. Var ikke nervøs for selv at blive smittet, men ville ikke risikere måske at kunne være potentiel smittebærer. Better safe than sorry - selvom at min indre ponypige var grædefærdig.

Kommentér på:
Corona og Hingstekåring

Annonce