Hjælp til indretningsideer {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Normalt ved jeg godt, hvordan jeg vil have mine ting stående, sammensætning af farver, pynt og div.
Men.. jeg har fået mig en ny lædersofa. Og jeg er denne gang i tvivl om sammensætningen af min stue.
Min stue er aflang,
den ene væg udad på langside, har 4 vinduer - her er ikke vægplads til f.eks billeder olign. Den anden langside er blot en hel væg.
Den ene kortside har en fransk dobbeldør i midten. Varmepumpe på den ene side af døren, friplads på den anden side af døren.
Den anden kortside har en normal dør, i siden, med friplads hen mod vinduerne på langsiden.
Jeg har ege''planke'' gulv.
Væggene har været sandfarvet, men bliver hvide(har jeg dog besluttet), væggen med dobbeltdøren er malet mørkgrå.
Nuværende møbler er lyse bøg/eg laminat - tv bord og stor skænk.
En kommode og en hylde over tvet er hvide(nytilkommne, da vi renoverer spisestue)
En gråt beton sofabord.
Tidl. Sofa var beige stof. Den nye er mørkebrun læder.
Nips, potteskjulere og vaser i grå og hvid.
1. Jeg overvejer at køre hvid-grå-brun.
- skifte eg/bøg møbler ud med hvide. Beholde den grå væg og dét grå sofabord. Grå pyntepuder/plaid til sofa. (Har grå vaser, og potteskjulere, og grå/beton nips)
2. Overvejer at finde mørke møbler.
Mørk træ, eller sort?
- billede i kommentar, af den nye sofa da den blev stillet op. Beklager rodet, og den døde pære i lampen ????
apr 2008
Følger: 244 Følgere: 566 Heste: 10 Emner: 400 Svar: 1.408
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Det med Bo Bedre er ikke mit fokusområde.
Jeg kan da godt lide at det er pænt, men jeg kan bedst lide at lave andre ting.
Men, overvej at lave en tegning med cirka mål og billeder i dagslys.
Mål på rummet, Inkl markering af døre, vinduer og fasrboltede møbler, varmepumpe mv. Mål på sofa og møbler, du vil holde. Hvor højt er der til loftet?
Farve på gulvet?
Og - beskrivelse af, hvad rummet skal kunne.
Vi har en sofa til at sidde og se film i, hunden sover, gæster sover der.
Reol til brætspilssamling, bøger, osv.
Spisebord, som mest bruges til brætspil, tror jeg.
Kontor hjørne til manden
Osv.
...
Hvilke behov har du?
Hvilke stil kan du lide?
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Ift valg af farve på møbler, så kommer det jo an på for en stil du bedst kan lide. Jeg har Hvidt romantisk på soveværelset, og mørkebrunt hyggeligt old fashion på stuen
Mvh TT
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.777
Det kommer jo meget an på hvem man er som person og hvilken stil man godt kan lide, jeg er til hygge, levende lys, inviter naturen indenfor.
Så farver som grøn, brun, baige, kan jeg godt lide, en varm rød er også godt
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.646
Hvis du er den eneste, der bestemmer, så kan du jo helt selv beslutte farven / farverne.
mar 2011
Mvh TT
dec 2008
Jeg er helt klart også til de mørke træmøbler! Og kan se vi har samme sofabord ??
Vi har så en brun sofa og farve på væggene, vi har dog ikke så mange ting stående da vi er ved at sælge, så vi pakkede en masse ned, da vi satte i stand, fordi vi regnede med et hurtigt salg, det er så 2 år siden nu... ?
mar 2011
Mvh TT
dec 2008
apr 2008
Jeg har jo alle mine orkidéer der giver farve.
Og så vil jeg gerne have plads og lys.
Jeg kan godt lide natur - gerne lidt safari-agtigt
- brun, sand, bordeaux,
Nu er billederne taget om aftenen. Og vi har sol ind hele dagen, så her er lyst.
TT jeg er vild med det mørke træ og jeg har faktisk selv været fan af lilla - har haft næsten alt køkken ting i bodum i lilla, men det er efterhånden blevet slidt, og meget var glas
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Jeg ville ønske at vi kunne få nye gulve, men det er en lejet lejlighed, som ikke er istandsat, så det er først noget der bliver gjort når de flytter.. Ville gerne have lyst/gråt gulv.. Huset er meget gammelt, så det har karakter!
Pt. har vi sort lædersofa og stol, men vil gerne have grå sofa.. Gerne i chesterfield stil..
Jeg synes at mange sorte møbler giver et lidt tungt udtryk, er selv i gang med at skifte i de sorte møbler og få mere hvid ind, så jeg ville klart tage første mulighed.. Undtagen min sorte lysekrone, den er jeg meget glad for! Brun behøver heller ikke at være kedeligt, det kan godt give en lækker varme uden at være for mørkt.
Her er mit sofa hjørne, som det ser ud lige pt..
dec 2009
dec 2009
mar 2011
Så ja lysekroner kan jeg lide
Mvh TT
dec 2009
Det eneste der larmer i stuen er fugleburet... Larmer ca. ligeså meget som det der bor i det fuglebur Men det er hvad det er..
Fjernsyn er heller ikke så pæne, men det kan vi ikke undvære..
apr 2008
??
Jeg har været så heldig at finde et par brugte møbler i brun/lidt mørkt træ, med højglans brune låg, lys i glasskabe, og med guld håndtag.
Min mand har fundet et kuk-ur i gammelt antik design.
Så tror jeg får det til at spille ??
Vis gerne flere af jeres rum/værelser, så kan jeg måske finde på flere idéer :_)
apr 2008
apr 2008
Hjælp til indretningsideer