{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

Hjælp til indretningsideer {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Normalt ved jeg godt, hvordan jeg vil have mine ting stående, sammensætning af farver, pynt og div.

Men.. jeg har fået mig en ny lædersofa. Og jeg er denne gang i tvivl om sammensætningen af min stue.

Min stue er aflang,
den ene væg udad på langside, har 4 vinduer - her er ikke vægplads til f.eks billeder olign. Den anden langside er blot en hel væg.
Den ene kortside har en fransk dobbeldør i midten. Varmepumpe på den ene side af døren, friplads på den anden side af døren.
Den anden kortside har en normal dør, i siden, med friplads hen mod vinduerne på langsiden.

Jeg har ege''planke'' gulv.
Væggene har været sandfarvet, men bliver hvide(har jeg dog besluttet), væggen med dobbeltdøren er malet mørkgrå.
Nuværende møbler er lyse bøg/eg laminat - tv bord og stor skænk.
En kommode og en hylde over tvet er hvide(nytilkommne, da vi renoverer spisestue)
En gråt beton sofabord.
Tidl. Sofa var beige stof. Den nye er mørkebrun læder.
Nips, potteskjulere og vaser i grå og hvid.

1. Jeg overvejer at køre hvid-grå-brun.
- skifte eg/bøg møbler ud med hvide. Beholde den grå væg og dét grå sofabord. Grå pyntepuder/plaid til sofa. (Har grå vaser, og potteskjulere, og grå/beton nips)

2. Overvejer at finde mørke møbler.
Mørk træ, eller sort?

- billede i kommentar, af den nye sofa da den blev stillet op. Beklager rodet, og den døde pære i lampen ????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til indretningsideer
  • #2   19. nov 2019 Fra modsatte side

profilbillede
  • #3   19. nov 2019 Jeg har ingen kloge ideer.
    Det med Bo Bedre er ikke mit fokusområde.
    Jeg kan da godt lide at det er pænt, men jeg kan bedst lide at lave andre ting.

Men, overvej at lave en tegning med cirka mål og billeder i dagslys.
    Mål på rummet, Inkl markering af døre, vinduer og fasrboltede møbler, varmepumpe mv. Mål på sofa og møbler, du vil holde. Hvor højt er der til loftet?
    Farve på gulvet?
    Og - beskrivelse af, hvad rummet skal kunne.

Vi har en sofa til at sidde og se film i, hunden sover, gæster sover der.
    Reol til brætspilssamling, bøger, osv.
    Spisebord, som mest bruges til brætspil, tror jeg.
    Kontor hjørne til manden
    Osv.
    ...
    Hvilke behov har du?
    Hvilke stil kan du lide?

• #4   19. nov 2019 Det var meget gråt.. Gråt gråt gråt.. Gråt og trist vejr.. Forstår du min pointe? smiley smiley Jeg har grå malede bjælker her hjemme og synes det er pænt. Men jeg er en farve dame, elsker farver da det gør mig glad. Så hos mig er der farver på tæpper, puder, lamper og potteskjulere. Disse ting er jo nemme at skifte ud smiley

Ift valg af farve på møbler, så kommer det jo an på for en stil du bedst kan lide. Jeg har Hvidt romantisk på soveværelset, og mørkebrunt hyggeligt old fashion på stuen smiley

Mvh TT

• #5   19. nov 2019 Jeg synes at det virker meget gråt, og det bliver, for mig, meget koldt og trist, jeg kan som sådan godt lide grå, fx. den grå væg du har er mega fed, men så skal der noget varme til, det tilfører sofaen med den brune farve, men jeg ville helt klart beholde træmøblerne, da de også giver liv og varme, hvor hvid vil være koldt og sterilt.

Det kommer jo meget an på hvem man er som person og hvilken stil man godt kan lide, jeg er til hygge, levende lys, inviter naturen indenfor.
    Så farver som grøn, brun, baige, kan jeg godt lide, en varm rød er også godt smiley

• #6   19. nov 2019 Gråt i gråt kan hurtigt blive trist og koldt. Gi lidt varme med lidt farver hist og pist. Det kan være en enkelt pude / tæppe, en urtepotte, lampeskærm eller et billed på væggen. Det behøver ikke komme til, at ligne en regnbue. Det gir også lidt liv i rummet.
    Hvis du er den eneste, der bestemmer, så kan du jo helt selv beslutte farven / farverne.

• #7   19. nov 2019 Sådan ser min stue ud smiley som du kan se er jeg glad for lilla og gammel rosa smiley og mørkt træ smiley

Mvh TT

profilbillede
  • #8   19. nov 2019 Hvor ser det hyggeligt ud TT smiley
    Jeg er helt klart også til de mørke træmøbler! Og kan se vi har samme sofabord ??
    Vi har så en brun sofa og farve på væggene, vi har dog ikke så mange ting stående da vi er ved at sælge, så vi pakkede en masse ned, da vi satte i stand, fordi vi regnede med et hurtigt salg, det er så 2 år siden nu... ?

profilbillede
  • #9   19. nov 2019 Maria - Mange tak og sikke en dejlig farve i har på væggen med næsten matchende persienner smiley ja jeres sofabord er bare lysere end mit smiley

Mvh TT

• #10   19. nov 2019 Tak, vi er ret glade for farve, synes hvid er kedeligt og koldt, det er bestemt ikke alle der er til de farver vi har valgt, men så er det jo heldigt at det er os der bor der smiley

• #11   19. nov 2019 Det er en varm-grå jeg vælger, pånær vores sofabord og et sæt betonroser der er i vindueskarmen.

Jeg har jo alle mine orkidéer der giver farve.

Og så vil jeg gerne have plads og lys.
    Jeg kan godt lide natur - gerne lidt safari-agtigt
    - brun, sand, bordeaux,
    Nu er billederne taget om aftenen. Og vi har sol ind hele dagen, så her er lyst.

TT jeg er vild med det mørke træ og jeg har faktisk selv været fan af lilla - har haft næsten alt køkken ting i bodum i lilla, men det er efterhånden blevet slidt, og meget var glas smiley

• #12   19. nov 2019 Jeg er vild med meget neutrale farver, jeg bliver stresset af for mange farver, det larmer alt for meget hos mig.. Så jeg kører sort/hvid/grå og lidt sart rosa.. Meget kølige farver og så synes jeg at den rosa farve giver noget feminint, som jeg godt kan lide..

Jeg ville ønske at vi kunne få nye gulve, men det er en lejet lejlighed, som ikke er istandsat, så det er først noget der bliver gjort når de flytter.. Ville gerne have lyst/gråt gulv.. Huset er meget gammelt, så det har karakter!

Pt. har vi sort lædersofa og stol, men vil gerne have grå sofa.. Gerne i chesterfield stil..
    Jeg synes at mange sorte møbler giver et lidt tungt udtryk, er selv i gang med at skifte i de sorte møbler og få mere hvid ind, så jeg ville klart tage første mulighed.. Undtagen min sorte lysekrone, den er jeg meget glad for! Brun behøver heller ikke at være kedeligt, det kan godt give en lækker varme uden at være for mørkt.

Her er mit sofa hjørne, som det ser ud lige pt..

profilbillede
  • #13   19. nov 2019 Og så lige noget billedeleg af lysekrone og nips på vores grå væg i stuen. Vi har også en enkelt grå væg i både stue og soveværelse

profilbillede
  • #14   19. nov 2019 Og så soveværelset og så skal jeg nok holde op med at spamme, haha! smiley Man kan ikke se vores lysekrone på lige det billede (jojo, der hænger OGSÅ en lysekrone i soveværelset) og puderne skifter mellem sort og lys grå..

profilbillede
  • #15   19. nov 2019 Melanie - smiley :-D smiley Ja her er mit soveværelse smiley
    Så ja lysekroner kan jeg lide smiley

Mvh TT

profilbillede
  • #16   19. nov 2019 TT - Hehe, det giver et fint udtryk med en lysekrone, synes jeg.. Min i soveværelset er en gammel prisme lysekrone, som bare passer så fint, da huset som sagt er gammelt med stuk og sådan, så det går ret fint sammen smiley

Det eneste der larmer i stuen er fugleburet... Larmer ca. ligeså meget som det der bor i det fuglebur smiley Men det er hvad det er..

Fjernsyn er heller ikke så pæne, men det kan vi ikke undvære..

• #17   21. nov 2019 Dejlige stuer og soveværelser i hver især har.
    ??

Jeg har været så heldig at finde et par brugte møbler i brun/lidt mørkt træ, med højglans brune låg, lys i glasskabe, og med guld håndtag.

Min mand har fundet et kuk-ur i gammelt antik design.

Så tror jeg får det til at spille ??

Vis gerne flere af jeres rum/værelser, så kan jeg måske finde på flere idéer :_)

• #18   21. nov 2019 Her er de nye møbler, de bliver hængt op her i weekenden, :_)

profilbillede
  • #19   23. nov 2019 Og mandens kuk-ur.

profilbillede
Kommentér på:
Hjælp til indretningsideer

Annonce