Stigbøjler {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Jeg står i det "dilemma" at skulle vælge mellem nogle stigbøjler, men jeg ved simpelthen ikke hvad der er bedst
Jeg har før redet med Freejump og jeg synes de er gode, da de har en bred flade med skridsikker sål, samt der er sikkerhed i dem.
Der var dog noget med vægten på et tidspunkt?
Men jeg har hørt at Ophena S Magnet Stirrup skulle være ret gode, da de også er sikkerhedsstigbøjler og skulle give en bedre holdning. Jeg har dog hørt de ikke skulle sidde ligeså godt fast, når der er jord/mudder på sålen.
Jeg har dog lige opdaget at Avacallo også har nogen med en lidt bred sål og skridsikker flade, sikkerhed og så skulle de være gode for knæ, hofter osv.
Men jeg aner ikke hvad der er bedst og hvor man får mest for prisen, da jeg gerne vil ønske mig dem og have mest ud af de stigbøjler jeg vælger, da de jo er ret dyre. Derfor ville jeg høre jeres erfaringer med de forskellige stigbøjler
På forhånd tak!
jan 2007
Følger: 51 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.181
okt 2013
Følger: 47 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 42 Svar: 167
Hvilken model har du, hvis jeg må spørge?
jan 2007
Følger: 51 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.181
maj 2004
Følgere: 76 Heste: 19 Emner: 255 Svar: 2.024
nov 2008
Følger: 83 Følgere: 82 Heste: 3 Emner: 218 Svar: 3.195
okt 2013
Jeg har det præcis som dig. Også derfor det er et must, at der er sikkerhed i dem. Dem jeg rider med nu, især på tur og i spring er nemlig ikke sikkerhedsbøjler. Men jeg skal have noget med grip
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
Derudover har jeg så en personlig holdning til at Freejump er noget opreklameret noget som alle pludseligt skal have - tænker i hvert fald man der kan finde bøjler der kan præcis det samme til væsentlig billigere penge
Acavallo har jeg ikke selv prøvet, men har hørt meget godt om den
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 92 Svar: 1.643
Hej vil lige skrive dette opslag, da min datter havde en episode i tirsdags til træning.
Rikke sidder med hælene godt nede og stigbøjlen
Sidder korrekt, ponyen stopper, Rikke falder forover
Og hendes fod smutter igennem stigbøjlen. Hun bliver svinget rundt og ponyen bliver bange, hvis ikke det havde været for at sporen knækkede og hun kom fri, ville jeg slet ikke tænke på hvordan min pige var sluppet for, ikke at være kommet alvorligt til skade, stigbøjlen som er mærket freejump bøjlen skulle kunne knække i sådan et tilfælde.
sikkerheden skulle være i top, men nej, sikke noget.
Hun får aldrig mere lov Til at ride med sådan freejump,??????.Hellere betale noget mere og få nogle stigbøjler, hun kan komme ud af i sådan tilfælde
Så nu har vi købt Ophena bøjlen, kun for sikkerheden.??:)
Mit budskab med dette opslag er, sikkerhed frem for alt...............
skriver et klagebrev til dem der laver freejump bøjlen om at deres reklamation for sikkerhedsbøjlen ???? der kan ske forfærdelige uheld
Til springryttere og deres forældre
Sikkerheden frem for alt ?????? husk det derude alle sammen
okt 2013
Er der sikkerhed i BS Bow Balance? (Spørger sikkert dumt)
Og helt enig i at Freejump kan være opreklameret, de er i hvert fald overprised
Tak for din kommentar! Jeg vidste slet ikke at Freejump kunne være så dårlige/usikre Nu ved jeg ikke o det skal være Freejump, da jeg ikke selv har prøvet at falde af med de på og jeg skal ikke sidde fast, da det er e af mine største frygter indenfor ridningen
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
https://www.lundemoellen.dk/shop/hermann-sprenger-sikkerhedsstigboejler-64782p.html
Mvh TT
aug 2015
Følger: 30 Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 108
okt 2013
Og de vil ikke falde af grundet lidt mudder? For jeg har nemlig hørt at de kan falde 'lettere af', hvis der er skidt på sålen
aug 2015
Følger: 30 Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 108
feb 2021
Følger: 1 Svar: 1
aug 2022
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 10
Stigbøjler