989 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

aftensmad? aftensmad?

Jeg står for aftensmaden idag og normalt er jeg så privilegeret at kæresten laver det normalt, men det kører ofte lidt i det samme, så når det er mig prøver jeg gerne lidt nyt smiley

er der nogen det sidder med en lækker opskrift som også er forholdsvis let for en ikke erfaren? smiley

kæmpe plus hvis der er porrer i da jeg har sådan lyst til porre smiley
(ingen kartoffel/porre suppe dog, det er vi trætte af)

Skal måske også nævne jeg er ret kræsen når det gælder grøntsager smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.
  • Rør til Køkkenvask hænger ikke sammen 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  aftensmad?
  • #1   26. sep 2019 Hvad med forårsruller, salat og noget rugbrød? smiley

• #2   26. sep 2019 Jeg er ikke fan af forårsruller og hvis jeg servere rugbrød til aftensmad er der en der bliver sur smiley

• #4   26. sep 2019 kunne godt være jeg skulle lave noget med ris smiley

pølser spiser manden ikke og omelet vil han ikke have smiley
    Det er en helt opgave i sig selv at finde en ret vi begge kan lide haha

• #7   26. sep 2019 en god tærte med porrer og skinke måske

• #9   26. sep 2019 Man kan jo putte porrer i al muligt.. smiley
    Wok
    Tærte
    I ovnen eller på panden som tilbehør til noget andet
    Farserede porrer
    I en salat
    Andre supper
    Gryderetter
    Og så kan de jo bruges i alverdens retter i stedet for løg

Google evt. porrer opskrift. Der er mange hjemmesider, hvor du kan vælge porrer som ingrediens, og så kommer der alverdens forslag til opskrifter.

• #11   26. sep 2019 Kødsovs.

Svits nogle løg.
    Fx et halvt kilo? Rigeligt med løg!
    Noget kød. Fx 500-1000 kg oksefars.
    Alle de grøntsager, du har lyst til.
    Squash, porre, gulerødder, ALT!
    Måske lidt dåsetomat?
    Vand, så det dækker.
    Yndlingskrydderier.

Husk fryseposer og en suppegryde, for det bliver til en stor portion..
    Kan genbruges til lasagne i morgen.
    Hvis du vil have salat til din lasagne hos mig, så får du det ikke, da det grønne allerede er i gryden...

• #12   26. sep 2019 Stegt flæsk med porrer og ris eller kartofler med persillesovs. Shit det er godt!

Ellers måske en wok ret? Nudler med noget kylling eller oksekød, med friske grøntsager. Der kan man også sagtens smide porrer i :D.

Herhjemme er vi også glade for mørbrad i flødesovs med porrer og alt muligt andet godt grønt. Det passer stort set sig selv i ovnen :D.

• #13   26. sep 2019 Uh verdens bedste pastagratin, det skal du bruge:

Pasta fx. skruer
    skinketern/strimler
    hakkede tomater på dåse
    porrer
    Majs
    ærter
    bacon
    revet ost

sådan gør du:
    Mens pasta koges knap færdige
    svitses porrer og bacon, så tilsættes hakkede tomater, skinke, majs, ærter og krydderier, jeg plejer at bruge salt, peber, godt med paprika, oregano og chili (Du kan også brug frisk chili) lad det koge op og rør et par gange undervejs.
    hæld vandet fra pastaerne og hæld dem i et fad, hæld "sovsen" over og stil i 180-200° varm ovn i 20 min drys med ost og gratiner til osten er smeltet og gylden.
    Det er så lækkert og du kan justere på den som du har lyst, tilsæt/fjern ingredienser efter lyst og smag, det bliver jeg aldrig træt af! smiley

• #14   26. sep 2019 Det er nok ved at være lidt sent til det, men er slev helt vild med wok retter:)) en masse grøn sager, nudler og lidt kylling/fisk/rejer og så er man eller godt kørende!

• #15   26. sep 2019 Jeg skal først lave mad efter kl 20, så retter kan stadig nåes smiley

wok får vi dog ofte så det bliver det ikke smiley

• #16   26. sep 2019 Prøv denne her, mig og min kæreste er vilde med retten. smiley
    Kyllingefilet på cremet porrebund, med ris til.
    https://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/19489/kyllingefilet-paa-cremet-porrebund

En ting vi plejer og gøre med retten i linken er og putte mere fløde i end der står, og i starten tager vi sølvpapir over så alt fløden ikke damper væk.. vi tager sølvpapiret af 5 min før retten er færdig så osten kan blive lidt gylden. smiley
    Men hvor meget fløde kan i bedst selv bedømme, da det er en smags sag.. jeg kan bare godt lide at putte en masse i, da jeg fortrækker der er lidt sovs, da fløden vil forsvinde lidt. smiley

• #17   26. sep 2019 Jeg er ikke den bedste til at lave aftensmad, men på nettet er der en hjemmeside - app : mad for fattigrøve - den er jeg kæmpe fan af - nemt billigt og simpelt og til billige penge - den er alle pengene værd at købe som app ??

• #18   26. sep 2019 #17 - er app'en et engangskøb, eller er det på månedsbasis? For tror det kunne være lige en app for mig smiley

• #19   26. sep 2019 Briarwood - engangsbeløb og opdateres med nye opskrifter hver søndag

• #20   26. sep 2019 Lækkert! Kunne da være man lige skulle se nærmere på den så ??

• #21   26. sep 2019 Jeg er super glad for min - du kan evt tjekke den ud på fb først - samme navn smiley

• #22   26. sep 2019 Kan ikke lade være med at grine lidt, app der hedder mad for FATTIGRØVE, koster penge.... smiley

• #23   26. sep 2019 Mad for fattigrøve??

Har mange af bøgerne, og det er god, enkel mad - som er sammensat af en bromatolog, ikke en kok eller kendis, der vil vise sig frem.

Så, bøgerne er mest mulig god mad fir rimelige penge.
    Den app - den skal jeg se på?!!

• #24   26. sep 2019 Maria det plejede at være gratis og startede ud som en blog, men hun blev så populær at det har taget lidt overhånd og hun havde endda et fuldtidsarbejde ved siden af smiley
    ved ikke hvordan det går nu, det er et stykke tid siden vi stoppede med at bruge det. vi syntes det blev for kedeligt smiley

• #25   26. sep 2019 Se det giver mere mening at det var gratis smiley

• #26   26. sep 2019 det blev til en suppe med en masse grønt i smiley

profilbillede
  • #27   27. sep 2019 Marie E - ja 1 x 49 kr - og med opdatering hver søndag - og aftensmad til 6 dage - med opskrift og indkøbsliste - jeg betalte og er super glad for den app

Kommentér på:
aftensmad?

Annonce