{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Havre..
  • #2   22. sep 2019 Hvis man giver noget stivelsesrigt i dag, frigøres der en del insulin.

Insulin tillader muskler, lever og fedtvæv at suge kulhydrater til sig. Blodsukkeret falder.
    Indulins effekt er der stadig, selv når man begynder at dyrke sport.
    Dermed falder blodsukkeret fortsat.

Man får ikke energi, men fladhed efter en halv time, ved at æde sukker i timerne før aktiviteter.
    Men, man kan tillade lagrene at blive fyldt, ved at give stivelse aftenen inden.

• #3   22. sep 2019 Han får et foder som giver langsom frigivende energi til dagligt, og har nok energi normalt. Han skal dog præstere ekstra denne dag, og i omgang nr 2. Er det vigtigt at berideren ikke skal bruge for mange kræfter på at få ham frem hvis han har blevet for træt efter dagens første omgang.. Normalt så er han jo ikke igang to gange om dagen.. Så det er vigtigt for mig at han ikke er gået død.. Derfor tænkte jeg en omgang havre måske kunne "redde" ham.. Ellers så må jeg jo give noget pasta fra BH..

Mvh TT

• #4   22. sep 2019 Hvis du giver havre lige før arbejde , er det som at give mig kage.

Det smager godt.
    Blodsukkeret stiger. Insulin frigøres. Blodsukkeret falder. Det falder mere, når jeg dyrker sport.

Giv ikke havre i timerne op til.

• #5   22. sep 2019
    For nogen virker det og give havre 1-2 timer inden ridning, for andre ikke.
    For nogen virker det og give diverse energi pasta, for andre ikke.
    For nogen virker det med build up fra Brogården eller Power Flakes fra Equsana, for andre ikke.

Såååe, det kommer an på dyret - om den reagere og hvornår det skal gives.

• #6   22. sep 2019 Min hest får sort havre og vejer 500 kg. Han får 600-700g om dagen

• #7   22. sep 2019 tænker også sort havre.

• #8   22. sep 2019 Jamen giver sort havre ikke langsom energi? Jeg skal have noget hurtigt til de 30 minutter han har brug for det ekstra smiley

Mvh TT

• #9   22. sep 2019 Jeg er ikke ekspert på foder eller har meget erfaring. Men jeg tænker to ting:

1) Jeg ville have prøvet det af et par gange inden den dag der tæller. Jeg fornemmer vi er ved noget kåring/konkurrence og det skal ikke være test-dag.

2) Jeg har været hjælper til distancestævner et par gange (60/120/80 km), og der har hesten i pauserne fået mash, ekstra af dens normale foder/noget energirigt (ikke havreagtigt), og alt det hø/wrap den gad æde.
    Sådan en hest skal immervæk præstere lidt mere.

• #10   22. sep 2019 Hønen - Ja, da han gik distance stævne havde han bare sit almindelige foder.. Men sættingen var lidt anderledes den dag da han selvom han var træt, bare fulgte med/efter en anden hest.. (flok instinktet) Her er han helt selv når han skal præstere.. Så derfor skulle han gerne være på! smiley

Mvh TT

• #11   23. sep 2019 Prøv at søg i mine forum - der blev det beskrevet smiley

• #12   23. sep 2019 Det er faktisk lidt lige meget nu smiley fordi vi skal ride først smiley smiley så det var meget heldigt smiley

Mvh TT

Kommentér på:
Havre..

Annonce