Nathalie Horsecare. Har I oplevet? {{forumTopicSubject}}
Hej Hg.
Jeg er mildest talt chokere Jeg brugte gavekortet jeg fik af Nathalie Horsecare og bestilte deres shampoo til røde heste. Da jeg hentede pakken i dag, var der en håndcreme i, i stedet for.. Og ingen retur seddel Jeg skrev så en mail, at jeg havde modtaget fejl vare og at der ikke var en retur seddel med, og spurgte så om de ikke ville sende mig retur sedlen således at jeg kunne aflevere cremen og få den bestilte shampo tilsendt.
Jeg brugte overhovedet ingen udråbstegn e.l. Og havde sendt en professionel høflig mail. Så fik jeg en mail tilbage hvor hun skrev at jeg var utaknemmelig og at sådanne som mig gjorde at de ikke havde lysten til at sponsorere, og at det var menneskelig at fejle og at jeg ikke fik noget som helst.. Hverken retur seddel eller den bestilte shampo Sikke en kundeservice.. Og jeg kommer så ikke til at bestille noget derfra igen.. Hvis jeg en anden gang vinder et gavekort derfra, så giver jeg det væk.. Hvorfor give et gavekort hvis man ikke må bestille det man ønsker og har brug for?
Har I oplevet dårligt service derfra?
Er faktisk rigtig ked af det da jeg aldrig har set shampoo til røde heste før, og havde glædet mig til at prøve den, og havde tænkt at det var vores nye shampo for fremtiden..
Ved I måske om der er andre der fører shampoo til røde heste?
Mvh TT
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.096
Der er så mange ting i basal menneske komonikation som mangler for en god samtale når det foregår via mail, du mangler memik og stemmeføring.
Folk de er så super hurtige til at sige at vedkommende var sådan og sådan og sådan over for en.
I disse tilfælde tænker jeg at hvis jeg var nød til at være sådan over for en kunde, så havde jeg husket det for der ud kommer jeg sjældent ud.
Som i har fx bare i dag snakket med 60+ kunder og har nok talt med 60+ gange med chauffører ud over de andre opgaver jeg har haft.
Og jeg kan næsten ikke engang huske at en har rost firmaet for den service som vi lavede.
prøv at ring til Natalie horse care i morgen (så har du stemmeføring med) og hør så ad hvad der kan gøres der kan være sket en meget simpel misforståelse
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.096
kunder brokker sig over 1 forsendelse der bliver forsinket og de vil ALDRIG bruge firmaet igen og vi er for ringe og man svines til 15 minutter og problemet er stadigvæk ikke løst
dagen efter så ligger der 10 nye forsendelser fra samme kunde
og kunden glemmer liiiige at vedkommende har sendt 100 pakker afsted den sidste uge
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.096
jeg har prøvet læbepromaden og hånd cremen og begge dele var noget jeg har fået i alt 5 prøver af før jeg endelig købte et produkt fra dem som jeg dog ikke har prøvet endnu men flot lækker flaske med umilbart en kvalitets sprayer som ikke går i stykker bare af man kigger på den som andre (ikke nævnte mærker) jeg har benyttet mig af tidligere
maj 2019
Følger: 45 Følgere: 11 Heste: 3 Svar: 21
Jeg ville nok skrive pænt om din oplevelse, og at du ønsker det købte produkt, de har udstedt ét gyldigt gavekort - kontakte forbrugerklagenævnet og smide dem en mail - hvis ikke dette løser sig. Og det kan man jo også pænt sige når man snakker med dem, og ærligt fortælle hvor ØV en oplevelse det der lige var, og hvis ikke løsning findes tager man sagen videre.
https://www.forbrug.dk/artikler/forbrug/test-og-raad/e-handel/fortrydelsesret-og-klager/saadan-klager-du-over-et-netkoeb/
maj 2019
Følger: 45 Følgere: 11 Heste: 3 Svar: 21
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.096
så kunden har altid ret i at have været hjemme
når jeg har haft mine chauffører til at rende rundt i 10 minutter ude hos kunden og vedkommende har banket på på alle vinduer og døre som var mulige at komme til og har ringet 2 gange til vedkommende på mobilen
og kan give PERFEKT beskrivelse af hvordan deres forgang ser ud samt hvilken farve deres 3 cykler i garagen har
og kan beskrive hvilken farve postkasse + bevise med en seddel i postkassen at chaufføren har været der
så mener du at det er MIN chauffør der lyver og kunden taler sandt
at kunden IKKE var hjemme på adressen
og det er vores fejl som virksomhed
arrrgh
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.096
og det så har vist sig at det har kunden ikke
jeg har oplevet 1 gang hvor chaufføren ved en fejl har givet ingen hjemme scan på pakken hvor det var en fejl scan og derved har kunden haft ret og der lagde chaufføren sig også fladt på ryggen og sagde undskyld (fordi fejl jo også sker)
men ellers alle de andre gange så har kunderne ikke kunne tillade sig at opføre sig grimt over for hverken mig eller min chauffør
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.096
skulle bruge den den 28. men det når jeg vel ikke at modtage
den 28. der er 8 dage undskyld men en pakke kan nå fra kina til dk inklusiv fortoldning på 5 dage
kommer bare an på servicen for leveringen
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.272
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.096
undskyld men sprøge form og ikke kommenderende
kan i sende en fragt seddel (tænker du mener retur label) så jeg kan få ombyttet produktet
kunne tænkes at værdien på produktet måske er så lav at det ikke kan svare sig at sende produktet tilbage
så du måske kunne få lov til at beholde produktet og få det rigtige produkt også
eventuelt lige skrive oplevede ved første levering at der gik 8 dage pga manglende Informationsgivning fra fragt firmaet om at få dette produkt
kan rette produkt blive sendt med anden fragtføre end nuværnede så jeg kan få produktet i tide
feb 2015
Følger: 3 Følgere: 18 Heste: 7 Emner: 12 Svar: 149
"og kan give PERFEKT beskrivelse af hvordan deres forgang ser ud samt hvilken farve deres 3 cykler i garagen har", så det er simpelthen okay at chaufføren decideret står og glor ind i forgangen? Det må han jo gøre, når han detaljeret kan beskrive den. Dét synes jeg ikke lyder fantastisk. Hvilket firma er det dog, der kører dén politik?
I øvrigt er en garage en lukket enhed, så hvis han også går i garagen er det måske lige at gå for vidt, en carport derimod er åben.
Jeg oplevede for et par år siden at kunne se på tracking, at min pakke var på vej til levering og da jeg stod nede hos hestene kunne jeg se firmaets varevogn køre ind til naboen. Da han var på vej ud af deres indkørsel, skyndte jeg mig rundt om fold og hus og kom ud til en seddel i postkassen om at han havde været her uden at finde nogen hjemme.
Der var ingen spor i indkørslen efter ham, så han havde ikke været inde på gårdspladsen, for så havde han mødt mig - jeg så bagenden af bilen længere oppe ad vejen...
Jeg tror simpelthen, at han var kørt forkert ind til naboen og ikke gad køre ind til os og aflevere.
Han har også tidligere udleveret mine pakker til min nabo, uden at have fået lov.
Der er kommet klager begge gange - og jo, det er den samme chauffør har jeg fået oplyst fra firmaet.
Så jeg har oplevet at chaufføren bestemt ikke altid har ret...
jan 2019
Følger: 21 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 74
Jeg har lige selv fået forkert vare tilsendt fra et andet firma og det er pisse træls når man regner med at få det man har bestilt.
Jeg synes det er okay at udtrykke utilfredshed på en ordentlig måde, ligesom du også gør.
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.096
kunne det tænkes at kundens dør så sådan ud og at garagen ikke er lukket fordi kunden ikke har lukket porten og de 3 cykler er skrig grønne
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.096
eller at dørklokken var blå med pink knap
eller at kunden havde en rød konebil og der stod en kæmpe sten lige ved indkørslen
jul 2013
Følger: 27 Følgere: 95 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 599
og så lige en ting for jeg kan se flere der skriver "kunden har altid ret" og den sætning bliver ikke brugt til hvad den er tiltænkt. kunden har altid ret er originalt om at det er dem der bestemmer varene. hvis jeg fx laver en ting som ikke var tiltænkt salg, men der pludselig er mange der vil købe - kunden har altid ret.
eller
Hvis jeg har sat ting til salg der ikke sælger - kunden har altid ret.
kunden har nemlig ikke altid ret, på den måde folk forstår det idag
nå sidespring! Jeg ville nok ringe engang til dem og håbe du får en anden dame i røret end hende du har skrevet med. hun har nok haft en træls dag
maj 2019
Følger: 45 Følgere: 11 Heste: 3 Svar: 21
Så træk vejret og tæl til 10!
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Jeg er nemlig meget ked af, chokeret, og lidt provokeret ift hvordan hun har svaret mig...
Og derfor har jeg ikke særlig lyst til at kontakte de mere da jeg føler hun var meget ubehagelig..
Men igen.. Måske jeg overreagerer på hendes mail.. Tror dog ikke det..
Mvh TT
maj 2019
Følger: 45 Følgere: 11 Heste: 3 Svar: 21
Grunden til jeg skriver ''kunden har altid ret'' er til det med at Tindur bliver spidset af med at hun ikke kan få sin forkerte vare bytte til det korrekt for hun er ''ikke velkommen'' **Hverken retur seddel eller den bestilte shampo** Sådan gør man det ikke, man klemmer ballerne sammen smiler, og holder hoved koldt når den forvirret kunde prøver at forklare sin situation. Og kører ud fra det mantra at self. har kunden da ret, kunden har da ret i HOV der er lavet én fejl, hun har fået den forkerte vare. Og det er beklageligt. Så self. sørger vi da for en returseddel for det har hun ret til nu da fejlen er vores.
Men enig det bliver brugt lidt i flæng. Men det er nu alligevel en god rettesnor inden for salgs branchen. Sådan får man ofte også glade og tilbagevendende kunder.
maj 2019
Følger: 45 Følgere: 11 Heste: 3 Svar: 21
https://www.advodan.dk/nyheder/2017/11/hvad-er-injurier-og-hvordan-skal-du-reagere-paa-injurierende-udtalelser/
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.096
Jeg bliver lettere provokeret på den der "kunden har altid ret"
og kunden skal "slikkes i røven" holdning som man skal have i en kundeservice afdeling stakkels ansatte siger jeg
når der er bare 2 i denne debat som blev stødt over TS's mail og 1 omformulere den til det bedre
og når jeg så kan bevidne ved mit erhverv at jeg mindst en gang i ugen bliver løget over for i forbindelse med kunder der prøver at stille servicen ringere end den er
og blæser et storm i et glas vand
det var så simpelt som et eksemel jeg bare brugte fra min hverdag
jeg sendte et billede af ts mail til en tidligere salgschef og som har arbejdet i en meget stor forretningskæde og han rystede på hovedet over den mail
så forstå mig ret jeg er med på der er sket en misforståelse her i mellem kundeserviceansatte og kunde
og kundeserviceansatte skal reagere høfligt osv selvom kunden er ubehøvlet og er velkommen til at tænke en masse andet men kunder er altså ikke hellige langt fra
jul 2013
Følger: 27 Følgere: 95 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 599
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Når man arbejder i kundeservice, er det super vigtigt at man formår at holde hovedet koldt og tale venligt til kunden, ligemeget hvor irriteret man bliver. Man skal selvfølgelig ikke finde sig i alt, men den mail du har sendt synes jeg ikke burde fremprovokere den slags "raseri".. Jeg synes godt du kan vise beskeden, med navne streget ud, hvis du føler for det...
Men ja, smil og stå på hovedet for at kunden får en god oplevelse, selvom kunden er en sur skid. Det er kundeservice. Og det er grunden til at jeg IKKE arbejder i kundeservice.
Og nu vi snakker levering af pakker etc. så gider jeg slet ikke vælge levering på hjemmeadresse længere, for de ringer aldrig på, men smider en seddel i postkassen, fordi de tilsyneladende antager at ingen er hjemme kl. 11 på en onsdag.....
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 473
Jeg opfatter din besked relativt passiv- aggressiv,men uanset var firmaets svar pinligt.
apr 2011
Følger: 8 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 368
Som køber forventer jeg også at få det jeg bestiller og betaler for inden for en rimelig tidsramme. Hvis ikke det lykkedes, hvis butikken laver en fejl, skal den rettes op på den ene eller anden måde. Det synes jeg ikke er EKSTRA service.
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 886 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.113
jeg havde nok skrevet noget ala
Hej
Det lyder da ikke for godt. Det beklager vi meget!
Jeg har vedhæftet returseddel til dig.
Bla bl bla"
Så jeg forstår godt du noget forbavset.
Når det så er sagt, så har jeg fået mange MANGE grimme, provokerende og personlige mails som receptionist. Og der gælder det bare om at fortsætte med at være venlig, og kunne man ikke det, så sendte jeg den sgu til min chef eller spurgte en kollega til råds...
Jeg læser det ikke på din mail, at du er utaknemlig for din sponsorgave, som de pointerer.
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
aug 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 95
Men kunder har aldrig "bare" ret uanset hvad. Man kan og bør strække sig langt for kunderne, så længe kommunikationen og dialogen foregår på en fornuftig og voksen måde. TT, havde jeg fået en email med samme ordlyd som den du sendte da jeg sad med kundeservice havde jeg ikke "eksploderet" i ansigtet på dig men svaret dig høfligt tilbage eller spurgt om jeg måtte ringe dig op så vi kunne finde en fornuftig løsning på problemet.
Synes på ingen måde at du er gro eller ubehøvlet, og læser din email som fra en person der synes det hele er noget lort og er træls, hvilket det jo er når at du nu mod forventing har modtaget en forkert vare.
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.096
Jeg forklare bare hudløst ærligt hvordan jeg vil tænke om nogle tilfælde af mails/telefonopkald osv.
Man kan så reagere i forbindelse med at man arbejder anderledes end hvordan tænker hvilket kundeservice ansatte i dette tilfælde måske ikke lige har fået gjort.
Kender branchen kender kunderne ved hvor pengene kommer fra osv.
Jeg snakker bare så simpelt om et godt eksempel på hvor kunderne tit ikke altid har ret og hvor tit jeg oplever det.
Hvor jeg desperart beder folk om "at tage kunde glorien af" og se det fra den slemme ansattes vinkel.
Ærligt sidder med 150 chauffører til dagligt, de vil sgu ikke lave ingen hjemme for sjov, for de kommer til at køre den dagen efter, oftest endda tidligere og mere presset hvorfor så gøre dette.
Det er som at pisse i bukserne, med feber i -50 graders kulde.
Og skulle man have lyst til at tisse i bukserne, og det bliver opdaget. Du er ude af klappen med det samme og vi har fundet en anden til jobbet.
uha uha den der genlevering og bare stil den. Du ved ikke hvor mange gange i løbet af en dag man bliver halshukket fordi man foreslår for kunden at det er en mulighed for at gøre i morgen.
Og hvor mange gange man bliver halshukket fordi man ikke har sat den i dag og kunden nu aktivt skal vælge at gøre det til i morgen.
aug 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 95
Men min hovedregel var, at havde jeg forsøgt at levere noget, så SKULLE det med ud igen dagen efter, så var der noget andet der måtte vente.
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
Numbium: Jeg er ikke enig i at kunden altid har ret. Og som tidligere butiksarbejder, må jeg erkende at de kunder som var mest provokerende var dem med netop “kunden har altid ret”-holdningen, da de mener de kan slippe afsted med hvad som helst
sep 2011
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 183
I dette tilfælde ville jeg bare svare på deres mail, at jeg er ked af at de har mistolket min mail, og jeg egentlig bare ville vide hvordan jeg kunne få den shampoo jeg havde bestilt.
En anden ting, så ville jeg ikke turde bruge en sådan shampoo uden at have prøvevasket hesten med den på er tidligere tidspunkt.
Nathalie Horsecare. Har I oplevet?