1.202 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Stævner.. Stævner..

Hej med jer smiley
Jeg har nogle spørgsmål ift beklædning og krav osv til stævner..
Må man feks ride med ens forbunds logo bagpå stævne jakken? smiley
Eller er brodering på jakken forbudt? Synes ikke jeg kan finde noget om det, kun str af brodering på underlag smiley
Og ift championater ens forbund afholder, hvis de bruger et drf program, skal man så også følge resten af drf sit reglement ift beklædning. Eller er det fuldstændig op til forbundet? smiley

Mvh TT

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stort og tungt spejl og 4 billeder 550 kr.
  • Rengøre træterasse 1.500 kr.
  • Installer 3 pendel lamper 500 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Ophæng af spejl på badeværelse 500 kr.
  • Rodfræsning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stævner..
  • #2   20. maj 2019 Jeg har nemlig ALDRIG set det på hverken amatører eller professionelle, og tænker på om det er fordi det er forbudt da de jo ofte reklamerer for en masse... smiley
    Også fik jeg en kongeblå dress jakke af min mor (ikke decideret stævne jakke, men det synes jo ikke) så tænkte jeg det ville være sjovt at have på til FHF Championatet osv. Med vores logo på. Men hvis det ikke er tilladt i feks springning, så vil jeg ikke gøre det da jeg kun har jakken til FHF brug, ikke til meget andet også.. smiley

Mvh TT

• #3   20. maj 2019 Uden at være 100% sikker, mener jeg at have hørt eller læst noget med tilladte størrelser af logo på jakken - om det er fra reglementet ved jeg dog ikke

• #5   20. maj 2019 Jeg har lige kigget reglementet igennem og der står følgende:

225.2. Reklamer, logo, sponsorater og flag
    Se ogsa° Fælles Bestemmelser. Rytteren ma° bære logoer, dog skal følgende placerings- og størrelseskrav for logoerne overholdes:
    - Skjortekrave: 16 cm2 pr. side, det er tilladt at benytte begge sider.
    Side 14 af 56 www.rideforbund.dk

DRESSUR 2019
    - Ridejakke, pa° forsiden i brysthøjde: 80 cm2 pr. side, det er tilladt at benytte begge sider.
    Logoer fra fabrikanter (ikke sponsorende) af tøj og udstyr, ma° kun forekomme e´n gang pr. tøj- eller udstyrstykke pa° synlige omra°der. Logoerne ma° ikke overskride 40cm2.

• #6   20. maj 2019 Så nej jeg vil ikke mene at du må have logo på ryggen - kun op kraven og brystet smiley

• #7   21. maj 2019
    Hvis de følger DRF reglementet ja så skal du også følge det - som regel når de bruger programmerne så følger man også reglementet.

Og som indsat oven over, så er der begrænsning på logoets størrelse og placering, så et kæmpe Frede logo på ryggen duer ikke.

• #8   21. maj 2019 Du må ikke have logo bag på jakken.

Tænk også hvis alle havde det. Ret usmageligt.

Du må have en vis str på underlaget og brystlomme,

• #9   21. maj 2019 Sandra - Hvorfor usmagelig? smiley Jeg kan da ikke se hvorfor ens forenings logo skulle være mere usmagelig end at komme ridende i de mest gyselige farver på spring banen.. Og min tanke var at jakken kun skulle bruges i spring også til racestævne/championat. Ikke i almindelige dressur klasser da farven jo ikke er mørk..
    Jeg ser intet galt i at man reklamerer for sin forening og er stolt af sin hest, men hvis der var reklame for en foderstof e.l. Vil jeg give dig ret.. smiley

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.684
    #10   21. maj 2019 nej ingen logo på ryggen.

det ville også være super mærkeligt hvis folk begyndte at ligne en udstillet fra dyrskue i DRF/FEI stævner, hvor det ikke handler om race, men præstation.

• #11   21. maj 2019 AMT - så du mener ikke at race og præstation hænger sammen eller hvad? smiley smiley

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.684
    #12   21. maj 2019 Team Tindur: Har jeg sagt det?

men der findes Racestævner/arrangementet, også er der DRF/FEI. det ene repræsentere sjovt nok racer, mens det andet handler udelukkende om præstation (med mindre at man er en dårlig taber, og mener at man bliver set ned på, og derved dømt dårligere, fordi at man har den "forkerte" race).

så ja, det giver god mening at man ikke skal ride rundt som en reklame søjle.

• #14   21. maj 2019 AMT - Det blev jo skrevet med et smil på læben og blinke smiley smiley lighten up smiley

Mvh TT

• #16   21. maj 2019 Ja så hvad er forskellen? smiley en klub logo eller avlsforeningens/racens logo? Det er jo min "klub" smiley så hvis man feks må ride med ÅSNR på ryggen, så burde da jeg også få lov til at ride med FHF på ryggen smiley

Mvh TT

• #17   21. maj 2019 Læs AMT svar - dette er også min holdning.

• #18   21. maj 2019 Hvad med at få lavet en jakke med logo, som du kan have ude over stævnejakken (på opvarmning fx) i stedet for? smiley Der er mange raceforbund, der selv har logovarer til salg - fx DV og haflingere. Det er da også en fin måde at "reklamere" med det på - og en sådan jakke har man nok også oftere på end selve stævnejakken smiley

• #19   21. maj 2019 Nok derfor nogle bruger underlag med avls logo på. Det er jo tilladt

• #20   21. maj 2019 Kathrine - Det har jeg allerede smiley
    Mie - Ja men synes desværre ikke kongeblåt på hvidt er ligeså pænt som hvidt på kongeblåt.. Men det er jo sådan det må blive så.. smiley

Mvh TT

• #21   21. maj 2019 Hvorfor rider du så ikke med et kongeblå underlag? Der er ingen regler der siger det SKAL være hvid, og hvis du alligevel er villig til at ride med et kæmpe rygmærke tænker jeg også sagtens du kan ride med et blåt underlag smiley

• #22   21. maj 2019 Line - I dressur skal det da være hvidt underlag..
    I spring ja det kan man jo sagtens, og også den blå jakke smiley så kommer den kongelige blå ræser smiley

Mvh TT

• #24   21. maj 2019 I forhold til reglementet så nej. Så behøver det ikke være hvidt.

• #25   21. maj 2019 Igen - der står ingen steder at det SKAL være hvid smiley mener det bare er beskrevet som diskrete farver. Har tit set folk på hvide heste med farvede underlag i dressur og sågar en fjoller med skrigpink smiley

• #26   23. maj 2019 Der står ingen steder at det skal være hvidt, der står det BØR være diskret

• #27   23. maj 2019 Nåå okay smiley der kan man bare se.. smiley lidt sjovt hvordan traditioner påvirker en.. smiley

Mvh TT

• #28   23. maj 2019 Du skal heller ikke flette, det står ingen steder i reglementet.

Men vælger man og ride med pink underlag og ikke flette hesten - så skal man bare være klar på at argumentere for sin sag, da der findes dommere som har glemt at det er traditioner og ikke står i reglementet.

• #29   23. maj 2019 Det troede jeg faktisk var en regel - har hørt at det er enten flet eller stritman men må indrømme at jeg aldrig selv har tjekket op på det

• #31   23. maj 2019 Det har aldrig stået der. Men som nævnt trpr mange dommere og ryttere det.

• #32   23. maj 2019 Når vi nu alligevel er inde på regler i dressur, så faldt jeg over en regel der siger, at handsker er obligatoriske og ellers gives der -2 point. Jeg rider aldrig med handsker - ikke engang om vinteren, så synes godt nok det er en øv regel

Når det så er sagt har jeg aldrig oplevet en påtale eller minus point for ikke at have handsker på

• #34   23. maj 2019 Helt enig - men netop fordi du egentligt gerne må ride med pink underlag og uflettet hest synes jeg slet ikke handske-reglen giver nogen mening smiley

Jeg rider altid med Hvidt underlag og flettet hest men tror jeg vil fortsætte med at 'glemme' handskerne. Dem kan jeg bare ikke døje at have på smiley

• #35   24. maj 2019 De må gerne nævne det i kritikken, men må ikke trække point fra ved uflettet hest smiley

Kommentér på:
Stævner..

Annonce