3.481 visninger
|
Oprettet:
Date igen? Hvornår? {{forumTopicSubject}}
Hej Hg.
Synes bare det vi være sjovt at høre Jeres holdninger ift hvornår I/du mener det er acceptabelt at begyndte at date igen?
Og ser I forskelligt på det om man er ung, gammel, skilt, har børn osv?
Mvh TT
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
Jeg vil dog mene at man har godt af at få lidt luft og plads (selvom det for nogle kan være svært)
feb 2014
Følger: 1 Svar: 29
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
mig og vennen er nok mere kærester end ingenting.
jeg gider ikke gå, på et eller andet -måske- tidspunkt. nu dukkede den rigtige op, også er det dumt at misse en chance.
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.777
Når det så er sagt, så vil jeg sige at, så længe man "bare" dater så er tidspunktet ligemeget, dog hvis man begynder at flytte sammen mv. inden for meget kort tid, så skal man nok overveje om man søger trykhed eller kærlighed.
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Hvis du kigger dig omkring om tænker - han er sgu da meget grim - om alle fyre omkring dig, så er du nok ikke klar.
Når din sult vender tilbage, og fyre begynder at være flotte og tiltrækkende, så er du ved at være klar.
Der er nogle få personer, hvor denne "følg din mavefornemmelse" ikke virker, og det er de få som ikke har lært at være alene
Og så er der naturligvis et par undtagelser.
Har du børn, bør du nok holde potentielle kærester ude af synsvidde indtil de er ved at blive faste kærester.
Har du allerede en fast kæreste, så skal man nok lige tjekke husreglerne før jagten går ind.... Hosthost..
maj 2007
Følger: 77 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 1.479
mar 2011
Mvh TT
apr 2011
Følger: 8 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 368
Jeg tænker at efter en skilsmisse kan man vel principielt date løs så snart underskriften er sat
Der har vel ligesom været en optakt til at det er slut og der er truffet et aktivt valg om at man nu er alene og fri.
Ved enkestanden er jeg sjovt nok af en anden holdning - synes der bør gå en passende tid, hvad det så end er.
Men i virkeligheden kan der jo være mange grunde til at man efter kort tid, kan have lyst til at date og være tæt med andre mennesker trods at man er blevet enke/mand.
sep 2009
Følger: 50 Følgere: 52 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 168
aug 2009
Men det er nok fordi det er min egen erfaring der jeg er ovenpå igen
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
og i så fald, hvad hvis man 1 månede efter et brud/skilsmisse møder en som man bare ikke bør lade gå??
feb 2009
Følger: 52 Følgere: 257 Heste: 5 Emner: 52 Svar: 565
Jeg havde min sidste faste kæreste da jeg var 18. Et kort men turbulent forhold med et brud der gjorde ondt. Sidenhen har jeg ikke haft deciderede forhold, før at min nuværende kæreste slog benene væk under mig for nogle måneder siden.
Jeg havde en flirt i efteråret 18 som jeg var rigtig rigtig glad for - men desværre ville vi ikke det samme. Men jeg var virkelig head over heels, og det gjorde faktisk at det var svært for mig at komme ud og date igen - selvom at vi aldrig havde et forhold. Jeg vidste at jeg var klar, den dag jeg stod overfor en fyr og var stoppet med at sammenligne ham med min flirt.
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3037 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
Ingen ved jo hvordan det tidligere forhold har været, om man stadig har elsket hinanden og elsker hinanden når man går fra hinanden, eller om man i længe ikke har haft følelser og bare manglede at gøre det offentligt.
Ved min første ex (7,5 års forhold) f.eks der ved jeg at HAN brugte 1,5 år på at kunne ses med andre efter mig. Jeg derimod havde allerede inde i forholdet mistet følelser og derfor var jeg allerede 'det forud' og kom sammen med en direkte efter. Havde jeg stadig elsket ham, som han elskede mig, så var jeg heller ej kommet så hurigt videre.
Ved min sidste kæreste var jeg 'officielt' slet ikke single før i ca 1 time efter jeg tog hjem en hel weekend hos min nuværende mand og 3 uger senere blev vi kærester. Og denne nuværende mand bliver far til mit barn.
Baggrunden her var ganske simpelt, min ex tæskede mig dagligt, sendte mig på sygehuset 1 gang om måneden, tæskede mine dyr, truede med at slå min mor ihjel osv, hvis jeg gik fra ham. Derfor blev jeg ved ham og gjorde som om på facebook osv at vi var glade sammen. Dagen hvor jeg så flygtede op til min nuværende mand, var dagen efter min ex forsøgte stikke en kniv i halsen på mig.
Så her var jeg altså også FOR LÆNGST væk fra følelserne. Det var angst der holdte mig.
Set ude fra, for folk der lever af rygter og at dømme andre, så havde jeg 'en ny lige i røven' på den gamle. Men set tæt på, har jeg været mentalt væk meeeeget længe inden da.
Derfor mener jeg ikke man kan sætte grænser med tal, uger, timer, what ever. Der er MEGET mere der spiller ind.
mar 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 35 Svar: 292
jan 2016
Følger: 13 Følgere: 26 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 159
Hvis man skal leve efter andres fordomme og holdninger, så er det svært at leve ..
Man skal stole på sig selv, og det man selv mener er det rette !
Får man smidt andet i hoved, kan man vælge at lytte til det, tage det til sig som man mener er realevant for ens liv, og ellers smide resten, eller det hele ud til højre ..
Det er dit liv, og dig der skal leve det, uanset alder !
Har man børn, handler det igen om at mærke efter, hvis vi taler om at introducere en ny parten.
Eller mærke på sit barn / børn hvornår de er klar til at blive involveret i at far eller mor er begyndt at date ..
- ens børn kan sagtens skånes for at få af vide at man er begyndt at se en, at man har været på date eller lign .
Min mand har tidligere været gift ..
Og jeg mødte ham faktisk for 11 år siden, under hans skilsmisse, hvilket ikke holdt ham tilbage, da han havde lyst til at lærer mig at kende og omvendt ..
- Ofte er en skilsmisse jo ikke en dag til dag beslutning .. Jeg høre ofres om ægteskaber der har været i nedadgående retning i år, førend den egentlige beslutning bliver taget !
Så hvis man selv er afklaret, ens sind og følelser er renset, og man føler sig klar til at prøve at møde en date, så Go for it, og stol på dig selv ..
Så hvis det er dig selv der føler for, måske, at forsøge en date, så gør det, og så får du lidt positive tanker og god vind med herfra
aug 2009
Jeg er nok ikke typen der holder øje med hvornår folk slår op helt præcist - så de tal jeg har sat på er sat udfra hvad min egen erfaring siger mig. Hvis du møder den helt rette efter en måned, er det jo bare fjong.
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
Og op i røven med hvad andre tænker og siger, de må have et kedeligt liv hvis de bruger energi på at interesserer sig for din gøren og laden.
God fornøjelse
mar 2011
Mvh TT
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.646
Når du syntes der er en sød mand, du gerne vil lære at kende, så go for it. De hænger sgu ikke på træerne, de gode mænd.
Mænd er som Ppladser, de gode er optaget og resten er for handicappede
Dine børn, evt hans børn, skal ikke møde ham, før i er enige om, om i har en fremtid sammen.
mar 2019
Følger: 13 Svar: 2
Men jeg tror at folk ser mere skævt til det når man hurtigt finder en efter at være gift frem for efter man "bare" har været kærester.
Min personlige mening er at bare date løs når du er klar til det. Hvis børn er indblandet så gør det uden for huset og evt ikke snakke for meget om det inden det bliver seriøst.
Og bliv kun seriøs med en person når du er vilde med dem, og ikke som en form for tryghed frem for at være alene.
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
sep 2011
Følger: 5 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 601
Men jeg synes man skal holde sine børn ude af det før man er ret sikker på at den nye flamme er alvor.
Min far blev enkemand i en alder af 69 år. Min mor døde ret uventet men havde de sidste mange år ikke være helt sig selv, og nok svær at leve sammen med. Så da min far begyndte at tale om at han følte sig ensom efter ½ års tid, syntes jeg det var helt i orden hvis han fandt sig en veninde. Så på hans 70 års fødselsdag blev både børn, familie og venner præsenteret for hans nye store kærlighed. De havde kun kendt hinanden i 3 uger, og DET syntes jeg var for tidligt til en introduktion. De blev gift på hans 72 års fødselsdag og er stadig lykkelige sammen. Så jeg kan kun glæde mig på hans vegne, selvom jeg aldrig får et nært forhold til hende... Men når man når den alder er der jo heller ingen tid at spilde
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.646
I dag er min mor desv også død, men jeg har et super godt forhold til min stedfar, hvis man kan kalde ham det. Han besøger mig tit og vi spiser tit frokost sammen og hygger os nogle timer. Modig mand for øvrigt. Han giftede sig til 6 børn, 2 svigersønner og 1 barnebarn
mar 2011
Mvh TT
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Vidste jo godt at mine forældre ikke skulle være sammen mere og det var for alles bedste.. Man skal date når man er klar, det er kun en selv der ved det og det skal andre ikke blande sig i. Det er ikke deres liv.
nov 2007
Følger: 151 Følgere: 391 Heste: 5 Emner: 140 Svar: 1.625
Date igen? Hvornår?