{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.023 visninger | Oprettet:

Passiv eller aktiv medlem i klub? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

sagen er den at jeg står og skal melde mig ind i en ny klub eftersom jeg er flyttet.. Hesten står dog 5 min fra den gamle klub så jeg skal køre ret langt for at komme ned til hende..,

Har ikke lyst til at melde mig ind i den gamle klub igen da der kun kommer en hel del snik snak og drama ud af det..
Jeg vil lidt gerne ligge den epoke i mit liv bag mig og bare se tilbage på den med både glæde og sorg..

Men sagen er den at på de fleste rideklubber kan man være aktiv eller passivt medlem. De fleste af stederne fremgår det at man IKKE kan starte stævne for dem som pasiv medlem.. Men kun hvis man er aktiv medlem.. For mig er det bare lidt åndsvagt da det er møg dyrt at være aktiv medlem ift. passivt + det er ligemeget for mig at komme i klubben generelt, og være med til arrangementer, skal bare være medlem for at have nogen at starte for.

Så findes der en klub i storkøbenhavn hvor det ikke er så dyrt at være medlem og man samtidig kan starte for til stævner. ??

god aften derude

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passiv eller aktiv medlem i klub?
  • #1   7. mar 2019 Det meget normalt at passive medlemskaber er betydelig billigere end aktivt, bl.a. fordi det ændre på tilskuddet klubberne får pr medlem.

Tænker det nemmeste er at du finder listen over klubber i Distrikt 1 på DRF Go, og så gennemgår den en for en og finder den billigeste. Behøver det ikke lige være i distrikt 1, så kan det godt være den fremgangsmåde bliver lidt omfattende.

• #2   7. mar 2019 Hos Hjortespring rideklub koster det 300kr årligt. Er umiddelbart ikke selv stødt på en klub som er billigere.

• #3   7. mar 2019 Ahah ja sammenlign priser i hele dk for at finde den billigeste.. så nærig er jeg heller ikke ahah

Men syntes bare 500/600 kr er mange penge bare for at tilføje et klubnavn så jeg begynde at starte stævner igen smiley

• #4   7. mar 2019 Nu skrev du det skulle være i Storkøbenhavn, derfor mit forslag med distrikt 1. Ellers skal du nok gå efter nogle af de små klubber rundt omkring og måske i Jylland hvor deres husleje kan være lavere og deraf tage en lavere pris.

• #5   7. mar 2019 Men i distrikt syntes jeg det er en god ide! Havde selv tænkt lidt samme smiley

• #6   8. mar 2019 Passiv medlem er fx til forældre og sån nogle der mere støtter klubben.
    Storkøbenhavn er ret dyrt, men jeg har set det op til 1200 derovre, så 500-600 må være i den billige ende.
    Hvis du bare ska ha et navn, så er det med, at finde det billigste. Her i D12 ligger Kongsvad rideklub (KRT) de har til 200 om året.
    Jeg har set stævnemedlemskab helt ned til 100 årligt, men ka ikke lige huske hvor

• #7   8. mar 2019 Ja, der er mange der ønsker et "stævnemedlemsskab" fordi de bare skal starte stævner.

Tænk hvis alle kun vil have "stævnemedlemsskab" og ikke bidrage.... Hvem skal så lave stævnerne??

MEN der ligger et kæmpe arbejde inden et stævne og efter et stævne og derfor bør man være aktiv i en klub for at starte stævne.....

Og lige et stort skulderklap til dem som bruger tiden på at vi kan komme ud og starte stævne smiley smiley smiley

• #8   8. mar 2019 Jeg er med i en lille (ret lille) rideklub i det nordjyske, vi har kun udendørsbaner og et klubhus, og er derfor en sommer rideklub. Men vi ligger derfor også i den billige ende hvad et års medlemskab koster (300 kr) hvilket gør vi har en del "stævneryttere" som vi aldrig ser. Men deres kontingent kr. er guld værd for os, også selvom vi aldrig ser dem.

Så hos os er "stævnerytterne" et gode.

De ryttere vi tildaglig har, er for langt hovedpartens side IKKE-stævneryttere. Nogle af dem rider måske det vores egne klubstævner, men hovedparten kommer for at lære at ride, og for det hyggelige sammenhold vi har.

• #9   8. mar 2019 Jeg vil da gerne ligge hjælp til arrangementer, men min hest står opstaldet et privat sted med ridebane. Og det er der sikkert også mange andre der har den "ordning" også er man jo bare medlem der hvor man kan så man kan komme d og starte. Jeg personligt savner ikke at komme på en klub med et fælleskab. Men foretrækker at være opstaldet privat. Jeg er evigt træt af store steder og tøser i alle aldre så for mig er det fint nok "bare" at være stævne medlem
    Skal vi i ridehus køber vi dagskort fordi at månedskort ikke kan betale sig.

• Trine J
    Trine J Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 74
    #10   8. mar 2019 Husk også at en del af medlemsgebyret i en rideklub bliver sendt direkte videre til rideforbundet smiley De fleste klubber jeg kender til har en pris for medlemskab og en anden for facilitetskort - netop fordi en del ryttere ikke har brug for faciliteterne, men kun medlemskabet af en klub og dermed af rideforbundet smiley
    Desuden - hvis du gerne vil starte mesterskaber (klub/region/distrikt) kan det nok godt betale sig ar vælge en klub i nærheden smiley

• #11   8. mar 2019 Sabrine så nu er jeg slavisk begyndt at sammenligne priser på klubber i distrikt 1 og der er mange penge at spare!

• #12   8. mar 2019 SÅ Efter 1,5 time med slavisk gennemgang af klubberne i distrikt 1.. Har jeg nu kogt de 7 billigeste medlemskaber ned!

Skal jeg ligge listen ind ? kunne være nogen af jer også fik lyst til at skifte.. smiley

• #13   8. mar 2019 Jeg vil i hvert fald gerne se den smiley

• #14   8. mar 2019 3 rideklubber på listen hos drf er ikke med da det ikke fremgår på hjemmesiden hvad medlemskab koster.. efter at have ledt grundigt så opgav jeg.

Men her er de 7 billigeste, kan også ligge listen ind med dem alle?

Billigste medlemskaber

1. Dragør 350 kr
    2. Hjortespring 300 kr
    3. Peterborg 300 kr
    4. Kastrup 250 kr
    5. Storkøbenhavns rideklub 265 kr
    6. Stevnsbogård 250 kr
    7. Lundtofte 200 kr

smiley

• #15   8. mar 2019 Her er den lange smiley

Albertslund rideklub 400 kr
    Ballerup 250 halvårligt
    Birkerød 100 eller 35 kr kontakt klubben
    Brøndby ny rideklub 50 kr om måneden 600 kr om året
    Dragør 350
    Gentofte 540
    Glostrup 600 kr
    Hjortespring 300 kr
    Holte 275 halvårligt 550 kr
    Hvidore avedøre 450 kr
    Ishøj 400 kr
    Kastrup 250 kr
    Kongelunden 325 kr halvårligt 650
    Ledøje 450 kr
    Lundtofte stævne medlemskab 200 kr
    Lyngby taarbæk 400 kr
    Mattsoons 550 kr
    Egene 500 kr
    Charlottenlund 270 halv årligt 540
    Petersborg 300kr
    Vallensbæk 530
    Stevnbsogård 250 kr
    Storkøbenhavns rideklub 265 kr
    Tattersal 100 kr om måneden 1200 kr årligt
    Tømmerup 350 kr halvårligt 700 kr
    Vedbæk 525 kr
    Vestegnens rideklub 400kr
    Vestskovens 500 kr
    Værløse rideklub 400kr

• #16   8. mar 2019 Birkerød, er du ikke sikker på det er 100 om måneden?
    For sån læste jeg det, den gang jeg kiggede på det (pga familie 50m derfra)

• #17   11. mar 2019 Jo men 35 for junior smiley

Kommentér på:
Passiv eller aktiv medlem i klub?

Annonce