8.984 visninger
|
Oprettet:
Dumpe srp? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen!
Jeg har afleveret srp for næsten 2 uger siden nu, og jeg er så bange for, at jeg dumper srp, da jeg tror, jeg får plagiatfejl for min opgave..
Jeg læste forleden min opgave i gennem nogle par gange, og har lagt mærke til at nogle sætninger ligner bogens indhold, samt de artikler jeg har brugt. Her har jeg dog lavet fodnoter til artiklerne, men ikke til bogens indhold..
Derudover har jeg andre sjuskefejl, som at ikke have alle mine kilder med i opgavens kildehengivelse..
Kan dette resultere med at dumpe eksamensopgaven?
Hilsen den forvirrede..
jan 2008
Følger: 68 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 136 Svar: 2.570
Men omkring formalia som at have alle opgave referencer til også at fremgå af kildelisten, så afhænger det af skolens holdning. Men det en ting jeg tænker man kan slippe afsted med og stadig bestå.
Med hensyn til plagiat, så afhænger det jo også af hvor mange andre ligheder der er i den opgave og hvor strengt der slås ned på ligheder. Det udregnes jo som en procent af et program og normalt er der er margin for hvad der automatisk accepteres og hvad der kræver et kig på opgaven. Hvis den slår ud med plagiat, så må de jo ind og kigge hvad det er som den har markeret som plagiat og det kan jo så blive en vurderings sag hvis du ligger lige på grænsen. Men tænker at der er en fordel i at ligge tæt på kilder fremfor tæt på andre opgaver, det viser mere at du har et mangel med dine kildehenvisninger fremfor at du har kopieret andres opgaver og derfor ikke lavet det selv. Her antaget at det er enkelt sætninger og ikke hele afsnit.
maj 2010
Følger: 52 Følgere: 44 Heste: 6 Emner: 46 Svar: 203
Plagiat har de vist nok et program der kan finde (den kn finde ud af om man har kopi pasted), men fordi nogle af dine sætninger ligner bogens, tror jeg ikke du dumper. Så skal læreren jo ind og kigge på samtlige sider alle har refereret til i deres opgaver, og skaffe bøgerne. Det tror jeg bestemt ikke de gør
Tror bare du skal tage en dyb indånding og slå koldt vand i blodet
feb 2016
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 7
maj 2012
Følger: 55 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 7 Svar: 450
Dog er jeg ret sikker på at hvis man dumper srp, står der bare en dumpe karakter på eksamensbeviset, dog skal man vist ikke gå om?
feb 2016
Ja, jeg tror heller ikke man skal tage året om. Dog skal jeg bestå alle fag med minimum 02 for at komme ind på drømmestudiet, så det er lidt der den ligger..
aug 2006
Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 445
Sjuskefejl så som at glemme materiale på litteraturlisten gør ikke at en opgave dumper, men det tæller heller ikke ligefrem op. I sidste ende er karakteren og bedømmelsen en helhedsvurdering hvor mange små ting er i spil, så du skal passe på med at stirre dig blind på én ting
feb 2016
jan 2016
Følger: 18 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 1
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 886 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.113
Dumpe srp?