983 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Gamacher Gamacher

Hej,
jeg har altid redet med denne type gamacher (helt almindelige spring gamacher) og det har fungeret rigtig fint, men nu skal jeg til at købe nye og man kan næsten kun få gamacher i den farve jeg vil have i en model, der går hele vejen rundt om kodeleddet. Jeg har læst at denne type ikke er tilladt på ungheste? hvorfor det? jeg håber nogen kan hjælpe smiley OBS. Billeder for opmærksomhed ifht. modellerne.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gamacher
  • #1   13. feb 2019

profilbillede
  • #2   13. feb 2019 På det nederste billede er det kun bagbensgamacherne jeg mener. smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #3   13. feb 2019 hvor har du læst at de ikke er tilladt på ungheste??

Men du kan altid læse reglementet igennem på DRF, så kan du se hvilken benbeskyttelse du må benytte.

• #4   13. feb 2019 Kopieret direkte fra drfs hjemmeside: Ved stævner på alle niveauer kan der gennemføres gamachekontrol.
    For alle youngsterklasser og DRF’s Unghestechampionater (4-, 5-, 6- og 7-
    årsheste), samt ved alle starter på 4-års heste ved danske ridestævner er
    følgende gældende: Alle bagbensbeskyttelser må max. have en total højde
    på 15 cm og en minimum bredde på 5 cm. Følgende kriterier skal
    respekteres: Indersiden af beskyttelsen skal være glat; og lukkeanordningen
    må ikke være elastisk; der må ikke bruges tilbagespænd eller anden form
    for lukkesnører. Den afrundede faste del af beskyttelsen skal være placeret
    på indersiden af koden. Der må ikke anvendes andre former for
    anordninger i forbindelse med brug af bagbensbeskyttelser.
    Boots/gummihestesko: Tilladt.

• #5   13. feb 2019 Nogen mener de lukkede gamacher kan bevirke mere "bagbensaktion" under afviklingen af springet, det er formentlig derfor det ikke er tilladt til championater etc.

Det var bla. derfor Veredus Pro Jump også var lidt ekstra populært på et tidspunkt.

• #6   13. feb 2019 Tak for svaret. Hermed kommer endnu et spørgsmål: Hvad med en ældre hest, som ikke starter championater? bliver den påvirket af dem - negativt? Eller spiller det ingen rolle? smiley

• #7   13. feb 2019 Altså det kommer jo an på om hesten finder dem generende, det var vidst hele grunden til man mente de løftede højere. Hvis du ikke strammer dem unødigt og de ellers er rene etc. så tvivler jeg hvis hesten er vant til at gå med gamacher. Min pony har gået med begge typer da han stadig gik stævner, og der var ingen forskel og han tror ellers hans ben er blevet spist hver gang han får gamacher på.

• #8   13. feb 2019 Hvad mener de med, at lukkeordningen ikke må være elastisk? ?

• #9   13. feb 2019 Det er at der skal være fast lukning og ikke elastik da det er eftergivende.

Men hvis du ikke har en hest som starter championater eller er 4 år, så skal du ikke tænke på de regler som du har sat ind.

• #10   13. feb 2019 Men betyder det at de slet ikke må have elastik i sig, for jeg har ikke set nogen helt uden elastik før?

• #11   13. feb 2019 Det må du spørge DRF om, men som sagt så må du godt bruge dem med elastik så længe du ikke rider championat eller 4 års hest.

• #12   13. feb 2019 Ja det er ikke aktuelt lige nu, så reglerne kan nå at blive ændret inden. Jeg undrede mig over det da jeg ikke har set dem uden elastik før, så jeg var egentligt mest nysgerrig om de fandtes uden smiley

• #13   13. feb 2019 Der er nok elastik på de fleste strygere hvis det ikke er læder som godt kan være uden.

• #14   13. feb 2019 Det er der sku ingen der holder øje med. Ikke engang til distrikts eller C stævner

Vidste ikke engang de regler fandtes

• #15   13. feb 2019 Man kan vist både få læder gamacher med lædersnørre samt gamacher med "gummistropper", så de findes, men det er ikke dem man ser til daglig smiley

• #16   19. feb 2019 Tak for alle svarene smiley

Kommentér på:
Gamacher

Annonce