hvordan er jeg stillet; uddannelseshjælp {{forumTopicSubject}}
hej
Jeg står og har valgt den forkerte ungdomsuddannelse så jeg vil gerne skifte men først til august. Jeg stopper på min skole om 1-2 måneder. min plan er at søge ind på en ny ungdomsuddannelse med start til august. dog er dette i en anden by end den jeg bor i nu (jeg er udeboende og kan ikke klare mig uden indtægt af den ene eller anden art). mine forældre bor 1 time i bil fra mig og min plan er at tage en uddannelse der ligger midt i mellem min nuværende by og mine forældre. Jeg vil til en start kunne tage bus/tog til den nye uddannelse men har planer om at flytte til dén by ( hvornår ved jeg ikke) det vil sige blive boende her lidt endnu. Jeg vil jo som sagt i mellem tiden står uden indtægt og vil rigtig gerne lave noget fysisk indtil jeg skal i skole igen! Jeg har haft snakket med uu-vejleder og en vejleder på nuværende skole. min uu-vejleder sagde at jeg skulle prøve jobcenter og få noget der hedder uddannelseshjælp. Så vidt jeg kan forstå skal jeg til noget aktivering evt.
nu kommer mine spørgsmål HVIS jeg gerne vil studere i en anden by end den jeg bor i skal jeg så nævne det eller er de ligeglade med hvor man vil studere efterfølgende? vil jeg stadig kunne få hjælp af dem (jobcenter) selv hvis de ved jeg ikke bliver boende - kan de nægte at hjælpe?
p.s grunden til at jeg ikke bare blive ved at studere ind til sommer er sådan set privat men jeg har været udsat for meget blandet igennem min studietid ind til videre.. og jeg har brug for en pause så jeg er helt klar og frisk på at tage hul på en ny ungdomsuddannelse
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Yderligere er der nogen regler ift kontanthjælp mellem uddannelser. Jeg ved ikke, om du bliver ramt, når du ikke færdiggør det du er i gang med nu, men spørg ind til det, for gælder det for dig, er det to måneder du ikke er berettiget til KH.
Om du flytter burde ikke være relevant, udover at du evt skal skifte jobcenter.
Men med at ville det jo være, at du brugte tiden nu på at finde noget arbejde, så du har noget, inden du stopper uddannelsen.
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Hvorfor ikke bare lede med lys og lygte efter job, som jeg forstår dig er du sund, frisk og kan starte med øjeblikkelig virkning.
Det er også rigtig, rigtig godt når man studerer og synes anatomien (eller, hvad du synes er noget møg) er det mest kedelige i verden og tænke tilbage på, hvor sjovt ufaglært arbejde måske ikke er. Det gør mirakler for motivationen...
Bliver du derimod behageligt overrasket over at være gartnermedhjælper / plejehjem arbejdskraft / butikmedarbejder finder du måske en uventet overraskelse ;
Din rette hylde.
Og så ses vi måske om nogle år, hvor du er blevet landskabsarkitekt, sygeplejerske, årets kassedame eller noget helt andet.
Det næste halve år er en unik mulighed for at arbejde, prøve kræfter og tjene penge!
Prøv dig selv af!
Go fornøjelse...
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 494 Svar: 3.197
apr 2008
Følger: 133 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 623 Svar: 4.654
feb 2013
åh! det vidste jeg ikke det håber jeg virkelig ikke er gældende - For så er jeg nødt til at flytte hjem til mine forældre (og vil ende med at bo hos dem indtil min uddannelse starter) de bor desværre ude i en meget lille by og offentlig transport er dårlig derfra
feb 2013
jeg vil også prøve at lede efter et arbejde for det vil klart være det nemmeste, men om chancen er stor ved jeg ikke men jeg prøver!
feb 2013
Jeg håber også at finde noget arbejde, men hvis jeg ikke gør, håber jeg at jeg kan få uddannelseshjælp fra marts af
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
apr 2008
Følger: 133 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 623 Svar: 4.654
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Så jeg ville, hvis jeg var dig istedet skynde mig at finde noget arbejde
Du kan heller ikke gå på offentlig forsørgelse - kontanthjælp/uddannelsehjælp, hvis du er imellem to uddannelser.
hvordan er jeg stillet; uddannelseshjælp