{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.243 visninger | Oprettet:

Ridestøvler højde {{forumTopicSubject}}

Hej
Har lige bestilt et par ridestøvler hjem med langt skaft, men der er dog et problem. Er kommet i tvivl omkring højden, er bange for, at de er en anelse for høje..

Findes der en eller anden tommelfingerregel for, hvordan højden på en ridestøvler med langt skaft skal være? Som det ser ud nu får jeg skaftet "klemt" i knæhasen, hvis jeg sidder på en stol.

Nogen, som kan hjælpe?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ridestøvler højde
  • #1   28. nov 2018 Jeg synes, at denne video forklarer det rigtig godt: https://www.youtube.com/watch?v=GxUHNP-QeDI smiley

• #2   29. nov 2018 Jeg har desværre et problem med ridestøvler da jeg ikke kan passe den almindelige højde på skaftet.. smiley så dette gør at jeg desværre har begrænsninger ift hvilke jeg kan købe.. Jeg kan ikke passe andet end 42/43 i højden Max. Ridestøvler plejer dog at falde ned i skaftet efter lidt tid, men eneste råd jeg kan give er, sæt dig på en stol, mærk efter hvordan det føles, "rid" lidt letridning og mærk efter, og hvis du elsker støvlerne og de er på grænsen, så tænk på at de nok falder lidt smiley

Mvh TT

• #3   29. nov 2018 Man kan få en halv sål til at lægge ind ved hælen.
    Så skubber du dit ben en halv cm opad.

Forestil dig, at du sætter foden i stigbøjlen for at stige op. Gnaver den der, synes jeg personligt at støvlen er for lang...

• #4   29. nov 2018 En hælkile kan hjælpe dig endtil at støvlen er faldet lidt sammen.

• #5   29. nov 2018 vil sige støvlelængde kommer an på flere ting: er det en dressurstøvle eller en springstøvle eller en all-round støvle. For dressurstøvler ønskes jo så lange som muligt.
    Støvler falder også lidt sammen ved brug.
    Da jeg sidst købte nye (dressur) støvler var jeg glad for lynlåsen bag - for ku heller ikke sidde på en stol slet ikke gå på wc (!!!) uden at åbne og lyne lidt ned - er så også ret langbenet.
    Og som flere skriver kan en hælkile være en god ting især ved opstart med nye støvler smiley

mvh Ponymor

• #6   29. nov 2018 Husk de falder lidt smiley Tænker faktisk, de skal gøre naller i starten, ellers bliver de for korte smiley

Men ALT er jo også smag og behag. Jeg vil gerne have, de er lange og går helt op, og så gør de altså ondt i starten smiley Ellers overvej en kile smiley

• #7   30. nov 2018 Tusinde tak for hjælpe alle sammen, valgte at beholde støvlerne:)

• #8   2. dec 2018 Hvis det gør ondt, kan jeg anbefale et af de dér tykke vabelplastre fra apoteket... det kan man sætte lige i knæhasen. Mine de har været rigtig øv deroppe... og det hjalp! smiley

Kommentér på:
Ridestøvler højde

Annonce