{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
551 visninger | Oprettet:

Civilkøb/købeloven hjælp manglende vare {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har nu en køber der mangler sin vare jeg sendte for en uge siden med dao jeg har aldrig prøvet at sende med dao før sendte på den forklaret måde på nettet og tog self billed af købet af portoen og pakken hvor det var skrevet på.
Den er så ikke kommer frem eller noget jeg var i posthuset de havde den ikke og sagde jeg skulle kontakte dao det hjorde jeg så igår (var på posthuset dagen før) og de ville lave en sag ud af det og sagde at pakken ville ende hos dem, så jeg skulle beskrive den hvor jeg havde indleveret den osv på det de sendte til mig det har jeg så gjordt lige efter jeg fik mailen fra dem jeg opdatere køberen hele tiden har sendt screenshots fra det hele også det dao har sendt til mig med sagen men vedkommende presser på at jeg skal tilbageføre nu.

1 jeg vil ikke betale det hele tilbage siger vedkommende må have tålmodig til dao svarer igen jeg gør alt hvad jeg kan med at kontakte dem jo osv og det hele er igangsat.

At jeg ikke vil betale det hele tilbage (altså dele) både pga jeg så skal betale Porto 2 gange og det var helt nyt udstyr som jeg er ked af både at miste og også betale for .

Mit spørgsmål er hvad siger civil loven og hvad er mine rettigheder osv ? Og køberne self

Håber i kan hjælpe smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Civilkøb/købeloven hjælp manglende vare
  • #1   11. okt 2018 Det har vist lige været noget omkring forsinkelse på pakker. prøv at ring til dem og få undersøgt hvor den er henne.

• #2   11. okt 2018 Købelovens § 10. Skal genstanden af sælgeren forsendes fra et sted til et andet for der at overgives i køberens besiddelse, anses levering for sket, når genstanden er overgivet til en fragtfører, som har påtaget sig forsendelsen fra vedkommende sted, eller den, hvis afsendelsen sker med skib, er bragt inden for skibssiden.

Din risiko er altså overgået til køber, da du afleverede pakken til DAO, hvorfor det faktisk ikke er din bekymring mere. Dog det vil nok forudsætte at du kan bevise at du faktisk har afleveret pakken og fået den sendt smiley

• #3   11. okt 2018 Vi har oplevet med dao at pakken var kommet frem til butikken, men vi fik ikke besked om det og når vi tjekkede t&t så var pakken på vej. Det endte med at vi kørte ned til butikken hvor pakken var sendt til og spurgte til den og så fandt de den.

• Anne
    Anne Tilmeldt:
    okt 2016

Følger: 2 Svar: 2
    #4   11. okt 2018 Hvis du kan dokumentere, fx ved en indleveringskvittering, at du har overleveret pakken til DAO, er der købers risiko, men DAO`s ansvar, og dermed en sag mellem køber og DAO. Købelovens paragraf 10, som en anden henviser til. Du har opfyldt din forpligtelse overfor køber, når pakken er overleveret til DAO.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #5   11. okt 2018 du og modtager burde have modtaget en mail, hvor man kan følge pakken

• #6   12. okt 2018 LM det er vist incoterms du har gang i der ?? og de kan svinge rigtig meget i henhold til aftalen mellem køber og sælger

• #7   12. okt 2018 Ina
    Det er købeloven, og den gælder for civile køb såfremt andet ikke er aftalt.

Kommentér på:
Civilkøb/købeloven hjælp manglende vare

Annonce