Civilkøb/købeloven hjælp manglende vare {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg har nu en køber der mangler sin vare jeg sendte for en uge siden med dao jeg har aldrig prøvet at sende med dao før sendte på den forklaret måde på nettet og tog self billed af købet af portoen og pakken hvor det var skrevet på.
Den er så ikke kommer frem eller noget jeg var i posthuset de havde den ikke og sagde jeg skulle kontakte dao det hjorde jeg så igår (var på posthuset dagen før) og de ville lave en sag ud af det og sagde at pakken ville ende hos dem, så jeg skulle beskrive den hvor jeg havde indleveret den osv på det de sendte til mig det har jeg så gjordt lige efter jeg fik mailen fra dem jeg opdatere køberen hele tiden har sendt screenshots fra det hele også det dao har sendt til mig med sagen men vedkommende presser på at jeg skal tilbageføre nu.
1 jeg vil ikke betale det hele tilbage siger vedkommende må have tålmodig til dao svarer igen jeg gør alt hvad jeg kan med at kontakte dem jo osv og det hele er igangsat.
At jeg ikke vil betale det hele tilbage (altså dele) både pga jeg så skal betale Porto 2 gange og det var helt nyt udstyr som jeg er ked af både at miste og også betale for .
Mit spørgsmål er hvad siger civil loven og hvad er mine rettigheder osv ? Og køberne self
Håber i kan hjælpe
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
dec 2006
Følger: 77 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 202 Svar: 4.229
Din risiko er altså overgået til køber, da du afleverede pakken til DAO, hvorfor det faktisk ikke er din bekymring mere. Dog det vil nok forudsætte at du kan bevise at du faktisk har afleveret pakken og fået den sendt
jan 2004
Følger: 6 Følgere: 17 Heste: 18 Emner: 4 Svar: 363
okt 2016
Følger: 2 Svar: 2
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.096
dec 2006
Følger: 77 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 202 Svar: 4.229
Det er købeloven, og den gælder for civile køb såfremt andet ikke er aftalt.
Civilkøb/købeloven hjælp manglende vare