2.795 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Isolerede staldvinduer Isolerede staldvinduer

Er der nogle af jer, der har købt isolerede staldvinduer? I så fald, hvor har i købt dem fra? Og hvad var prisen på dem? smiley
Vi skal overtage vores nye hus i november, og der er nogle staldvinduer, som trænger meget til at blive skiftet. I den forbindelse vil vi gerne have de nye isolerede. De må gerne være traditionelle små høje staldvinduer, men ikke et must. Dog skal man kunne få dem, så de er "heste-sikrede", altså ingen glas der kan springe, hvis de maser på dem med mulerne smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Isolerede staldvinduer
  • #1   10. okt 2018 Nu har jeg et spørgsmål.

Hvorfor vil du have dem isolerede?

Hestestalde skal jo ikke være varme, du ønsker jo kun et par grader over udendørs temperatur i stalden - hvilke fordel er der i isolerede vinduer?
    Normalt er problemet i stalde mere at få nok cirkulation i luften, uden at skabe træk.

Jeg kan ikke huske, at jeg nogensinde har set isolerede bondehus staldvinduer, med gitter på indersiden, men de findes sikkert.
    Ellers kan en glarmester lave det til dig på bestilling.

Men de almindelige, ikke isolerede staldvinduer er enormt lette at skifte glas på.
    Selvom du holder mulerne væk, så forvent, at fugle på afveje, sten og andet mærkeligt regelmæssig smadrer et glas. Men lidt linoliekit og en kittekniv, så er du godt kørende.
    Skær gerne en lille stabel glas ud, når du alligevel skærer glas. Linolie Kit koster 45 kr pr bøtte, en kittekniv koster måske 30-90 kr afhængig af mærke, en diamant skærer koster også under 100 kr. - Jeg er så god til det, at min gamle moder ikke vil lade en glarmester røre hendes vinduer - jeg har aldrig fået anden instruktion, end at jeg kan huske, at jeg som ca 4 årig så på, at farfar skal glas.
    Til gengæld kan du ikke skifte glas på termoruder...

• #2   10. okt 2018 Enig med DR Who smiley Der må ikke være for varmt i stalden da de vil hurtigere blive syge pga temperatur svingningen. Så længe det er lige over frysepunktet i stalden til vinteren er det godt smiley
    Jeg ville hellere sørge for at sikre mig imod frost sprængninger på vandrør smiley

Mvh TT

• #3   10. okt 2018 De skal isoleres fordi stald, garage og hus hænger sammen i én bygning, og vi på sigt vil have det ens hele vejen rundt smiley
    Jeg har prøvet at lave en skitse over hvordan det ser ud. I "ophold+garage" kommer bilen til at holde, men der bliver også saddelrum, "biograf" (projektor, sofa, bar mv) mm derude, så derfor skal det isoleres bedre på sigt smiley
    Der hvor jeg har sat + er der gammeldags staldvinduer, og der hvor jeg har sat * er staldvinduerne pillet ud, og der er bare støbt en glasplade ind (det er disse vi i første omgang gerne snart vil have skiftet). Men det skal helst blive ens hele vejen rundt og så praktisk som muligt med alle hensyn taget i betragtning. Stalden bliver en løsdrift, så det skulle ikke blive et problem med udluftning smiley

Dejligt at høre at det er nemt at reperare almindelige gamle staldvinduer. Det er der alle de steder, hvor der er et + og i nogle af dem mangler der nemlig glas, så dem skal jeg i gang med (og har aldrig prøvet det før) smiley

• #4   10. okt 2018 Min skitse

profilbillede
  • #5   10. okt 2018 Kan det så ikke bedre betale sig at sørge for en rigtig god isolering mellem ophold/rum og stald? Så har du både mulighed for ikke at holde stalden for varm, samtidig med at det ikke vil køle jeres hjem ned.
    Man kan jo altid bestille nogle 1-lags vinduer der ligner de isolerede i har på resten af huset så det stadig holder det pæne ydre smiley

• #6   10. okt 2018 Det skal bare være de samme vinduer hele vejen rundt, men man kan da selvfølge forhøre sig om nogen kan lave dem ens men med forskellige lag glas smiley
    Muren imellem er heldigvis rimelig kraftig.

• #7   10. okt 2018 Usoleringen kommer ikke så meget an på hvor kraftig muren er, men hvad den består af. En 40cm betonmur er væsentligt dårligere isoleret end to tynde mure med isolering imellem. Så alt efter hvad muren består af kan den være godt/dårligt isoleret.

Men er det meningen at i vil have garage/ophold og rum til at være ligeså varmt som huset om vinteren? Eller skal det bare være så varmt at man godt kan opholde sig derude?

• #8   10. okt 2018 Det er rimelig isoleret derude, da der har været værksted derude tidligere. Så det skal bare være sådan, at man kan være derude. Muren er lidt isoleret smiley

• #9   10. okt 2018 Selvfølgelig skal du have isolerede staldvinduer, det isolerer jo mod træk om vinteren og mod varme om sommeren smiley Især hvis du har uisolerede vandrør i stalden.

Jeg har staldvinduer tilsvarende dem på vedhæftede billede, der kan vippes ind foroven, for at bøje luften opad når vinduerne åbnes, har dog tremmer foran. Det skal der være. Uanset om det er fleksibelt pleksiglas, så er der en risiko for at det kan knække, og så har du noget den kan skære sig på.

profilbillede
  • #10   10. okt 2018 Kig på hjemmesiderne hos staldinventarfirmaerne, fx Dan-Egtved, Rationel, Midtjyden, Fremtiden osv. De har allesammen staldvinduer af forskellig art.

Kommentér på:
Isolerede staldvinduer

Annonce