Minimalisme og rosetter {{forumTopicSubject}}
Hej hg
Har lige fået den lækreste 3. værelses lejlighed sammen med min kæreste. Vil gerne have indrettet den nogenlunde minimalisktisk, og søger derfor gode råd, vejledning og evt. inspiration.
Har lidt spørgsmål:
Hvad gør i med jeres rosetter? Jeg er typen der har mine hunget op. Er slet ikke vokset fra det endnu. Føler ikke jeg kan skilde mig af med dem, og har også svært ved bare at pakke dem væk. Hvordan har i båret jer ad? Og er der nogle af jer der aflevere rosetten tilbage efter stævne?
Hvordan skiller i jer bedst af med små pynteting. Har så mange ting som jeg har fået af alle mulige. Meget af det har en hvis effektionsværdi, men roder lidt.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
JEg ville lave en stor opslagstavle, også hænge de aller vigtigste op, sammen med andre billeder, plakater, kunst mm.
maj 2010
Følger: 52 Følgere: 44 Heste: 6 Emner: 46 Svar: 203
Vil helst henimod at kunne skille mig af med dem eller smide dem i en kasse. Føler mig så følelsesmæssigt forbundet til dem
maj 2010
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.460
Alternativt kunne jeg godt finde på at sortere i dem, så alt der er noget "ligegyldigt" fotokonkurrence pakkes ned og alt fra Dyrskue/stævner bliver (kun 6 styk). De fylder nemlig mindst i landskabet og er lidt mere strømlinet i deres farver - og så betyder de ganske enkelt mere for mig.
jun 2011
Følger: 52 Følgere: 29 Heste: 4 Emner: 72 Svar: 526
Det blev en slags opslagstavle og nu hænger de fint og adder noget farverigt til mit ellers sort hvide væresle
jun 2011
Følger: 52 Følgere: 29 Heste: 4 Emner: 72 Svar: 526
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 3.245
Jeg har overvejet et rio/hønsenet og så hænge dem op med print (evt. polaridstil) billeder af krikkerne. Er ikke sikker på at min kæreste er enig, men op skal de altså. Har ikke lagt så mange timer og penge i træning for at gemme præmierne væk i en kasse på loftet
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 372
Så hvis I har et ekstra værelse, kunne I måske gøre det samme.
Og så bare lige et pip - minimalistisk stil kan være flot, men husk, at du skal bo i det og føle dig hjemme Vi bor i nybygget lejlighed med hvide vægge og højt til loftet - vi har valgt møbler i naturtræ og gråt/sort/hvidt. Alt, hvad der ellers dekorerer rummet, er i farver - bøger, tæpper, pyntedims, rejseminder. Vi har bl.a. en flettet bjørnemaske fra Panama på væggen, som folk altid lige er henne at kigge nærmere på - lidt personlighed i ens indretningsstil er ikke en dum idé.
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
Jeg gør det, at jeg tager genstanden i mine hænder og spørger mig selv, om jeg nogensinde har brugt det de sidste par måneder. Og så spørger jeg mig selv, om det bringer glæde. Mange af mine ting har jeg kun, fordi jeg måske kommer til at bruge det om en måned eller bare fordi....
Men når du har fået ryddet op og diverse ting er kommet ud, så indser du, at det faktisk var ret let at gøre. For mig er det nærmest en hel cleansing for sindet - at komme af med ting jeg alligevel ikke bruger.
Og så er det heller ikke så underligt igen, at du er glad for nogle sentimentale genstande, der bærer historie. Uanset hvor gammel du er. Det er altså ikke noget man "vokser fra"
Blogger
Følger: 98 Følgere: 710 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 1.846
Udover de nævnte muligheder kan du også købe en billederamme med rum mellem bagsiden og glasset for at arrangere rosetterne deri. Så er det også nemmere at gøre rent
Jeg synes ikke det er en fordel at pakke det hele ned. Hvis du alligevel ikke husker at du har det eller har glæde af det, så er der vel ikke den store grund til at have det liggende?
maj 2010
Tror jeg er nået frem til at de egentlig skal op og hænge alligevel. Syntes det med rammerne er en super ide, og det ser rigtig fint og overskueligt ud
Vil helt sikkert prøve Marie Kondo metoden, det sværeste for mig er dog altid at selvom jeg ikke har brugt ting i en måned, så kan jeg alligevel føle som om jeg bare ikke kan skille mig af med genstanden xD
jeg takker jer alle for svar!
Minimalisme og rosetter