356 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Sadelens følelse på hesten :-) Sadelens følelse på hesten :-)

Lidt sjov overskrift, men vidste ikke helt hvordan den ellers skulle skrives smiley
Jeg købte jo min dressur sadel, i den tro at den passede Tindur, det gjorde den så ikke alligevel.. Dette fik jeg at vide af nye sadelmager. Jeg var ikke så vild med den efterhånden, jeg følte ikke at jeg sad godt i den heller. Jeg skulle jo have en sadel til Rocky, og min nye sadelmager, bad mig komme med den sadel der ikke passede Tindur da hun var ret sikker på at den ville passe ham, og rigtig nok.. Det gjorde den smiley hvor heldig kan man være smiley smiley jeg var dog lidt øv agtig da jeg jo egentlig ikke var så vild med den dressur sadel, men jeg har jo ikke røven fuld af penge, så jeg tænkte at jeg heller må bruge den smiley Og Nøj hvor er jeg glad for den, for den ligger jo fuldstændig anderledes på Rocky, og jeg sidder meget bedre i den smiley Jeg kom til at tænke på at jeg faktisk oplevede det samme for en del år siden.. Det var en wintec dressur sadel.. Jeg hadet den.. Helt til den lå på en anden hest.. Så kunne jeg faktisk ride i den.. smiley så fortæl gerne om I har oplevet en stor forskel på sadlen ift hvilken hest den lå på, og også gerne hvilket mærke det var smiley

Mvh TT

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sadelens følelse på hesten :-)
  • #1   14. sep 2018 Jeg elsker min ene sadel og går aldrig af med den smiley den fåes desværre ik mere herhjemme og skal jeg have den som ny, så skal jeg bestille fra Canada smiley jeg havde den med ude en dag til min veninde og vi red tur på hendes heste, vi byttede hest undervejs, så hun kom til at ride i min sadel og havde nær ik fået den med hjem smiley normalt rides min venindes med en traditionelt med en islænder sadel, men den dag havde hesten nemt ved at blive samlet og lagde sig for hånden af én. Hun er nu på jagt efter selv samme sadel som min brugt smiley

• #2   14. sep 2018 Glemte at skrive at min sadel er en Hrimnir týr og ligner en alm dressur sadel men den er bare mums at sidde i et blødt sæde med god knæstøtte smiley

• #3   15. sep 2018 Jeg prøvede en gang min venindes hest, en stor, slank DV. Den havde den lækreste sadel, en Kentaur Artemis. Jeg stod og manglede sadel til min DV, og fik derfor lov at prøve den på. Resultatet var, at den lå okay på hende, og jeg ville derfor ride lidt med den. Jeg sad ikke lige så godt som på hendes hest, men forsøgte mig så med lidt trav. I første runde valgte min hest at hoppe elegant til siden (I slowmotion), og jeg røg af. Noget jeg aldrig ryger af på, og jeg red normalt uden sadel.
    Så fandt jeg ud af, at den sadel nok ikke passede sammen med min hest og jeg smiley

• #4   15. sep 2018 Her kan jeg nok ikke helt være med, uanset hvilken sadel jeg har købt har jeg elsket at ride i dem - dog har jeg ikke prøvet min nye sadel da den endnu ikke er kommet hjem smiley

• #5   15. sep 2018 Jeg har altid hadet stofsadler. Virkelig hadet dem.
    Men for nogle år tilbage havde jeg lånt en haflinger, som havde store problemer med sin nuværende sadel, fandt så en stofsadel på nettet, og tænkte at jeg ville prøve. Personen der havde sadlen, solgte ud pga ridestop, så fik den for 300 kr. Det var en claridgehouse , som egentlig ikke er den bedste. Sadelmager kom i stalden, og sagde at sadlen var som syet til hesten, så jeg kunne bare ride derud af.
    Det gjorde jeg så, i stor frygt for stofsadler, men aldrig har min popo sat bedre i en sadel end den.
    Det var fantastisk hvad den sadel kunne. smiley

• #7   15. sep 2018 Det afhænger jo meget af, om den ligger, som den skal. En sadel, der ligger eks. i bagvægt, den kommer du aldrig til at sidde særlig rart i - hele dit sæde bliver jo forskubbet, så din balancefordeling er forkert. Det påvirker alle dine hjælpere - synes jeg smiley

Jeg er også meget glad for min nye sadel, som heldigvis som udgangspunkt virker til at ligge godt. Så er det jo bare altid spændende, hvor længe de så egentligt ligger godt smiley smiley

• #8   15. sep 2018 Der har været to sadler indtil videre som bare har sat sine spor.
    Alle mandssadlen som vi kalder den for, fordi den kan ligge på stort set alt og alle er helt vilde med at ride i den og som er en prestige, man sidder bare fast, næsten umuligt at flyve af.

Det samme med min elskede Barnsby schockemohle, nøj når min hoppe springer eller laver badut spring, så bliver man bare siddende smiley

• #9   15. sep 2018 For år tilbage kunne jeg ikke holde benene i stigbøjlerne selv om jeg kæmpede. Så fik jeg en Windsor til min gamle hest og vupti.. ingen problem med at holde ben på plads.
    Haft en stocksadel. Kunne ikke sidde fast i sadlen i skridt.
    Har en dressursadel at ride i når jeg lige skal sætte min ryg på plads. Kan ikke springe i den, men min gamle Windsor som min "nye" hest desværre ikke kan tåle at gå med kunne jeg fint springe i. Også min nuværende Sensation dressur kan jeg bruge til atl. Så det er bare med at være heldig at finde sadlen både til hest og rytter.

• #10   15. sep 2018 Jeg har en butterfly sadel som jeg elsker over alt på jorden - når den ligger på min egen hest. Jeg prøvede den dog på en stald kammerarts hest, og puha... Det var ikke nogen fornøjelse. Pludselig var der for lidt støtte, og jeg følte konstant at jeg faldt forover grundet det dybe cut-back.
    Har ligeledes prøvet en anden butterfly model min staldejer har. På hendes heste sidder jeg okay, men på min egen hest er den horribel. Kan ikke holde ud at ride i den på min egen smiley

Har samme oplevelser med en kentaur, der ligger fint på andre heste, men min egen? Nej tak.

Kommentér på:
Sadelens følelse på hesten :-)

Annonce