Sadelens følelse på hesten :-) Sadelens følelse på hesten :-)
Lidt sjov overskrift, men vidste ikke helt hvordan den ellers skulle skrives
Jeg købte jo min dressur sadel, i den tro at den passede Tindur, det gjorde den så ikke alligevel.. Dette fik jeg at vide af nye sadelmager. Jeg var ikke så vild med den efterhånden, jeg følte ikke at jeg sad godt i den heller. Jeg skulle jo have en sadel til Rocky, og min nye sadelmager, bad mig komme med den sadel der ikke passede Tindur da hun var ret sikker på at den ville passe ham, og rigtig nok.. Det gjorde den hvor heldig kan man være
jeg var dog lidt øv agtig da jeg jo egentlig ikke var så vild med den dressur sadel, men jeg har jo ikke røven fuld af penge, så jeg tænkte at jeg heller må bruge den
Og Nøj hvor er jeg glad for den, for den ligger jo fuldstændig anderledes på Rocky, og jeg sidder meget bedre i den
Jeg kom til at tænke på at jeg faktisk oplevede det samme for en del år siden.. Det var en wintec dressur sadel.. Jeg hadet den.. Helt til den lå på en anden hest.. Så kunne jeg faktisk ride i den..
så fortæl gerne om I har oplevet en stor forskel på sadlen ift hvilken hest den lå på, og også gerne hvilket mærke det var
Mvh TT
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.142
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.142
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.248
Så fandt jeg ud af, at den sadel nok ikke passede sammen med min hest og jeg
nov 2007
Følger: 150 Følgere: 391 Heste: 5 Emner: 140 Svar: 1.622
apr 2008
Følger: 243 Følgere: 566 Heste: 10 Emner: 400 Svar: 1.408
Men for nogle år tilbage havde jeg lånt en haflinger, som havde store problemer med sin nuværende sadel, fandt så en stofsadel på nettet, og tænkte at jeg ville prøve. Personen der havde sadlen, solgte ud pga ridestop, så fik den for 300 kr. Det var en claridgehouse , som egentlig ikke er den bedste. Sadelmager kom i stalden, og sagde at sadlen var som syet til hesten, så jeg kunne bare ride derud af.
Det gjorde jeg så, i stor frygt for stofsadler, men aldrig har min popo sat bedre i en sadel end den.
Det var fantastisk hvad den sadel kunne.
jul 2008
Følger: 65 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 99 Svar: 2.546
Jeg er også meget glad for min nye sadel, som heldigvis som udgangspunkt virker til at ligge godt. Så er det jo bare altid spændende, hvor længe de så egentligt ligger godt
Blogger
Følger: 226 Følgere: 2145 Heste: 17 Annoncer: 2 Emner: 203 Svar: 2.257
Alle mandssadlen som vi kalder den for, fordi den kan ligge på stort set alt og alle er helt vilde med at ride i den og som er en prestige, man sidder bare fast, næsten umuligt at flyve af.
Det samme med min elskede Barnsby schockemohle, nøj når min hoppe springer eller laver badut spring, så bliver man bare siddende
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 337
Haft en stocksadel. Kunne ikke sidde fast i sadlen i skridt.
Har en dressursadel at ride i når jeg lige skal sætte min ryg på plads. Kan ikke springe i den, men min gamle Windsor som min "nye" hest desværre ikke kan tåle at gå med kunne jeg fint springe i. Også min nuværende Sensation dressur kan jeg bruge til atl. Så det er bare med at være heldig at finde sadlen både til hest og rytter.
aug 2007
Følger: 56 Følgere: 72 Heste: 1 Emner: 80 Svar: 1.314
Har ligeledes prøvet en anden butterfly model min staldejer har. På hendes heste sidder jeg okay, men på min egen hest er den horribel. Kan ikke holde ud at ride i den på min egen
Har samme oplevelser med en kentaur, der ligger fint på andre heste, men min egen? Nej tak.
Sadelens følelse på hesten :-)