{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodring af 1års
  • #1   11. sep 2018 Jeg ville gå efter foder der er lavet til plage, ungheste, og føl.
    Måske aveve grow mix, eller lign. Og så vil jeg få lavet en foderplan, så du er opmærksom på at betingelserne for vækst mv er opfyldt smiley

• #2   11. sep 2018 Jeg bruge dangro junior til min på 15 måneder og det er hun bare så super fin på ud over det lidt hyben og alt det grov foder hun gider æde

profilbillede
  • #3   11. sep 2018 Min får en smule Dangro junior, men ikke så meget for tiden, da hun er en smule tyk (får så supplement af vitaminer, nu hun ikke får fuld ration). Det har hun levet af fra første dag hun fik foder og det fungerer rigtig fint smiley

• #4   12. sep 2018 Det aller første og ekstremt vigtigt er: Sørg for at have noget af det foder den får nu! Ved for hurtigt foderskift og stress (som det jo er at Flytte) så er chancen for kolik stor. Vi har (på stutteriet jeg holdt til) desværre mistet en af vores bedste heste da de sendte ham i træning uden at sende lidt af hans foder med. Da jeg fulgte ham ind i traileren vidste jeg ikke at det var sidste gang jeg skulle se ham smiley

Jeg har fodret mine to hhv med Suregrow, og den anden fik det ene år Equsana Balance, og det andet år Horselux Grow.
    Ham der fik Suregrow synes jeg voksede ret hurtigt, lignede fysisk færdig som 2 års. Den anden har vokset meget langsomt men har været meget harmonisk og har haft meget tørre lemmer som er ret usædvanligt når de vokser. smiley
    Så jeg vil varmt anbefale Horselux Grow eller Equsana Balance smiley

Mvh TT

• #5   12. sep 2018 Okay. Mange tak for jeres svar. Må sige jeg gerne vil have noget af hendes foder med så. smiley

• #6   12. sep 2018 Pavo Grow

• #7   13. sep 2018 Mine plage fungerer super godt på suregrow fra brogaarden og evt lidt lucerne smiley Det er daglig lav dosering (så jeg behøver kun fodre en gang dagligt), plus ikke så meget stivelse osv...

• #8   13. sep 2018 God ide at købe noget af plagens nuværende foder med - så meget, at et skift kan foregå gradvist over et par uger, hvis du har tænkt dig at fodre meget anderledes end sælger gør.
    Jeg ville nok ringe og spørge sælger, hvis du ikke allerede har talt med vedkommende om det - for måske vil du fodre med det samme produkt, og så er alt jo ligetil.

Ellers er mit råd til dig: masser af grovfoder (stråfoder), det er det allervigtigste. Hvad du så ellers stopper i den, er et spørgsmål om dine ønsker sammenholdt med plagens behov. Den bestiller jo ikke noget, så den har ikke brug for en masse stivelse, men den skal have alle de nødvendige vitaminer og mineraler for at vokse rigtigt til.

Husk, at hvis du skal have en foderstof/foderforhandler til at hjælpe dig med en foderplan, så skal du kunne oplyse ca. hvad plagen vejer, og hvor stor du regner med at den vil blive.

- og tillykke med din nye hest smiley

• #9   13. sep 2018 Hejsa. Tak for alle svar.
    Jeg valgte at sætte hende på horselux grow. Og da jeg spurgte sælger hvad hun fik ved hende, var det heldigvis det samme. Så ingen overgang på andet foder. smiley
    Mange tak. smiley

Kommentér på:
Fodring af 1års

Annonce