{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.505 visninger | Oprettet:

Sadel til kort men bred hest {{forumTopicSubject}}

Hey
Skal have ny sadel til min "unge" hest.
Da den sadelmageren anbefalede ligget frygteligt på den efterhånden.
Og hun havde ikke så mange forslag til sadler.
Skal bruge en sort dressur sadel der skal være til en kort ryg, men samtidig bred?
Nogle gode forslag!?
Har kigget på
Sommer Theo
Og kentaur Ithaka

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sadel til kort men bred hest
  • #1   2. sep 2018 Det kommer jo helt an på hvordan din hest sin ryg er ift bommens udformning på de to sadler. Men jeg ville nok have valgt Kentaur Itakha hvis den passer smiley
    Så få heller sadelmager ud smiley

Mvh TT

• Cecilia
    Cecilia Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 1 Svar: 29
    #2   2. sep 2018 Windsor Elite måske?

• #3   3. sep 2018 Tidligere hest, (den grå-hvide), gik også med en Windsor Elite Fit 4, men skulle i følge dyrlæge og sadelmager have en kortere, og fik anbefalet (og købte) derefter en Sommer Magnus, som jo så efterfølgende blev tilpasset..

• #4   3. sep 2018 Jeg har en Passier cutback 16,5" på min korte og brede hest - den har ekstra skulderfrihed

• #5   3. sep 2018 Prestige Laver dejlige dressursadler der passer fint til korte heste, de er også med stor skulderfrihed.

Jeg har selv en Prestige Leonado, som jeg er rigtig glad for. Der kan iøvrigt også ændres bom brede.

• #6   3. sep 2018 Kieffer Inzell...suveræn til de brede men korte smiley

• #7   3. sep 2018 Har fået lavet en Jeremy Rudge Fusion dressursadel til min brede, korte hest smiley
    Kent & Masters skulle også ligge godt på dem.

• #8   3. sep 2018 Min veninde har lige købt en Wintec Pony dressur til hendes brede og korte araber.
    Jeg har selv lige købt en bomløs Ghost sadel, som også skulle være god til de korte, da der ikke er vægt på den bagerste del af panelerne, men kun der hvor rytteren sidder.

• #9   4. sep 2018 Jeg har en kort, bred (bred bred bred) herre, der har runde ribben smiley

Det har også været svært med sadler!! Men tror faktisk, vi er endt ud i noget af det rigtige nu efter et par fejlkøb. Vi har fået fat i en Jeremy Rudge Fusion dressursadel i 16,5 tommer, som jeg faktisk er rigtig glad for.

Smider et luntebillede - hvor vi lige er ved at tulre varme. Der kan man faktisk se den rigtig fint smiley Jeg har jo lidt lange ben til den, og har også måtte sænke mine bøjler 2 huller siden billedet her... man altså, den er sgu faktisk helt okay alligevel smiley

profilbillede
  • #10   4. sep 2018 Har en fin høj bagsvitsel smiley

Skal dog siges, min hest har en ret lige ryg - og det har vi jo selvfølgelig fundet en sadel, der også burde have (lige bom) smiley Så har din hest meget buet ryg, så er det ikke et godt match smiley

Beklager det er fra insta... har det ikke lige uden tekst, for var lige forbi og finde det hurtigt smiley

profilbillede
  • Line M
    Line M Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 110
    #11   4. sep 2018 Kent and Masters Cob Dressage er lavet til den type hest

• #12   8. sep 2018 Jeremy rudge fusion er blandt andet en af dem sadelmageren anbefalede, men brød mig ikke så meget om den ??

• #13   9. sep 2018 Jeg fik den også anbefalet af begge sadelmagere, da de var ude smiley

Jeg var faktisk relativt negativ i starten - jeg kom så også fra en Frank Baines Omni, som jo har SINDSSYGT meget støtte og det dybeste sæde på markedet. Denne passede dog ikke - så videre.... Jeg synes, den var "kedelig" at ride i... jeg fik ikke specielt meget støtte, syntes jeg, og jeg tænkte på ingen måde waow, eller det er en sadel, jeg bare må eje. Og så synes jeg ikke, den var så flot.

MEN jeg var desperat efter at få noget, der passede min hest. Så jeg købte den, fik den tilpasset. Og i dag er jeg faktisk blevet ENORMT glad for den smiley Jeg sidder rigtig godt i den, jeg sidder så jeg kan bevæge min krop, men den har faktisk et ret dybt sæde! smiley Nu har jeg så også valgt modellen med dybt sæde og de største knæpuder + gele i rumpen og ekstra godt læder på rumpe og knæpude. Jeg har fået så meget mere kontakt med min hest, end jeg har haft i mine tidligere sadler, hvor jeg sad meget mere ovenpå smiley

Så alt i alt, så vil jeg faktisk virkeligt sige giv den en chance! Jeg er super glad for min sadel i dag (nok ca. 1 mdr. efter køb), og vi fungerer rigtig godt med den. Den støtter mig, kan jeg mærke nu, når han virkeligt bruger sig - så får jeg det, jeg skal have, og jeg kan blive siddende oppe. Kan bruge mit sæde helt anderledes nu smiley Den er så... "uproblematisk". Altså, den virker bare, besværer ikke min hest, besværer ikke mig.

Tror bare, man lige skal vænne sig til den smiley

• #14   10. sep 2018 Jeg havde samme problem.
    Min shagya Araber går med Bates wide model. Han er ekstrem bred over ryggen. Det er det eneste jeg har kunne finde som rent faktisk passede både i længde og bredte.

• #15   10. sep 2018 Jeg er så glad for min Jeremy Rudge Fusion dressursadel! Fordelen er jo at den kan bygges 100% efter hestens mål og dine ønsker. Jeg skulle selv vælge læder, størrelse og placering på knæpuder, sædets dybde, fik lavet ekstra lange sadelklapper mm. Så jeg fik en sadel der passer perfekt til mig og mulen ??

Kommentér på:
Sadel til kort men bred hest

Annonce