Hvor var det dumt sagt af mig! {{forumTopicSubject}}
Hej HG (jeg er oprettet herinde men vil ikke afsløre hvem jeg er - da jeg ikke ved om manden har HG)
Da jeg her idag skulle ind i fælleskøkkenet (jeg vil ikke lige nævne hvilket sted/hvorfor det er et fælleskøkken) møder jeg en ældre herrer. Jeg har tidligere snakket med ham, men kan ikke huske samtalen. Jeg er meget træt idag, da det har været en ekstra lang skoledag. Jeg vil lige nævne at jeg er 20 år btw.
nå men denne herrer kigger så i min gryde og ser der er kylling i. Og han begynder at snakke om at sin hund der kan li kylling. På en eller anden måde er jeg lidt i min egen verden og hører kun halvt efter... hvor jeg så for at holde samtalen kørende og uden videre siger ''så var det da lige før jeg skulle komme over med benene til dig? '' .. Og det var så der det slog mig lige efter jeg havde sagt det hvor DUMT DET VAR! jeg VED jo godt at hunde ikke må få kyllinge ben
Han giver mig en længere forklaring om hvorfor hunde ikke må få det... Og siger ''så du har vist ikke haft hund?'' mig: ''jo..'' Og begynder at skamme mig over hvor tankeløst jeg fik sagt det jeg fik tidligere.
Jeg har bare lyst til at slå mig selv i hovedet over det - jeg er så ked, irriteret på mig selv og træt.. Jeg er virkelig ikke god til at være social (jeg har social angst - som jeg kæmper med, for at blive bedre til det sociale! men af en eller anden grund er det altid når det går godt 1-2 skridt frem, og når det går skidt 3 skridt tilbage )
Jeg kunne godt bruge et kram eller.. et eller andet
Det har lige ødelagt min ellers så gode dag fuldstændigt
Jeg har så utroligt svært ved at sige ''pyt'' til en fejl eller noget dumt man har sagt, for det bliver ved at sidde der. Nogle gange kun den ene dag, andre gange flere dage...
jan 2006
Følger: 53 Følgere: 79 Heste: 5 Emner: 20 Svar: 432
Så det skal du ikke være ked af.
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.262
Så ros til dig for at glæde andre
aug 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
jan 2006
Følger: 53 Følgere: 79 Heste: 5 Emner: 20 Svar: 432
Kram til dig.
aug 2018
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Tænk på det, på den anden måde; Hvad kan du gøre ved noget du har sagt? Ikke en dyt.
Vi kan ikke ændre fortiden, sket er sket. Så at slå sig selv oven i hovedet med noget der er sket, hjælper intet.
aug 2018
tak for krammet det havde jeg brug for
aug 2018
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Så spørg dette retoriske spørgsmål - hvis dether er det værste jeg har gjort i dag, hvor slem en dag er det så??
At tænke "han fortæller om en glad hund - jeg smalltalker om godbid. Samtale går skævt."
Jamen hvor slemt er det på en skala fra et til ti?
Hvis det er det værste, så må resten af dagen da være mild og god, når du ikke kan lave mere kaos?
Forstår du min logik??
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Man har det dårligt et øjeblik også er det det - sådan har vi alle haft det, men den følelse skal man ikke bære rundt på resten af måneden
Jeg har haft nogle trælse træninger ind imellem, hvor ponyen og jeg har været ret meget uenige - men det kan jeg ikke hænge mig i, for jeg kan ikke ændre hvad der er sket.
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 3 Emner: 111 Svar: 1.003
maj 2010
Følger: 52 Følgere: 44 Heste: 6 Emner: 46 Svar: 203
Men du kan bearbejde det.
Du kan enten slå dig selv i hovedet over det og blive ved med at opfinde nye senarier i hovedet om hvad du kunne have sagt eller gjort istedet.
Eller:
Du kan acceptere at det er sket og slutte fred med det. Nu er det fortid. Hvis man gør for meget i at tænke over fortid, kan det virke angst fremkaldende og hvis du tænker for meget over fremtid kan det virke stress fremkaldende.
Hvis jeg var i dit sted ville jeg først meditere lidt. ( Kan anbefale denne: https://www.youtube.com/watch?v=MR57rug8NsM&pbjreload=10 )
Herefter ville jeg ligge pegefingeren under øjnene og prikke roligt og forsigtigt under øjnene imens de er lukkede. Imens du så gør det skal du sige til digselv "Jeg acceptere migselv med alt hvad jeg indeholder". Gør det i noget tid (evt. 3-4 min).
Det lyder måske som noget spirtuelt pjat, men det virker for mig. Når døjer med nogle selvværds / selvtillid / angst problemer ect. er det vigtigt at arbejde med sig selv og lære sig selv at hvile i den man er
Sender et virtuelt kæmpe kram! Er sikker på du er en rigtig klog og dejlig person
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.256
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 99 Heste: 5 Emner: 25 Svar: 707
Og til en anden gang. De må gerne få kyllingeben. Bare ikke tilberedt
jul 2014
Følger: 9 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 256
Det virker måske lidt dumt og ubrugeligt, men den er god og nogle gange hjælper det at høre andre sige det er okay.
Eller hvis du kunne snakke situationen i gennem enten med en fag person, hvis du har sådan en, eller en du kender godt, så vil de kunne se situationen fra en anden synsvinkel
Ellers prøv at øv at når det går op for dig at du har sagt noget forkert til en person og personen så stadig er der, sig undskyld(selvom du sikkert ikke har sagt noget forkert, men det føler du jo selv) og sp forklar hvad du mente, de fleste har altid en pæn reaktion til det og er forstående
Og husk man lærer af sine fejl og så dem man siger
aug 2011
Følger: 40 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 27 Svar: 77
Jeg gør tit det inden jeg skal sove, at jeg tænker på fire ting der har været godt eller gjort mig glad idag. Man kan ALTID finde på fire ting. Det kan være det ikke regnede da man ventede på bussen, eller man var hjemme 5 min før. Så finder man ud af at selv den værste dag, har noget godt i sig. Jeg har også haft angst, det var bare lidt mere generelt og ikke kun ved det sociale. Her lærte jeg at tænke "fejer dine sejre og brug dine nederlag til at lære af, og IKKE dumpe dig selv i hoved." Og "dagen kan virke uoverskuelig, men det er her du flytter dig mest.
Men du har jo ikke giver hunden benene, så reelt skete der jo "ikke noget". Men selvfølgelig er det træls, manden skal konfronterer dig med det, når du godt ved det ikke var så smart sagt.
Men ALLE begår fejl, og det af jo af vores fejl vi lærer. Så lad værd med at være så hård vil sig selv. Det kunne 110% også være sket for mig.
Særligt hvis man er lidt træt, og egentlig ikke er specielt interesset i fortællingen om hunden
maj 2009
Følger: 104 Følgere: 146 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 2.192
Ja - før i tiden har man altid sagt at hunde ikke må få kyllingeben - men med de hurtigtopdrættede (pap)-kyllinger der sælges flest af i dag er der ikke samme problem som tidligere. I dag er benene jo næsten som pap når kyllingen er tilberedt, medmindre der er tale om rigtige langsomt voksede landkyllinger med stærke ben og knogler
og synes efterhånden at erfaringen er at enten kan hunden tåle nærmest alle knogler eller slet ingen - det er i hvert fald hvad vi har oplevet - men derfor får vores så alligevel kun rå oksemarvben
mvh Ponymor
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
dec 2006
Følger: 77 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 202 Svar: 4.229
Og slet ikke for at nedgøre dine problematikker, men jeg plejer nogle gange at sige til mig selv “come on, folk har faktisk at gøre med alvorlige sygdomme, nogle mister faktisk deres elskede, så er dette vidst ingenting ved siden af”. Det kan hjælpe at sætte det lidt i perspektiv for sig selv.
Plus at det er altså altid bedre at have noget at sige, i stedet for at være en der aldrig siger noget vil jeg mene. Selvfølgelig kommer man til at sige noget vrøvl engang imellem, men hvad hvis man aldrig sagde noget? Jeg vil i hvert fald hellere give et lidt sjovt/underligt indtryk end intet indtryk overfor nogle.
mar 2018
Følger: 3 Emner: 5 Svar: 26
hos mig hjælper det er beskæftige mig selv ovenpå sådan noget, som at se en film, eller lave et eller andet hvor man bruger hovedet
held og lykke fremover
Hvor var det dumt sagt af mig!