Finde et arbejde/job når du er hestepige? Hjælp! {{forumTopicSubject}}
Hej Alle!
Hvilket arbejde har i?
Var det svært at finde et arbejde, selvom i er hestemennesker?
Jeg er en 19 årige pige som søger et arbejde/job, den eneste erfaring jeg har er at arbejde i en stald, men nu søger jeg nyt arbejde, og det skal ikke være i en stald, men hver gang jeg sender en ansøgning bliver jeg kasseret/afvist fordi jeg ikke har andet erfaring ind at arbejde i en stald..... så nu spørge jeg jer til råds, da det virkelig er vigtig får mig at finde et nyt arbejde et nyt job, så jeg kan beholde min dejlig hest, og komme ud at lave noget, da jeg er ved at kede mig ihjel!
Så et godt råd til at finde et arbejde/job ville være rigtig dejlig Tak, på forhånd!
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
mar 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 21 Svar: 25
mar 2014
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 48 Heste: 5 Emner: 19 Svar: 208
feb 2012
Følger: 63 Følgere: 39 Heste: 14 Emner: 33 Svar: 293
De mangler ofte ferie afløser og så har man ligesom foden inden for i den verden, hvis det er det man gerne vil.
Men jeg regner med jeg skal uddanne mig til falckredder, når mit knæ er kommet oven på igen efter det har været gået af led
Men hvad interesser du dig for? Det skal jo være noget du vil stå op til om morgen.
Men ellers så søg arbejde med køer eller grise
mar 2014
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 48 Heste: 5 Emner: 19 Svar: 208
Vil også stærkt anbefale at lave en specifik ansøgning til hvert sted. Hvis man skriver noget om det sted man søger, hvorfor man gerne vil arbejde der og hvad ved arbejdet man tænker passer til en, så bliver arbejdsgiverne mere interesserede, end hvis man bare sender den samme standartansøgning til alle stederne
apr 2008
Følger: 133 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 623 Svar: 4.654
Derudover, så aldrig tal dig selv ned ved at skrive, at du ikke har anden erfaring end stald.
Et billede på, ikke så mange gentagelser, et mere levende sprog og bedre struktur. Og en overskrift og underoverskrifter plejer at hjælpe.
Og butikker er ikke det letteste, når man er over 18 - prøv andre steder også. Selv har jeg job på et plejehjem
nov 2013
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 153 Svar: 1.858
Det er dog ikke alle plejehjem der tager uuddannede afløsere ind
mar 2014
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Lidt redigering i din ansøgning som andre nævner og der udover, så er butikker ikke det letteste når man er over 18 år og ikke uddannet noget med butik.
Så jeg ville nok søge andet sted hen. Måske en tank, måske noget hotel osv.
maj 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 7 Emner: 119 Svar: 693
der kan af og til godt bruges en frisk hestepige til forskellige opgaver.
efter nogen år i landbrug er det sikkert nemmere at få job i en stald
feb 2008
feb 2008
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Alle starter fra 0, og dem der ryger igennem nåleøjet, er dem som formår at skille sig ud i sin ansøgning, også senere hen i sin jobsamtale.
Du bliver ikke afvist, fordi at du har arbejdet i en stald, Men fordi at din ansøgning mangler din person, og opsigtsvækkende indhold.
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.777
Samtidig må du ALDRIG ned gøre dig selv eller dine erfaringer, skriv der i mod hvad du er god til, det behøver ikke kun være arbejdsrelateret, det kan være at du er meget social eller er god til at opsøge opgaver selv, altså gøre noget af dig selv frem for, kun det du bliver bedt om.
Jeg kender dig ikke, så ved ikke om det passer på dig, det et bare som eksempel
Skriv om du bor alene/med kæreste mv. Hvad du e interesser er, hvis de er relevante, det er fx. ikke relevant til i en tøjbutik at du er glad for at gå på hunde udstilling
Jeg håber det kunne hjælpe, som nævnt er ovenstående kun eksempler.
Sidst men ikke mindst, få hjælp får en veninde, familie eller kæreste til at hjælpe med at få sat ord på hvad der gør dig til den rette medarbejder, læse ansøgning og cv igennem og få rettet fejl.
Held og lykke, det skal nok lykkes for dig! bare hæng i!
jul 2008
Følger: 71 Følgere: 119 Heste: 11 Emner: 38 Svar: 617
Hvorfor er det dig de skal vælge som medarbejde i super brugsen? - hvad kan du tilbyde som de andre ansøger ikke kan? som de andre skriver skal du finde noget der gør dig unique
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.489
mar 2014
Marie E: Jeg haft veninder og familie til at kigge den igennem, og de synes den er fin, og forstår ikke hvorfor jeg bliver afvis.....
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Som hestepige er jeg:
Vant til at løfte tunge ting hensigtsmæssigt
Vant til at tage ansvar
Loyal
Stædig
Klar på at tage ikke bare min del af slæbet, men også hjælpe andre
God til at indgå i samarbejde men arbejder også selvstændigt
Vant til at omgåes mennesker på en respektfuld måde selvom vi ikke har samme holdning.
Se, det gør mig interessant. Jeg har også butikserfaring, men det er meget begrænset. Min erfaring ligger mest i at omgåes mennesker / kundeservice.
Jeg er ansat i en butik som over 18 arbejder
Det der er med et CV og en ansøgning er at ALT tæller med hvis du vil have det til at tælle. Alt kan argumenteres for at være relevant. For de skal også bruge over 18 i en butik og ved gud kan du da oplæres til formålet, du skal bare være interessant nok til at de gider.
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Hvis du vil have lidt inspiration kan jeg sende de ansøgninger til dig, jeg er blevet kaldt til samtale på.
Jeg bygger det op sådan her:
Kort præsentation af mig
Hvad kan jeg tilbyde et firma
Hvorfor skal man ansætte mig
Slutter med kontaktoplysninger
Din ansøgning skal ikke være fin. Butikkerne får flere 100 "fine" ansøgninger. Du skal skille dig så meget ud at de ikke kan lade være med at læse din ansøgning.
Jeg har sendt en jobansøgning med titlen "Jeg har ikke Vejle's sødeste smil, men jeg har de sødeste tænder" (der blev søgt det sødeste smil i opslaget) og jeg kom til samtale og fik jobbet
mar 2018
Følger: 23 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 88
apr 2008
Følger: 244 Følgere: 566 Heste: 10 Emner: 400 Svar: 1.408
Du kan evt bygge den op sådan her;
Fangende overskrift
Hvad kan du? ''Sælg'' dig selv.
Dine kvalifikationer/egenskaber , erfaring og interesser
Slut af med at fortælle om dig selv ( de vil hellere høre om hvorfor de skal vælge dig, fremfor at høre om hvilken by du bor i)
- når du skriver så drop alle de ''jeg er en pige'' og genrelt alle ''jeg'er'' og ''Og'' , skriv det i en sammenhængende tekst.
Gør dine kvalifikationer synlige - måske lidt større tekst, punktform, placering i midten.
Når du laver dit cv, så skriv folkeskole, karakterer, førstehjælp, kørekort, både beviser, kurser, mv. Praktikpladser du har haft, selvom du kun har været der et par dage.
Drop klichéer - ''jeg er mødestabil'' ''kommer til tiden'' - formuler dig anderledes.
Selvfølgelig er du mødestabil og kommer til tiden, det er jo generelt for alle jobs, at man gør det.
Design din ansøgning, pænt layout, matchende farver, et pænt billede(ikke fra en bytur, eller hvor man laver duckface, mv) men et neutralt tydeligt billede.
Hav styr på stave og tastefejl, og tegnsætning.
Fremhævede kontaktoplysninger: navn(e) , adresse, telefon, mail , (evt link til facebook, Twitter, mv. )
Og sæt endelig ikke begrænsninger for dig selv, ved at skrive jeg har ikke erfaring, jeg kan ikke dit, jeg kan ikke dat. Hvis du har et behov for det, kan du jo skrive; jeg kan det meste, og resten kan jeg lære.
okt 2012
Følger: 45 Følgere: 24 Heste: 6 Emner: 35 Svar: 687
aug 2015
Følger: 8 Følgere: 3 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 346
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.875
Problemet er, at du er så gammel at du skal have en "voksen" løn, men du har ingen færdigheder. Det er jo noget skidt - men omvendt, så skal du jo have et sted at lære, før du kan lære noget. Det er den slags, du skal slå på: at du gerne vil lære noget.
Beskæftigelsen er meget høj for tiden, og det burde også være muligt at få arbejde som ufaglært, men du skal nok lede andre steder end lige i butik.
Hvad med fabriksarbejde? Eller måske er det på tide at du går i gang med en uddannelse?
aug 2017
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 469
mar 2014
aug 2017
mar 2014
mar 2014
aug 2017
mar 2014
feb 2008
feb 2008
feb 2008
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.777
I min optik, kan man ikke få andet, så kan man altid gøre rent, man bliver lært op og spørg meget gerne, da det jo er andre menneskers helbred man har med at gøre, man tænker ikke sådan, men det er det lidt, hvis man gør det forkert, kan folk blive syge, men er hænderne skruet rigtigt på og man tænker sig om, så er det et udemærket arbejde.
feb 2008
dec 2007
Følger: 150 Følgere: 174 Heste: 3 Emner: 55 Svar: 2.083
Det er meget alsidigt, ud over at trække hesten, og måske hjælpe med forfaldent staldarbejde, eller sidde bagrytter, kommer man jo også til at lære at arbejde, håndtere og ikke mindst snakke med en masse forskellige mennesker med forskellige behov, og udfordringer - det var sådan jeg sporede mig ind på mit kommende studie som bioanalytiker, fordi jeg pludseligt fandt ud af at jeg brænder for at hjælpe andre, og gøre en forskel Det er en fordel, at du har gode pædagogiske evner, og du kan desuden komme til at hjælpe med rengøring, smørre madder, pudse udstyr mm.
Så du får en masse kvalifikationer mm. du kan skrive på CV'et senere
jul 2015
Følger: 10 Følgere: 124 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 1.764
Men fakta er at som ufaglært så er det bare MEGA svært at få job. Vi har et samfund Idag hvor uddannelse er vigtig.
Butikkerne vil have ungarbejdere eller butiksassistenter (altså folk der er uddannede i at stå i butik (måske den uddannelse kunne være noget for dig?)
Du kan også søge hos div store producenter om de mangler lagermedarbejdere
Men mit bedste bud må jeg sige vil være at finde en uddannelse du kunne have lyst til og så få den i hus. Så bliver det meget nemmere at få job bagefter
feb 2008
aug 2017
jul 2015
Det nye uddannelsesloft gør ikke at du ikke kan uddanne dig fra butiksassistent til f.eks pædagog.
Loftet gælder hvis du med en bachelor vælger at du gerne vil læse en anden bachelor-uddannelse - så er du låst.
Ligesom du heller ikke med en bachelor må læse en af håndværkeruddannelserne.
Men hvis du f.eks er maler må du gerne uddanne dig til f.eks pædagog.
Du må altid læse en uddannelse der er højere end den du har i forvejen.
Du må bare ikke læse samme niveau eller et niveau under.
En butiksassistent er på niveau med maler, murer, elektriker osv.
Så kan hun læse sygeplejerske, lære, pædagog, ergoterapeut osv bagefter hvis hun skulle få lyst til det
feb 2008
jul 2015
Det siger jeg heller ikke hun skal.
Jeg siger at det bedre kan betale sig at finde ud af hvad man vil end at tage ufaglært arbejde og det er nemmere at få job med en uddannelse end uden.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
" Kassedame resten af livet lyder død sygt. "
Er netop nogle af de fordomme som folk kæmper imod - fx de der vælger og arbejde i butik. Det samme med folk der kommer med kommentarer omkring " jeg fatter ikke folk gider tørre røv på gamle mennesker hele deres liv ".
Jamen så lad da være! Hvis andre er glade for jobbet, så lad dem være glade for det og hold fordommene uden for.
Jeg er glad for mit arbejde som SOSU hjælper og nej jeg ville ikke ha' noget problem med at gøre det resten af livet.
feb 2008
apr 2008
Følger: 244 Følgere: 566 Heste: 10 Emner: 400 Svar: 1.408
Min svoger startede som helt ung i fakta, han er 25 år nu, og startede da han måtte, omkring 13 års alder, han er souschef og nøglebærer nu. Vel og mærket har han studeret hf og gym ved siden af, men det er ikke fuldført, så det har ingen indflydelse på hans nuværende stilling.
Han har aldrig klaget over løn, og det har jeg heller ikke.
Man møder en masse forskellige mennesker, snakker en masse, og har noget at grine af. Man har travlt og mindre travlt. Men et lortejob resten af livet, det synes jeg nu ikke det er.
Desuden er jeg nu igang med at blive uddannet til ''at vaske røv'' på de gamle.
Hvis de kunne selv, ville de gøre det selv. De har brug for hjælp, til at leve det sidste af deres liv. Og hvis det ikke var for sosu, havde vores ældre et helt forfærdeligt, uværdigt liv. Jeg har i sommers og også lidt indimellem arbejdet som personlig handicap hjælper. Når jeg træder ud af døren, ved plejehjemmet eller hos den handicappede borger, gør jeg dét med et smil, når jeg sidder i bilen hjemad, får jeg en kæmpe følelse af selvtilfredshed, god samvittighed over de opgaver jeg har udført igennem dagen, har hjulpet et menneske igennem dagen, givet et menneske et lidt lettere liv, måske jeg endda har taget lidt af ensomheden og frustrationerne væk, så borgeren kan smile og glæde sig over dagen.
Jeg tjener ikke en million i løbet af sådan en dag, og jeg bliver nok aldrig rig, ihvertfald ikke opgjort i kroner og ører, men jeg er godt tilfreds. Og så bliver jeg rig på alt det menneskelige.
Så jeg synes ikke at man kan sige, at der er jobs der er rigtige og forkerte. Gode eller dårlige. Så vil du være fabriksarbejder, så er dét det. Det er et ligeså godt job som alt andet, og de fleste har et rigtig godt samarbejde med deres kollegaer.
Jeg ønsker dig ihvertfald held og lykke, uanset hvor du finder job.
aug 2015
Følger: 8 Følgere: 3 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 346
Finde et arbejde/job når du er hestepige? Hjælp!