brud på ryggen {{forumTopicSubject}}
Hej HG
har nogle spørgsmål og jeg skal nok også lidt ud med noget.
Er på ferie i Sverige, da jeg sidder i bilen på vej hjem fra Gekås ullared, Da min kærestes far skriver til mig, at min kæreste er styrtet på cykel og har fået et brud på ryggen. Naturligvis blev og er jeg meget chokeret og rystet!
Han skulle ellers være okay ud over bruddet og et forslået ansigt. Men hold kæft hvor er der bare langt til danmark og ham lige nu. Tager først hjem på lørdag fra Sverige og kommer derefter senere hjem fra mine forældre. Så nu sidder man her.. ked af det og bekymret og kan ikke rigtig gøre så meget og savner ham helt forfærdeligt!
Nu til spørgsmål:
hvor længe tager sådan et brud om at hele?
hvor længe skal man ligge på syghuset?
og alle mulige andre spørgsmål, som kommer, når chokket er ovre.
Tak fordi i lyttede
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 602 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
Min mor fik et brud på ryggen (og en del andre, meget værre brud) i en trafikulykke i marts måned.
Det sidder helt nede på lændehvirvlerne og så er det på tværtapperne, hvilket vil sige at det heldigvis ikke har ramt hendes nerver.
Hun havde derudover brækket 8 ribben, og hun lå på intensiv i 5 dage (grundet de 8 ribben) og var på sygehuset i 14 dage i alt.
Hendes brud er helet, ulykken skete 12. Marts.
Men det kommer altså meget an på, hvor bruddet sidder henne.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Hvor lang tid man skal være indlagt, hvor lang tid det tager at hele osv afhænger af ting, som vi af gode grunde ikke ved på hestegalleri. (Medmindre du lige udleverer hans crp og nemid kort, så vi kan nærlæse journalen.)
Men det ved hans læge og din kæreste - de har nok allerede selv om rimelig klar ide om, hvad der præcist er sket, hvilke skader der er efter uheldet, og hvor længe man forventer at det tager.
Så spørg mand og hans læger.
Jeg er læge og arbejder med gamle mennesker, de oftest får brud i ryggen pga knogleskørhed. (Men det kan ikke sammenlignes.)
De har ondt i ryggen i 1-3 mdr.
Du får sikkert en masse fagligt mere eller mindre velfungerede råd og kommentarer i en tråd til hestenørder.
Så jeg ville tage ønsker om god bedring til mig - og så slette tråden inden der bliver sagt noget vrøvl.
Go bedring!
okt 2007
Følger: 42 Følgere: 189 Heste: 7 Emner: 170 Svar: 387
først så tror jeg ikke helt at i havde forstået at jeg sad i sverige og dermed ikke kunne spørge ham eller hans læger. Dog har jeg været i kontakt med ham nu og fundet ud af at han har tre brud på ryggen ved skuldrebladene (det er det eneste jeg ved om brudene, da jeg endnu ikke har været hos ham endnu, da jeg først i dag er kommet hjem fra Sverige og kan først komme til Aabenraa på tirsdag, da jeg befinder mig i Kolding hos mine forældre og hverken har bil eller kørekort)
til bidløse Madsen: mange tak for svar. Fandt ud af hvor brudene sad (læs hen over)
til AMT: mange tak for svar. læs henover om hvorfor jeg ikke kunne spørge ham
til Doktor Who:
helt ærligt, så føler jeg i min situation at du er i dit indlæg lidt ubehøvlet. Måske synes du ikke det og det er også i orden, men set fra min side, var det ikke det som jeg havde brug for på det tidspunkt.
Havde også brug for at komme ud med det, da jeg var meget chokeret og ikke kunne komme i kontakt med min kæreste da jeg jo sad i Sverige og var meget langt væk fra ham (vi bor i Aabenraa). Jeg fik besked via hans far hvad der var sket. Men nu har jeg jo været i kontakt med min kæreste som heldigvis er i bedring og jeg kan snart få ham at se og snakke ordenligt med ham om det, end på en lille dum telefon
brud på ryggen