At bestille en rejse? Hjælp! {{forumTopicSubject}}
Hej folkens, måske der er en globetrotter eller to som kunne hjælpe mig med nogle gode råd?
Jeg overvejer at give min forlovede en rejse i fødselsdags gave. Han drømmer om at besøge Pripyat og Chernobyl. Jeg har googlet lidt, og det ser ikke ud til at koste alverden. Men jeg har virkelig ikke rejst meget i mit liv. Kun få gange som barn, så jeg føler mig lidt på bar bund i hvordan man planlægger den slags.
Skal jeg have fat i et rejsebureau? Skal man leje en bil mens man er der? Kan man mon få en pakkeløsning hvor alt inklusiv hotel og transport bliver ordnet? Ud over flybilletter, hotel, guidet tur og mad er der så noget andet jeg skal tænke på i forhold til det økonomiske og praktiske?
Og hvis der er nogen som kender noget til Ukraine så må i også meget gerne skrive, hvis der er noget som er værd at vide eller andre seværdigheder som er værd at få med når man nu er der.
Jeres svar er meget værdsat! ^_^
Mvh Julie
nov 2011
Følger: 30 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 235
Rejseforsikring er en rigtigt god ring at have! Tjek evt. Med jeres eget forskring selvskab om I er dækket
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
aug 2017
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 469
Mht hotel, så kig f.eks. på Hotels.com eller anden hotelhjemmeside. Finder du et godt hotel der, så lad være med at bestille via Hotels.com med det samme. Ring til hotellet selv direkte, og sig du fandt dem på Hotels og spørg om du kan få 10% rabat ved at bestille direkte hos hotellet. De har sagt ja i alle mine tilfælde, da hotellerne betaler Hotels en procentdel af det de tjener på dit ophold for at kunne reklamere på Hotels (eller ligende hjemmeside). Så de tjener flere penge ved at du bestiller direkte, selvom de giver dig 10% rabat.
Bare et lille sparetip.
Jeg rejser meget hvert år, så spørg endelig løs om andre ting også
aug 2017
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 469
nov 2008
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
Det jeg gør, når jeg bestiller rejse, er først og fremmest at kigge flybilletter på Momondo og tjekke hotel både på Hotels.com og Booking.com. Jeg googler ret meget frem og tilbage for at tjekke om flybilletter og hotel kan købes på andre troværdige sider.
Så bruger jeg maps en del for at tjekke hvordan det ligger ift. offentlig transport osv., for jeg har ikke kørekort og er derfor afhængig af dette.
Men hvis du er tryggest ved at det hele bliver ordnet for dig, så det er let og troværdigt, så ville jeg da bare kontakte et rejsebureau og høre hvad de kan arrangere for dig - det plejer ikke at koste noget.
Jeg fik indhentet et tilbud fra Jysk Rejsebureau på fly+hotel og takkede nej (ville hellere arrangere selv til samme pris). Men de var søde og rare og ordner det du gerne vil have
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.172
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.172
nov 2008
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 372
Min mand kan russisk til husbehov, så lige med ham ville jeg være ok med at rejse på egen hånd i russisktalende lande, men kunne han ikke sproget, så ville jeg tage afsted på pakkerejse. Det samme gælder lande som Kina fx. I Japan ville jeg godt turde uden guide, fordi de offentlige transportmidler fx er så veltilrettelagte, og fordi kulturen er, som den er. Så rejseformen kommer an på destinationen for mig
nov 2008
nov 2011
Følger: 30 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 235
Jeg aner desværre ikke hvilke selvskaber der er gode til jeres rejse destination.
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
nov 2008
At bestille en rejse? Hjælp!