{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
693 visninger | Oprettet:

At bestille en rejse? Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej folkens, måske der er en globetrotter eller to som kunne hjælpe mig med nogle gode råd?
Jeg overvejer at give min forlovede en rejse i fødselsdags gave. Han drømmer om at besøge Pripyat og Chernobyl. Jeg har googlet lidt, og det ser ikke ud til at koste alverden. Men jeg har virkelig ikke rejst meget i mit liv. Kun få gange som barn, så jeg føler mig lidt på bar bund i hvordan man planlægger den slags.
Skal jeg have fat i et rejsebureau? Skal man leje en bil mens man er der? Kan man mon få en pakkeløsning hvor alt inklusiv hotel og transport bliver ordnet? Ud over flybilletter, hotel, guidet tur og mad er der så noget andet jeg skal tænke på i forhold til det økonomiske og praktiske?

Og hvis der er nogen som kender noget til Ukraine så må i også meget gerne skrive, hvis der er noget som er værd at vide eller andre seværdigheder som er værd at få med når man nu er der.

Jeres svar er meget værdsat! ^_^
Mvh Julie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At bestille en rejse? Hjælp!
  • #1   7. aug 2018 Halløj. Jeg altid rejst igennem rejsebureauer - Det nemmeste at finde en pakke løsning igennem. smiley
    Rejseforsikring er en rigtigt god ring at have! Tjek evt. Med jeres eget forskring selvskab om I er dækket smiley

• #2   7. aug 2018 Tak! Åh forsikring, det havde jeg slet ikke tænkt på! Det må jeg undersøge smiley

• #3   7. aug 2018 Kig flypriser på Momondo.dk og sammenlign. Når du finder de billigste, så køb direkte fra flyselskabets side. Og HUSK gå i hemmelig browser/inkognito, så de har mindre change for at se din IP-adresse og derved forhøje priserne hos dig.

Mht hotel, så kig f.eks. på Hotels.com eller anden hotelhjemmeside. Finder du et godt hotel der, så lad være med at bestille via Hotels.com med det samme. Ring til hotellet selv direkte, og sig du fandt dem på Hotels og spørg om du kan få 10% rabat ved at bestille direkte hos hotellet. De har sagt ja i alle mine tilfælde, da hotellerne betaler Hotels en procentdel af det de tjener på dit ophold for at kunne reklamere på Hotels (eller ligende hjemmeside). Så de tjener flere penge ved at du bestiller direkte, selvom de giver dig 10% rabat.
    Bare et lille sparetip.

Jeg rejser meget hvert år, så spørg endelig løs om andre ting også smiley

• #4   7. aug 2018 Bruger aldrig rejsebureau forresten. Kan godt lide at have kontrollen selv 100%.

• #5   7. aug 2018 Uha, så bliver det hele godt nok frygteligt kompliceret synes jeg. Hvordan kommer du rundt når du rejser selv? Kan man regne med at der går busser eller at taxa er til at betale?

• #6   7. aug 2018 Jeg bestiller aldrig gennem rejsebureau.

Det jeg gør, når jeg bestiller rejse, er først og fremmest at kigge flybilletter på Momondo og tjekke hotel både på Hotels.com og Booking.com. Jeg googler ret meget frem og tilbage for at tjekke om flybilletter og hotel kan købes på andre troværdige sider.

Så bruger jeg maps en del for at tjekke hvordan det ligger ift. offentlig transport osv., for jeg har ikke kørekort og er derfor afhængig af dette.

Men hvis du er tryggest ved at det hele bliver ordnet for dig, så det er let og troværdigt, så ville jeg da bare kontakte et rejsebureau og høre hvad de kan arrangere for dig - det plejer ikke at koste noget.
    Jeg fik indhentet et tilbud fra Jysk Rejsebureau på fly+hotel og takkede nej (ville hellere arrangere selv til samme pris). Men de var søde og rare og ordner det du gerne vil have smiley

• #7   7. aug 2018 Hvis du er meget usikker eller uerfaren med at rejse udenlands så ville jeg tag et rejsebureau de første par gange til at man får blod på tanden og selv vil arrangere sin rejse og spare penge. Ved rejsebureau føler man sig mer sikker i starten og kan læne sig op ad guiderne hos bureauet som er behjælpelig med at finde det passende transport lige netop til det sted, i gerne vil besøge og alt muligt andet også smiley da vi var afsted på Malta i foråret der blev et dansk par desværre udsat for tyveri på hotellet, hotelværelset var endevendt og alt af værdi + pas var stjålet og her var guiderne var behjælpelig med at få det anmeldt hos politiet så det kunne anmeldes til forsikring samt få ambassaden med indover så, parret kunne komme igennem paskontrol når rejen gik retur til Danmark. smiley personligt er jeg ik frisk på at stå uden guider endnu men er blevet frisk på at tag de offentlige transport midler i udlandet smiley

• #9   7. aug 2018 Glemte at tilføje til rejseforsikring - husk at vælge en med erstatningsrejse hvis i er så uheldige at blive syge på ferien. Taler af erfaring, vi havde desværre ik erstatningrejse med i vores rejseforsikring da vi var på ene ferie engang og blev syg af roskildesyge på skift, vi fik kun to dages ferie ud af syv dage, resten af tiden var vi syge smiley

• #10   8. aug 2018 Tak for gode råd alle sammen! Det er en stor hjælp ^_^

• #11   8. aug 2018 I Ukraine ville jeg være ekstra opmærksom på, at de jo ikke bruger samme alfabet som os - så bare det at læse vejskilte ville potentielt være en udfordring. Så vidt jeg kan læse, så kan man klare sig på engelsk derovre, hvis man holder sig til de mere turistvenlige områder. Men hvis man står med et problem, der er mere indviklet end "hvad koster den" eller "hvor ligger hotellet", så er man lidt på den uanset. Desuden er det vigtigt at researche grundigt - i mange lande drives lokale busselskaber fx af luskede foretagender, og alle større byer har vel områder, hvor man helst ikke skal opholde sig efter mørkets frembrud. Det er vigtigt at være obs på den slags - ikke paranoid, men opmærksom.

Min mand kan russisk til husbehov, så lige med ham ville jeg være ok med at rejse på egen hånd i russisktalende lande, men kunne han ikke sproget, så ville jeg tage afsted på pakkerejse. Det samme gælder lande som Kina fx. I Japan ville jeg godt turde uden guide, fordi de offentlige transportmidler fx er så veltilrettelagte, og fordi kulturen er, som den er. Så rejseformen kommer an på destinationen for mig smiley

• #12   10. aug 2018 At for gode råd alle sammen! Er det ligemeget hvilket rejse selskab jeg kontakter, eller skal jeg lede efter nogen som beskæftiger sig særligt med den slags rejser?

• #13   10. aug 2018 Du kan altid tjekke anmeldelse på de forskellige rejseselskaber smiley
    Jeg aner desværre ikke hvilke selvskaber der er gode til jeres rejse destination.

• #14   10. aug 2018 Ring gerne til samtlige rejseselskaber og nærheden af dig og hør, hvad de kan tilbyde - de vil sikkert gerne pege dig hen til nogle andre, hvis de ikke beskæftiger sig med det, du søger. Du behøves ikke lægge dig fast på dem bare fordi du får et tilbud fra dem smiley

• #15   10. aug 2018 Tak! Jeg prøver at kaste mig ud i det så! I har været en stor hjælp ^_^

Kommentér på:
At bestille en rejse? Hjælp!

Annonce