{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
640 visninger | Oprettet:

Gødning igen igen.. {{forumTopicSubject}}

De siger at det skal komme en skylle (7,8mm + 11,6 mm) torsdag aften, nat til fredag. Så ophold nogle timer. Så lidt regn fredag aften, nat til lørdag (2.2mm og 1,4 mm)
Så lidt regn fra mandag eftermiddag til tirsdag aften. Og så lidt regn torsdag igen..

Kan man gøde her,(torsdag før regnen) eller er der ikke nok regn så det dugger?

Eller kunne man lægge ens gødningsperler og opløse disse i vand, og sprøjte på folden Fredag morgen?

Mvh TT der SÅ gerne vil have gang i græsset igen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gødning igen igen..
  • MN Horses
    MN Horses Tilmeldt:
    jan 2015

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 75
    #1   7. aug 2018 Der skal meget mere vand til end det, før det er godt. Jorden er så hård, så den smule vand kan ikke trække ned i jorden. Så gødningen vil heller ikke blive opløst og gøre det den skal. Du risikerer tværtimod at ætse græsset så snart solen er på igen.

• #2   7. aug 2018 Hvis jorden er knastør, er jorden hård.
    Så vil vand ikke trænge ned, men prelle af i første omgang.
    Gøder du på knastør jord før den første byge, forventer jeg, at gødningen bliver skyllet væk.

Du kan nok først gøde, og forvente at gødning kan trække ned, når jordskorpen er blødt op.
    (Og det kræver flere byger)

På den anden side - græsset kan heller ikke vokse før..

• #3   7. aug 2018 Hmm smiley Regn regn kom til mig! Sol sol gå din vej! smiley

Mvh TT

• #4   7. aug 2018 Som de andre skriver, så skal jorden lige blødes op og græsset igen. INDEN at der kommer gødning på.

Hvis du gøder for tidligt kan du risikere at svide græsset og så går det istå igen.

• #5   12. aug 2018 Joanne kom med den længe ventede regn smiley så i morgen gøder jeg da der skal regne hele ugen smiley

Mvh TT

Kommentér på:
Gødning igen igen..

Annonce