{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Prisstigning på opstaldning?
  • #1   28. jul 2018 Vi har stadig den samme pris smiley

• #3   28. jul 2018 Ja, priserne er steget ret meget. Men man kan være heldig.

Marken overfor os er høstet og står nu med bigballer byghalm på. Og jeg har købt 5 stk til 160kr pr stk dvs 500 kg/stykket

Så lige nu står 5 bigballer 20-30 meter fra min stald og venter på at en anden nabo kommer med sin minelæsser og køre dem ind.

Hvor heldig har man egentlig lov til at være????

• #4   28. jul 2018 Vi er steget en smule (150kr) så vores staldejer for dækket høet smiley

• #6   28. jul 2018 Vi har samme pris, dog vil udlejer sætte fodret ned, så hestene kun får 6 kg. wrap i døgnet... Det er for lidt til min på 175, som er vant til at have hele døgnet, og spise omkring 15 kg i døgnet.

Jeg flytter mine hjem, og mit stråfoder har ikke været meget dyrere, end det ellers ville. Betaler 300,- for 300 kg. wrap.

Men har set nogle opstaldningssteder der beder folk købe stråfoder selv, eller sætter prisen op.

• #7   28. jul 2018 indtil videre har vi den samme pris smiley

• #8   28. jul 2018 nana e
    det err med så meget de overhovedet kan æde smiley

• #9   28. jul 2018 staldejer har rigeligt hø, wrap og halm i år, da det har været så tørt at han har kunnet køre hele engen langs åen (normalt er det oversvømmet og umuligt at køre der) så vi har samme pris som altid smiley

• #10   28. jul 2018
    Jeg tilkøber grovfoder, det er ikke med i prisen hvor jeg flytter dyret hen så prisen bliver hvad prisen bliver.

• #11   28. jul 2018 Vi har måtte betale for hø mens de står på græs så det er 250 kr ekstra i måneden i sommer perioden så det koster det samme som hvis de stod inde

• #12   28. jul 2018 Vi har været nødsaget til at varsle en prisstigning på 75 kr.
    Bondemanden var forbi igår og meddele at halmen er steget fra 45 øre til 87 øre pr. kilo. Den merudgift er opstalderne nødt til at dække. Til gengæld gav wrappen næsten det samme som den plejer, så der bliver der ikke en stigning.

• #13   29. jul 2018 Halmen stiger fordi der er efterspørgsel fra Norge, som tilbyder 5 kr. pr. kg. Så er det altså ikke så sjovt at sælge til 50 øre herhjemme.
    Jeg har hestene hjemme, men det bliver noget dyrere for mig i grovfoder i år, fordi jeg skal købe udefra smiley

• #14   29. jul 2018 Jeg har set flere marker blive høstet her oppe i det jyske og jeg har endnu ikke set nogen marker med samme med mængde halm som tidligere år. Faktisk er der stor efterspørgelse især fra kvægbønderne. Halm er ikke noget som plejer at være en mangelvare heroppe- landmændene har faktisk synes der har været for meget tidligere år.

Vi har slået et engstykke hvor alt der plejer at køre dernede sad fast, men i år pga. tørken har vi fået 71 rundballer hø ind ! smiley Hvor imod jeg har nogle bekendte som plejer at have 30 rundballer for første slet, i år har de kun fået syv...

Jeg har heldigvis heste hjemme, som går på døgnfold til vinteren kommer. De står også på træsmuld - så jeg frygter ikke priserne, men kan sagens forstå at folk er i krise...
    Desuden valgte vi for nogle år tilbage et nyt staldsystem, hvilket allerede har betalt sig at gøre da vi har så lidt foder og spild på strøelse smiley

profilbillede
  • #15   29. jul 2018 Noget jeg har spekuleret på, og hvem bedre til at svare på det end jer smiley
    Hvad - om nogen - er forskellen på halm- og rundballer (udover antallet af kilo)? Altså; hvorfor laver nogle rundballer og andre halmballer?

• #16   29. jul 2018 Camilla
    Vi har lavet rundballer hø fordi det er meget billigere at få presset smiley

• #17   29. jul 2018 rundballer holder halmen bedre samlet så der kommer mindre støv i og syntes også de er lidt mere medgørelige smiley men det er bare min mening og hvad jeg har erfaret smiley

små baller er jo så til gengæld en fordel for steder der ikke har plads til rundballer

• #18   29. jul 2018 Ingen prisstigninger hos os, men vi køber os selv wrap, hø og halm.

• #19   29. jul 2018 Tak for svar, har bare altid undret mig smiley

• #20   29. jul 2018 Der hvor jeg står nu, stiger prisen 50kr. så det er ikke slemt smiley
    Jeg starter dog på studie nu her, så bliver nødt til at flytte min hest i løbet af august, til et sted med fuldpas, så det bliver lidt dyrer smiley

• #21   29. jul 2018 Jeg tror at folk skal regne med en ordentlig prisstigning. Det er slet ikke gået op for folk hvor stor en mangelvare stråfoder og halm bliver til vinter. Og det smitter af på foder og spåner/træpiller også. Alle afgrøder er ramt.
    Når nordmændene kommer herned og køber halm til 5 kr kiloet så synes jeg egentlig at jeg har være heldig at få tørt hø ind til "kun" 2,75 kiloet + moms - altså knap 3,50 kr kiloet.
    Så hvis jeg skal fodre en enkelt hest med 20 kg hø, som mange herinde mener de skal have, så bliver det 2100 kr om måneden kun for hø pr. hest. Og så kommer alt det andet oveni...

• #22   29. jul 2018
    Ja Gitte, så må det være det, det koster - det kan bedre betale sig og proppe dyrt grovfoder i min end at hun får mavesår igen :). Både for hende og for pengepungen.

• #23   29. jul 2018 Det kan jeg godt se Krikken. Så er det jo godt at du kun har en smiley

• #24   29. jul 2018 Vores opstaldningspris stiger ikke pga. hø/halm/wrap, da han laver det selv smiley

Men vi har selv sagt ja til at det skulle stige med 500 kr. om måneden for at vi kunne få en ridehal smiley

• #25   30. jul 2018 Jeg har hestene hjemme. Vi har modsat mange andre fået wrappen billigere i år end ellers - men det bunder så også i at den ene nabo kan slå, og vi kan vende og samle, så det kun er presning og indpakning vi betaler for - og selvfølgelig brændstof. Så totalt set giver vi cirka 40-45 øre pr kilo wrap, og har fået nok til vinteren også. Til gengæld skal vi give lidt for halmen i år, hvor vi sidste år kunne bytte med overskudswrap.

Derudover har vi stadigvæk grønt græs i rigelige mængder, så vi behøver ikke at tage wrappen i brug endnu.

Så totalt set regner jeg med at udgifterne denne vinter bliver cirka de samme som sidste vinter - der er blot flyttet lidt rundt på posterne. Havde jeg haft opstaldere havde jeg altså kunne tilbyde dem samme pris som sidste år.

• #26   30. jul 2018 Jeg skal give 100-125 kr mere om måneden for wrappen, og hvad jeg skal give for halm (til at holde område omkring høhækken tørt om vinteren) ved jeg ikke endnu.. Eller om jeg overhovedet kan få noget af det.. smiley

Mvh TT

• #27   30. jul 2018 Jeg har været på jagt efter grovfoder i år, da min wrappusher kun fik 1/3 del ind af normalt - og 2 slet har vist lange udsigter smiley

Jeg har fået 100 Morten k. småballer til 25 kr/stk - o kun fordi hende som havde booket dem ville have rabat, og så købte jeg til prisen.
    Sidste år gave jeg 20 kr/stk.

Minibig hø har jeg fået til 350 kr/stk - og fået fat i 6 stk.
    Sidste år gav jeg 300 kr/stk

Wrap har jeg lige fået i minibig til 250 kr/stk - og fået 12 stk. De er fra 2017 og uden den stor FE, men tørt og egnet til heste.
    Sidste år gav jeg 400 kr/stk. for rigtig godt wrap med masser af FE.

Halm går jeg og kvier mig ved at skulle give 15 kr/stk i Morten K - skal lige se om jeg kan fedte mig til et par minibig i stedet.

Jeg har ikke turdet købe wrap/hø fra “ukendt sælgere” udfra at mange har høstet enghø/-wrap på arealer, som de ikke har slået i flere år, og det tør jeg ikke give mine heste.

Mine heste står på træpillesmuld, men kunne forestille mig at det også stiger.

Jeg har set på flere opstaldningsteder her i området, hvor man selv skal tage grovfoder med, eller hvor man får 6 kg/dagligt og så kan tilkøbe mere.

Mvh Charlotte

• #28   30. jul 2018 Tror det er forskel på landsdelene, ellers har jeg været utrolig heldig. jeg købte halm til 30 øre/kg i bigballer, incl presning i går og fik oveni købet en halv forærende i dag, 250 kg fordi den ikke passede med i andre.

Vores nabo kvægbonde har købt til 30 øre kg + presning.

Bor i Nordjylland

Kommentér på:
Prisstigning på opstaldning?

Annonce