31. aug 2008 Følger: 242 Følgere: 292 Heste: 7 Emner: 725 Svar: 2.831
Efter korsbåndsoperationen - ridning {{forumTopicSubject}}
Jeg går ud fra jeg ikke er den eneste herinde der er blevet opereret for et overrevet korsbånd
Jeg blev opereret d. 6. december, altså er det 7 måneder siden nu. Jeg fik at vide til kontrol på sygehuset at jeg måtte påbegynde ridning(Rolige turer i skoven f.eks.) efter 3-4 måneder alt efter hvad jeg selv synes føltes rigtig. Spring og dressur måtte jeg påbegynde efter 6 måneder.
For at gøre en lang historie kort, så har jeg kun meget lidt/slet ingen følelse i huden på min højre schenkel, fra anklen og op til knæet.
Dette medfører at min schenkel skiftevis sviger, sover og summer under spring, dressur, trav og galop. Jeg er noget jeg godt kan leve med, men det er ubehageligt!
Det er allerværst at ride i korte støvler uden leggings. Det hjælper en smule med leggings eller lange ridestøvler
Jeg har stigebøjler med stødabsorbering, men jeg kunne godt tænke mig at finde nogle legings der er tykkere end normalt?
Mit spørgsmål går egentlig på:
Hvilke hensyn tager DU til dit knæ/ben efter en korsbåndsoperation?
Så kan jeg måske få lidt inspiration til en mere behagelig ridning
Mvh
sep 2007
Følger: 79 Følgere: 104 Heste: 23 Emner: 126 Svar: 1.175
mig hjælper et back on track knæbind inden under ridebukser og et alm stramt knæbind uden på !
Hos mig er det letridning jeg har mest smerter ved
lyt til dit knæ og sørg for at få bygget musklerne godt op i og omkring knæet
aug 2008
Følger: 242 Følgere: 292 Heste: 7 Emner: 725 Svar: 2.831
Heldigvis er mine muskler godt på vej tilbage og det samme med styrken i mit knæ. Det værste er faktisk følelsesløsheden.
Jeg har tænkt på at købe et BOT knæbind, men var i tvivl om, om det kan være under ridebukserne.
sep 2007
Følger: 79 Følgere: 104 Heste: 23 Emner: 126 Svar: 1.175
1. op marts 17' der bliver der lavet en fejl og det er det vi prøvet at rette op på nu
Jeg har købt tights der kan de fint være under
den følelsløse del blev bedre hos mig og er nu kun på ydersiden
jun 2009
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 113 Svar: 895
aug 2008
Følger: 242 Følgere: 292 Heste: 7 Emner: 725 Svar: 2.831
jun 2009
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 113 Svar: 895
Efter korsbåndsoperationen - ridning