{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

det at bygge sit eget staldskab? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg har længe gået med tanker på at bygge eget staldskab, men jeg har lidt svært ved at finde nogen konkrete mål på hvor lang, bred og høj den bød være.

Enlig tænker jeg at det skal være et skab der er af større mål, fordi jeg, som alle andre heste piger, har en mani med at skrabe en røvfuld udstyr hjem til krikken smiley og det ville helt klart være en fordel at have det hele i skabet ved hesten, frem for både stald og hjemmet.

Udover størrelser hvad finder du så vigtigt i et staldskab?
Selv tænker jeg det kunne være ret fedt med ophæng af underlag af en art.

Disse ting tænker jeg er obligatoriske ting i skabet.
- Sadle holder
- Holder til grime, træktov, hovedtøj
- "hylde" plads til striglekasse

så, hvad mål mener du et skab bør have?
og hvad syntes du der skal være inde i et skab?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  det at bygge sit eget staldskab?
  • #1   12. jun 2018 Jeg har sammen med mine far bygget to staldskabe. Kan hilse og sige at det er et noget større projekt smiley Men hvis man har tiden, materialer og penge skal det nok gå. Vær dog obs på at alt skal være helt præcise mål, og låge også skal passe ind. Jeg vil helt klart anbefale at sætte lågen i skabet fremover udenpå, da den med tiden bliver skæv. Et tip er også at sætte magnet i lågen til indeni skabet, da dette også holder lågen på plads. Derudover kommer hængsler og lignende, diverse ting til indretning (sadelknægt, knager osv.) samt evt. maling.
    Jeg har nu købt et i stedet, og det gør jeg også fremover, i stedet for at lave selv. Men rigtig god arbejdslyst smiley

Disse mål synes jeg passer rimeligt godt, hvis jeg skulle have et nyt skab lige nu og her smiley
    H: 170 cm
    B: 60 cm
    L: 70 cm

• #2   12. jun 2018 jeg regnede ikke med at det bare lige var til at gøre, men for at få et skab præcist som jeg har brug for, ville det måske være en god løsning for mig.

Tak for din erfaring og mål smiley

• #3   12. jun 2018 Jeg kan simpelthen ikke huske målene på mit skab, men det indeholder:
    - Plads til trenser, trækketove mm
    - 2 sadelholdere
    - Udtrækkelige hylder
    - Stor hylde til dækkener mm
    - Piskeholder
    - Ridehjelmsholder
    Og så er der detaljer som plads til træningskalender, spejl og lys jeg synes er lækkert.

(Og ja, det kunne absolut trænge til lidt oprydning - men kan sådan et skab ikke nærmest altid det...)

profilbillede
  • #4   12. jun 2018

profilbillede
  • #5   13. jun 2018 Janni G
    Tak for billeder, det var faktisk et rigtig godt bud på hvordan det kunne se ud smiley
    Omkring oprydning så tror jeg bare skabet skal se sådan ud smiley

• #6   13. jun 2018 Jeg er absolut glad for udtrækshylderne. Det går man ikke skal til at hive hele kassen ud eller stå og rode i den under anden hylde. Specielt når der står andre ring på hylden også, så det ikke også skal tages ned først.

Kommentér på:
det at bygge sit eget staldskab?

Annonce