{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
602 visninger | Oprettet:

Brækket arm = overbebyrdet krop??! {{forumTopicSubject}}

Jeg brækkede overarmen for 3 uger siden lige under skuldren.

Bruger derfor hovedparten af min tid i horisontal stilling på sofaen. ( laver de øvelser som jeg skal.) men ofte har jeg en følelse af at min krop er total stresset, som om jeg har levet mit liv i overhalingsbanen i lang tid. Men jeg ligger jo på sofaen?????

Nogle af jer som har prøvet det samme?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brækket arm = overbebyrdet krop??!
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #1   17. maj 2018 jeps.

jeg har et rigtigt lorte knæ. og jeg havde en periode på en måned hvor jeg ikke kunne bevæge det, støtte på det eller noget som helst.

fordi at jeg evigt og altid skulle tænke pp hvordan jeg bevægede mig, uanset om det så kun var at rette mig op, så blevvminbkroo/min hjerne stresset og enormt frusteret over at jeg skulle være så opnærksom 24 timer i døgnet.
    jeg kunne jo heller ikke sove ordentligt om natten, for hvis jdg bevægede mig den mindste smule så gjorde det dødsens ondt.

• #2   17. maj 2018 Da jeg kom alvorligt til skade med ryg og nakke, der brugte jeg også det meste tid på sofaen. Det kræver mange kræfter af kroppen at hele og det er nok derfor, at du føler dig træt og udkørt.. Jeg kunne gå en tur på ca. 1½ time og så var jeg nødt til at sove efterfølgende.

• #3   17. maj 2018 Som de to andre siger, plus at når jeg er syg (de få gange jeg er) så stresser jeg meget over de ting jeg ikke kan gøre/ikke får gjort. Så jeg kan ikke så godt bare slappe af, så jeg spænder op ubevidst.. smiley

Mvh TT

• #4   17. maj 2018 Din krop er ikke beregnet til at lægge ned.
    Så når du byder den noget unaturligt noget, bliver den naturligvis øm.

Gå nogle ture.
    Sofaen gør dig ikke raskere.

• #5   17. maj 2018 Doktor WHO: jeg får ondt i armen hvis når jeg går en tur, så det gør jeg ikke hverdag. Ligesom jeg får kvalme og en følelse af udbrændthed, hvis jeg er i lodret position enten siddende eller gårende i mere end et par timer af gangen.

Men mens timerne på sofaen mindsker disse symptomer.

Jeg har ikke ondt i min krop. Som f.eks. ryggen, af at opholde mig på sofaen. Min krop var ret veltrænet og i god form inden jeg brækkede armen.

Det er mere den indre følelse af at min krop er stresset og udbrændt. Den samme følelse som efter en regnskabsafslutning.

Det er anderledes end de andre gange jeg har brækket noget (det er 5. gang) men jeg har heller ikke gips på, er bare blevet udstyret med en slynge.

• #6   17. maj 2018 Der er mange, som netop bliver enormt trætte, hvis de tvinges til inaktivitet.
    Noget smertestillende kan også imitere dine symptomer i deres bivirkninger.

Jeg ville stadig gå nogle flere korte ture, hvis længere ture ikke duer.
    Hvis det er bivirkninger - så tal med din doktor

• #7   17. maj 2018 Dorthe - din beskrivelse høres meget kendt ud.. smiley jeg kan simpelthen mærke den i skrivende stund da jeg overhovedet ikke har det godt med at være lænket til seng/sofaen.. Så bare tanken får mig til at spænde op og blive urolig indeni.. smiley

Mvh TT

• #8   18. maj 2018 Doktor WHO: er smerter ikke kroppens sprog på at nu har jeg været for aktiv? Og hvis jeg bare bedøver mig selv går jeg så ikke glip af vigtig information?

Jeg fodre selv mine heste 2 gange om dagen og jeg arbejder ca 4 timer om dagen har hjemmefra via opkobling til min arbejdsplads. Så lidt aktiv er jeg.

• #9   18. maj 2018 TT: det er ganske meget træls at skulle forholde sig i ro, især når jeg hverdag kan se at mine ridebane er helt perfekt, det er den ikke mange dage om året, den har det med at drukne.

Det gør det hele endnu mere øv med øv på.

Kommentér på:
Brækket arm = overbebyrdet krop??!

Annonce