18. okt 2014 Følger: 1505 Følgere: 72 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 31
Hjælp- er blivet bange for heste {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Jeg er blivet virkelig bange for heste.
Hvordan?
Jeg skulle ud og hente to heste en af gangen for en dressur rytter, som rider høj plan (MB0).
Men det der sket der ude, var at jeg gik hen til Ralp som ALDRIG NOGENSINDE vil gør folk noget, men jeg går over til ham stille og roligt, men han stejle i menes han vent sig om, lige ved side af mig.
Jeg tænkende okay og gik lidt væk fra ham, og så tog jeg noget græs i min hånd og prøvet at gå over til Sezana (Sezana har ALDRIG gjort nogen noget!) Hun komme og fik sat tov i hende, og gik mod ind/ud gangen af folden, hvor jeg var i gang med at åben stejle hun lige pludseligt op af mig og rav tovet ud af min hånd, og hun løb med tovet rundet om bene, og jeg havede ikke handsker på. Men jeg satte mig ned og græde, efter lidt tid fik jeg taget mig sammen til at rejse mig op og gå ind i stalden. Og rense min hånd, og vil sige til dressurrytteren at hun selv må tage dem ind, men der jeg var kommet ind i stalden var hun der ikke, så jeg gik ud og spurgt hvor hun var i menes, jeg græde så klub ejerens kone se jeg kommer græden og siger hvad er der sket? så lige pludseligt stå der 4-6 folk om mig, og der jeg var på vej ind i vores rytterstue, kom dressurrytteren så ud, og jeg sagde til hende at hun selv måtte tage dem. Senere skulle jeg ride dressur hvor Freja bliv ved med at falde og sine bene. Og der bliv jeg mere bange og nu kan jeg ikke lide at være i nærheden af heste i alle str.
HJÆLP MIG, DET ER SÅ SVÆRT AT KOMME TILBAGE PÅ PONYER/HESTE
OG HAR SÅ MINE TRE HESTE SNART FIRE HESTE
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Det med din egen pony der snubler/falder, burde der komme en dyrlæge ind over.
Heste og ponyer gør aldrig ting for at være onde, de forsøger at få os til at forstå hvad de ønsker ved små signaler, hvis det ikke lykkedes dem at formidle det til os, må de skru signalet op, og blive voldsommere i sit kropssprog.. Ligesom når vi fortæller hestene hvad vi forlanger af de.
Så op på hesten igen, set dig bare ned sammen med hestene og se hvad de siger med sin krop og adfærd. Så kan du bedre lære hvad de vil fortælle dig
Mvh TT
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.470
Find ud af hvad der skal til for at du bliver lidt utryg, lidt bange - men kan gøre det.
Så gør det. Bliv ved, bliv i det til den lille knude I maven løsner sig. Kroppen er så klog indrettet, at vi kan ikke blive ved med at være nervøse.
I starten spænder vi op, spænder mere op - og når der ikke sker noget, så siver spændingen ud.
Og for hver gang skal der mere og mere til, før vi bliver spændte eller nervøse.
Hvis du bliver utryg af at give dressurheste gulerødder over hegnet, så giv gulerødder over hegnet. Giv dem nogle godbidder, blev ved, til din krop ikke længere gider være anspændt.
Hvad er næste trin? Er det at trække Don pony rundt. Bliv ved, bliv ved til fin krop og sind ikke gider være anspændt.
- Den metode hedder desensibilisering og virker.
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 92 Svar: 1.640
Jeg bor i Dybvad i Nordjylland og har en total jordbunden fjoller med et ben i hvert hjørne. Han får ingen fartbøder, nybegyndere på rideskolen knus elsker ham.
Du skal være velkommen til at komme og prøve at være sammen med ham og evt ride ham. Jeg har dressurbane her hjemme.
Vi tager det i dit tempo, og en mere tålmodig hest skal man lede længe efter.
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.244
Det lyder som den helt rigtige vej frem.
okt 2014
Følger: 1505 Følgere: 72 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 31
okt 2014
jul 2015
okt 2014
jul 2015
Hvis du vil ride, skal vi lige være sikker på at han har fået ordnet negle. Men smeden har lovet at komme i morgen, men han har det med at udsætte, jeg håber han kommer i morgen, hesten trænger virkelig.
Men hvis du bare vil se og være sammen med ham, så betyder hovene jo ikke så meget.
Han er 151 cm og ca lige så bred.
Jeg er selv 174 og har ingen problemer med at ride ham. Min mand på 192 rider ham også og det fungere også.
Billeder viser ham og min 9 årige søn
okt 2014
jul 2015
Han er et muskel bundt, og lige så god og rar som han er stor.
jul 2015
Du kan bare sige til. Af hensyn til varmen vil jeg sige det er bedst sidst på eftermiddagen eller aften, for så ligger min ridebane i skygge.
okt 2014
Hjælp- er blivet bange for heste