624 visninger
|
Oprettet:
Hverdag og tid :) {{forumTopicSubject}}
Hvordan ser jeres hverdag ud? Og hvordan hænger det sammen for jer og hesten?
Tænker skole, arbejde børn og hest. Osv
Hvad tid er i hjemme? Hvor ofte er i hos hesten, og hvor lang tid?
sep 2008
Følger: 162 Følgere: 427 Heste: 5 Emner: 254 Svar: 2.026
Jeg har hverken mand eller børn, så når jeg får fri kører jeg oftest hjem og spiser aftensmad og så tager jeg på gården - tiden derude variere fra 10 min til 2,5 time i hverdagene - kommer an på hvor træt jeg er og om hvor mange/hvor meget jeg skal træne hesten
nov 2009
Følger: 118 Følgere: 216 Heste: 9 Emner: 100 Svar: 1.832
Mandag: 8:15-13:50 skole. 17:00 spiser vi. Hallen er i brug til kl 18, så er vejret dårligt kan jeg først ride fra 18-19 da hallen lukkes efter igen.
Tirsdag: 8:15-14:25 skole. 17:00 spiser vi. Hallen er lukket til kl 20, så denne dag har hesten fri.
Onsdag: 8:15-14:45 skole. Spiser samme tid som alle andre dage, så nu gider jeg ikke skrive det mere XD Hallen er lukket til 17 mener jeg og lukker igen kl 20
Torsdag: 8:15-13:50 skole. Hallen er lukket til 18.
Fredag: 8:15-13:50 skole. Hallen er lukket til 17:15.
Søndag lukker hallen fra 8-12.
Hvis vejret er til det kan jeg bare tage ud og ride men ihh jeg glæder mig til at få læseferie fra på fredag af, og fra onsdag skulle rideklubben gerne åbne igen, så vi kan komme over og ride igen
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 4 Emner: 19 Svar: 329
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.460
- møder på arbejde kl. 9
- fri kl 16 (-ish, alt efter kunder og projekter)
- skifter tøj og kører ud til hest (ca. 25 min kørsel)
- er ved hest ca. kl. 17
- er hjemme igen ved 20.15-22.00 alt efter om jeg har staldvagt, skal købe ind på vejen og hvor lang tid jeg rider og hvor meget jeg falder i snak.
Jeg arbejder dog også på meget skæve tidspunkter og også ofte i weekenden i sommerhalvåret. Der er heldigvis en anden part på 1-2 dage i ugen.
Nej, det kører ikke. Jeg har umådelig lidt rygrad og viljestyrke til huslige ting, så alt uden om hest og arbejde sejler. Opvask, tøjvask, rengøring, spise fornuftigt (og nok), at se andre folk og de andre små projekter jeg har.
Jeg fatter simpelthen ikke hvordan andre mennesker gør. "Det handler bare om prioritering", ja rend mig et vidst sted! Jeg har prioriteret. For at få det hele til at gå op, handler det om at man kan lide sine huslige pligter og at man aldrig sidder stille og trækker vejret, hvis man som mig holder af både arbejde og hest.
Så fik jeg lige lettet trykket. Jeg føler at mit hoved/krop er ved at bukke under for at være kronisk bagud med mit liv siden nytår, selvom jeg kan lide det jeg gør
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
Jeg har hesten opstaldet i fuldpas (af samme årsag) - og hun tager ikke skade af bare at stå. Hun står i en god løsdrift og har det godt, så jeg har ingen samvittighedskvaler. Hun er fuldstændig samme hest, om der går 2 dage eller 2 måneder mellem rideturene - bortset fra muskelmasse og kondition, selvfølgelig. Jeg skridtede en tur i går for første gang i omtrent 1,5 måned - og det var fantastisk skønt. Jeg savner både hende (jeg er derude 1-2 gange om ugen selv om jeg ikke rider, dog) og ridningen, når jeg har de her perioder, men det er jo noget, som jeg selv vælger.
Heldigvis har jeg jordens mest fantastiske staldejer, som har fuld forståelse for mine valg og passer godt på min hest. Og en dejlig kæreste, der også bakker mig utrolig (!) meget op. Han tager også i stalden for mig i morgen og ordner smed-besøg, mens jeg skriver eksamensopgave. Det er uvurderligt.
apr 2008
Følger: 244 Følgere: 566 Heste: 10 Emner: 400 Svar: 1.408
Jeg må erkende, at jeg virkelig mangler hest i min hverdag, ikke bare fordi vejret er godt, og fordi marken er der. Det er bare som om der er et tomt hul, der ikke bliver fyldt ud.
Jeg, er måske god til at male fanden på væggen, og gøre det værre end det egentlig er, mht tiden til hest.
Min mand og jeg havde fornylig en snak om det. For han bemærker jo også, at heste og omgangen herved, giver mig glæde, kvalitet og sjovt nok overskud, og samtidig bliver jeg også mindre stresset, af at have ''hest i hænderne'' .
Lige nu går jeg i skole, indtil 22 juni.
Min hverdag ser således ud:
Mandag: køre børn i daginstitutioner kl 07.
I skole kl 08. Fri kl 12 / 12:30 , er hjemme kl 13 ca.
Hente børn kl. 15 / 15:30
17 / 17:30 - spise aftensmad
18:00 lillebror puttes
19:00 storesøster puttes.
Tirsdag: børn i daginstitutioner kl 07
Skole fra 08 til 13:30-14:00
Hjemme kl 15.
Ordne opvask, vasketøj og støvsuge
Hente børn 15:30
Spise
Putte børn.
Onsdag.
Børn kl 07
Skole til 15
Hente børn kl 16
Spise og putte børn
Torsdag:
Børn kl 07
Skole fra 08 til 13:00/14:00
Hjemme kl 15 senest
Børn hentes 15:30
Fredag
Børn 07
Skole 08 - 14
Hjemme kl 14:30 ca
Huslige pligter
Børn
Spise
Lørdag og søndag
Fri
Ingen huslige pligter, for jeg holder weekend!
- mindst én gang i ugen har vi hjemme studie, hvor vi skal læse og aflevere notater. Denne dag er oftest onsdag.
Jeg får sommerferie d. 22 juni til 6 august, hvor jeg herefter starter som elev med arbejdstider der siger 7-15. Jeg har 7 km på arbejde. Så er hjemme kl 15:10
Hvis jeg vil, kan jeg få skiftehold så jeg arbejder enten
7-15 eller 15-23
Min mand og jeg, har snakket om, at jeg jo kunne bruge en fast aften i ugen til at modtage rideundervisning, hvis det var det jeg kunne have lyst til. F.eks om tirsdagen.
For ham, gør det ikke noget, at vasketøjet ikke bliver lagt sammen, og at der ligger legetøj hist og her, og mener at jeg jo ikke ligefrem behøver at gøre de samme huslige ting, på samme tidspunkt, på samme faste dag, og synes at jeg burde give ham nogle af opgaverne, og prøve på at være tilfreds, selvom at han lægger tøj sammen på den forkerte måde, og måske endda ligger det på den forkerte hylde.
aug 2016
Følger: 89 Følgere: 40 Heste: 13 Emner: 3 Svar: 136
Mit skema ser således ud:
Mandag: 8:00-14:30
Tirsdag: 8:00-13:30
Onsdag: 8:00.13:30
Torsdag: 8:00-15:00
Fredag: 8:00-13:00
Weekender og fritid bruger jeg på hestene, hygge med familien og se film/serier. Når jeg kommer hjem fra skole, klæder jeg om til staldtøj, cykler i stalden og tager hjem omkring kl 17-17:30 igen. Vi spiser oftest 18:30-19:00, så tiden indtil går oftest med HG eller Youtube
nov 2007
Følger: 151 Følgere: 391 Heste: 5 Emner: 140 Svar: 1.625
Arbejder og børn tager mest tid, mine heste går som foldbumser, og jeg får brugt tiden helt forkert
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 70 Svar: 1.143
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.262
Jeg står op kl. 5.30 til hverdag, er på arbejde af kl. 6.45 til kl 15.
Så ½ times transport til hesten, så er i stalden kl 15.30 til kl ca. 18.
Måske lige handle lidt ind på vejen hjem, så jeg er hjemme kl.18.30
Så aftensmad og kl ca. 22 i seng.
I weekenden når jeg de mere praktiske ting, som rengøring, tøjvask, og måsken endda et besøg hos frisøren ( ca hvert ½ år )
Det er selvfølgelig ikke alle dage, der er så lange, hesten bliver typisk redet 4 gange og 1 longe dag og eller 1 skovtur.
Vi har ingen børn, så det er kun manden, hundene og huset der skal passes.
Hverdag og tid :)