{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
662 visninger | Oprettet:

Hvornår har i flyttet jer? {{forumTopicSubject}}

I træning, i hovedet, i kroppen?

Jeg har lige været (eller er) i et træls foløb, med en sent opdaget kronisk sygdom og mange smerter dertil, heldigvis gik en af behandlingerne nu ind og giver mig langt færre smertet. Er gået fra total sengeliggende til de normale smerter, hvor jeg kan mange ting i slow motion.

En af de få ting jeg har kunnet i perioder, er skridtture på unghesten, min ismule jeg købte i December. Det blev forleden til en længere tur, hvor jeg nød at være ude.

På den tur oplevede jeg hele 3 fantastiske ting:

1. Vi red af en vej, som JEG hvertfald ikke kendte (og tvivler på han gjorde da det ikke er sædvanlig tilridningssti) og han tog alt med maks lidt stoppen/tøven og prusten, men han blev hos mig uanset. Et enkelt sted sparkede han en sten ud og ramte noget, så han blev forskrækket og begyndte at løbe, men et tag i tøjlen og et rooooolig, så var han hos mig igen. Så fedt!

2. Jeg tog en lille galop, som i 10-15 meter, og ja igen blev han hos mig, frisk og glad, men sagde jeg stop, så gjorde han det. Og efter galloppen, tog vi ganske lidt tolt, men den tolt var klokkeren og så lækker. Jeg var helt høj...

3. Og næsten det bedste, hesten er vant til at holde for vej, når vi skal over en, og 2 gange har vi været langs vej med heste foran, bag og på siden som støtte. Ellers er jeg hoppet af og trukket fordi jeg ikke vidste hvad han siger til biler, der kører langs ham. Denne gang blev jeg på ham og havde relativt løse tøjler og sad bare og trak vejret ned i maven, da der kom en bil. Hvad gjorde hyppen? Jep intet, let tøven i skridten, minimal spænding i kroppen og så et radar-øre på bilen. Men det var jo ingenting, og bilen ændrede både motorlyd og det hele.

Så jeg er stolt og glad, dog tænker jeg at nr 3 var mere mig der rykkede mig, end hesten (har haft unghest med eksplosions-tendens før) men midt i alt det trælse, så gav det lige boost til hverdagen smiley

Hvad har I rykket jer med for nylig, som bare gjorde jer glad helt ind i maven smiley Det behøver ikke kun at være hesterelateret, alle glade historier bydes velkomne smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår har i flyttet jer?
  • #1   28. mar 2018 Dagen før jeg blev opereret, red jeg noget dressur.. smiley For første gang red jeg på udendørs banen som ligger lige overfor en kirke.. Kirkens klokker bimlede og bamlede, men cantaro forblev helt rolig. Ikke nok med det fik vi også lavet schenkelvigninger (ALDRIG har vi kunne lave det!), han gik i holdning og brugte sin ryg (holdning er nyt, han går oftest lang og dyb) og han var bare på til alle dressur øvelserne jeg bad om smiley Det var en ret stor succes for mig

• #2   28. mar 2018 Dejlige historier i har smiley jeg har jo overtaget min part hest som min helt egen pruller nuller her i efteråret og som mange ved, så har hun et stort pasanlæg og tølten ligger ik til højrebenet. Jeg havde den seneste måned fundet ud af at finde en ren tølt på hende før og efter traven, så det var jo mega stolt over hende smiley hun blev desværre tævet af en anden hest og lige nu skal hun ha ro til at komme sig forhåbentlig. Men hun keder sig gevaldigt for hun er jo vant til at blive redet og komme på ture med mig, så det er meget begrænset hvad jeg kan lave af jordtræning med hende pt, men hun vil så gerne. Hun gav mig en wow oplevelse forleden, vi har trænet en del tricks og løsgørende øvelser uden hjælpemidler fra jorden. Hun stiller sig med sin ene skulder ud for min skulder og så følger hun dig uanset hvad du laver, men jeg gik bare frem og ville for sjov gå sidelæns og se hvad hun havde tænkt sig, frem og skråt, ligesom en schenkelvigning og fandme hun laver en schenkelvigning smiley tænkte ahhhh det var nok tilfældigt, men nej hun gjorde det både mod venstre og højre(bare få skridt)som jeg gør det smiley var vildt imponeret over hendes lyst til at lære fra jord og hun gør alt for en clicker og godbidder smiley jeg er sku stolt over hende og gør at jeg kan lægge hovedet mer i blød for hvad vi skal lave af mer fridressur og leg. Lige nu så skal jeg passe på hende og afholde os fra visse øvelser for ik at belaste senen, men jeg håber og ønsker inderligt at hun kommer sig 110% uden mén smiley

• #3   28. mar 2018 Ikke så heste relateret.
    Men jeg har lige afsluttet et ressource forløb på 4 år, 9 mrd før tid.
    Selvom det er en uge siden i dag, så har jeg stadig ikke helt fattet det.
    Så nu skal jeg ud og finde mig et flexjob på 6-7 timer pr uge.
    Det er underligt ikke at skulle tænke i møder og forløb hele tiden.
    Nu kan jeg bruge tiden på at tænke på fremtiden og planlægge en flytning sammen med kæresten og få opstaldning af mine 2 heste på plads.
    Jeg har for nylig måttet sige farvel til min elskede kat, der blev næsten 16 år, og jeg skal ud på et internat og se på en ny kat. Det glæder jeg mig til.

• #5   28. mar 2018 Tillykke sunshine smiley hvor er det fedt for dig smiley

• #6   28. mar 2018 1) Jeg er begyndt at ride den hest jeg passer. Jeg har ellers altid redet pony og foretrækker også dette, da jeg egentlig er lidt bange for at ride heste. Men nu skulle det være, og det er min 3. hest jeg rider på i mine snart 9 år som rytter smiley
    2) I lørdags red jeg den hest (ponymål) jeg passer. I går tog vi så på tur alene i skoven, og videre ud i trafik samt i et villakvarter. Det gik simpelthen så godt, og jeg er så lykkelig. Vi tog hele turen i skridt, men næste gang tager vi lidt trav, måske også lidt galop, på turen. Er stadig helt vildt glad over, hvor godt det gik i går. Han er simpelthen så skøn ham Samson smiley
    3) Jeg fik også i går spurgt en opstalder, som jeg er sammen med i stalden stort set hver dag, om hun vil med ud at ride en tur snart. Hun har nemlig to plage, så jeg tilbød hende at hun kunne låne Sunday (den hest jeg passer), mens jeg kunne ride Samson. Jeg er ellers ret genert hvad angår at skulle spørge folk om noget el. lign., så dette var et stort skridt for mig smiley

• #7   28. mar 2018 Ej hvor er det fedt for jer alle!

Tak for at dele, jeg synes man tit kun hører negativt, så det er super inspirerende at læse!

• #8   28. mar 2018 Det mest fantastiske jeg for nylig har oplevet var i mandags, hvor jeg red undervisning for første gang i seks uger pga sygdom og karantæne i stalden. Underviseren kunne godt se der var røget noget smidighed og styrke men efter at have arbejdet med nogle problematikker så var hesten helt lige på tøjlen og i balance. Så fedt at grundtræningen er der og bare lige skal pudses lidt af.

• #9   29. mar 2018 Jeg har i hvert fald rykket mig her det sidste halve års tid, hvor jeg har været så heldig, at få lov til at ride lidt forskellige heste ud over min egen.
    I lang tid har jeg ikke flyttet mig så meget, da jeg har siddet noget fast i unghesteridning.
    Det har gjort rigtig meget for mig, at jeg har kunnet ride nogle velredne heste, hvor jeg ved, at hvis hesten ikke reagerer som ønsket, så er det med garanti mig, der gør det forkert.
    Jeg har også i lang tid været lidt nervøs ved at springe højere (over 1 meter for mig..), og her har det hjulpet mig meget at ride på en hest, der bare er en stjerne at springe på. Det har altid været svært for mig at sætte højden op, så det betyder ret meget, at jeg kan ride mod et spring på fx. 120 cm, og ikke føler, at jeg skal dø smiley

Kommentér på:
Hvornår har i flyttet jer?

Annonce