Hvornår har i flyttet jer? {{forumTopicSubject}}
I træning, i hovedet, i kroppen?
Jeg har lige været (eller er) i et træls foløb, med en sent opdaget kronisk sygdom og mange smerter dertil, heldigvis gik en af behandlingerne nu ind og giver mig langt færre smertet. Er gået fra total sengeliggende til de normale smerter, hvor jeg kan mange ting i slow motion.
En af de få ting jeg har kunnet i perioder, er skridtture på unghesten, min ismule jeg købte i December. Det blev forleden til en længere tur, hvor jeg nød at være ude.
På den tur oplevede jeg hele 3 fantastiske ting:
1. Vi red af en vej, som JEG hvertfald ikke kendte (og tvivler på han gjorde da det ikke er sædvanlig tilridningssti) og han tog alt med maks lidt stoppen/tøven og prusten, men han blev hos mig uanset. Et enkelt sted sparkede han en sten ud og ramte noget, så han blev forskrækket og begyndte at løbe, men et tag i tøjlen og et rooooolig, så var han hos mig igen. Så fedt!
2. Jeg tog en lille galop, som i 10-15 meter, og ja igen blev han hos mig, frisk og glad, men sagde jeg stop, så gjorde han det. Og efter galloppen, tog vi ganske lidt tolt, men den tolt var klokkeren og så lækker. Jeg var helt høj...
3. Og næsten det bedste, hesten er vant til at holde for vej, når vi skal over en, og 2 gange har vi været langs vej med heste foran, bag og på siden som støtte. Ellers er jeg hoppet af og trukket fordi jeg ikke vidste hvad han siger til biler, der kører langs ham. Denne gang blev jeg på ham og havde relativt løse tøjler og sad bare og trak vejret ned i maven, da der kom en bil. Hvad gjorde hyppen? Jep intet, let tøven i skridten, minimal spænding i kroppen og så et radar-øre på bilen. Men det var jo ingenting, og bilen ændrede både motorlyd og det hele.
Så jeg er stolt og glad, dog tænker jeg at nr 3 var mere mig der rykkede mig, end hesten (har haft unghest med eksplosions-tendens før) men midt i alt det trælse, så gav det lige boost til hverdagen
Hvad har I rykket jer med for nylig, som bare gjorde jer glad helt ind i maven Det behøver ikke kun at være hesterelateret, alle glade historier bydes velkomne
okt 2014
Følger: 44 Følgere: 526 Heste: 4 Emner: 148 Svar: 538
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.172
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.646
Men jeg har lige afsluttet et ressource forløb på 4 år, 9 mrd før tid.
Selvom det er en uge siden i dag, så har jeg stadig ikke helt fattet det.
Så nu skal jeg ud og finde mig et flexjob på 6-7 timer pr uge.
Det er underligt ikke at skulle tænke i møder og forløb hele tiden.
Nu kan jeg bruge tiden på at tænke på fremtiden og planlægge en flytning sammen med kæresten og få opstaldning af mine 2 heste på plads.
Jeg har for nylig måttet sige farvel til min elskede kat, der blev næsten 16 år, og jeg skal ud på et internat og se på en ny kat. Det glæder jeg mig til.
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.172
aug 2016
Følger: 89 Følgere: 40 Heste: 13 Emner: 3 Svar: 136
2) I lørdags red jeg den hest (ponymål) jeg passer. I går tog vi så på tur alene i skoven, og videre ud i trafik samt i et villakvarter. Det gik simpelthen så godt, og jeg er så lykkelig. Vi tog hele turen i skridt, men næste gang tager vi lidt trav, måske også lidt galop, på turen. Er stadig helt vildt glad over, hvor godt det gik i går. Han er simpelthen så skøn ham Samson
3) Jeg fik også i går spurgt en opstalder, som jeg er sammen med i stalden stort set hver dag, om hun vil med ud at ride en tur snart. Hun har nemlig to plage, så jeg tilbød hende at hun kunne låne Sunday (den hest jeg passer), mens jeg kunne ride Samson. Jeg er ellers ret genert hvad angår at skulle spørge folk om noget el. lign., så dette var et stort skridt for mig
aug 2017
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 6 Svar: 468
Tak for at dele, jeg synes man tit kun hører negativt, så det er super inspirerende at læse!
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 116 Svar: 1.420
nov 2008
Følger: 69 Følgere: 65 Heste: 4 Svar: 2.349
I lang tid har jeg ikke flyttet mig så meget, da jeg har siddet noget fast i unghesteridning.
Det har gjort rigtig meget for mig, at jeg har kunnet ride nogle velredne heste, hvor jeg ved, at hvis hesten ikke reagerer som ønsket, så er det med garanti mig, der gør det forkert.
Jeg har også i lang tid været lidt nervøs ved at springe højere (over 1 meter for mig..), og her har det hjulpet mig meget at ride på en hest, der bare er en stjerne at springe på. Det har altid været svært for mig at sætte højden op, så det betyder ret meget, at jeg kan ride mod et spring på fx. 120 cm, og ikke føler, at jeg skal dø
Hvornår har i flyttet jer?