{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
421 visninger | Oprettet:

Personlig rideferie alla rådgivning noget {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Jeg kunne godt tænke mig at lære noget mere om at passe heste/ponyer, for selvom jeg går til ridning på rideskole og har gjort det i nogle år, har jeg aldrig prøvet at passe heste/ponyer før. Da jeg har en travl uge med tre-fem dage, hvor jeg træner idræt og rider én dag, har jeg heller ikke muligheden for at finde en part og lære noget om heste den vej, så kunne jeg godt tænke mig at komme på en slags rideferie. Jeg har kigget på en del hjemmesider, hvor de tilbyder ridelejre/ferie i en uge eller flere, men der er fokus, at man får undervisning i ridningen, og jeg ville gerne lære nogle af de ting, som man skal kunne og vide, når man har egen hest. Min drømmetanke er, at der er en pige på min egen alder, der har egen hest og vil have mig på besøg en uge i sommerferien og lære mig om at have hest. Overstående kommer nok aldrig til at ske, så hvis der er nogen, der har været på en rideferie på en gård eller stutteri, hvor fokus var at lære om de basale ting, som man skal vide og kunne, når man har egen hest eller noget lignende, så vil jeg gerne vide hvor - eller hvis nogen kan tilbyde noget lignende mit drømmescenarie alla ophold på en gård som hjælper et eller andet, så siger I også bare til?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Personlig rideferie alla rådgivning noget
  • #1   25. mar 2018 Jeg ville ikke have noget i mod at have en med en uge i stalden smiley er dog fra Fyn smiley

• #2   25. mar 2018 Du skal være meget velkommen til at komme og snakke med mig og min hest. En hel uge er nok lidt meget, men en ridetur eller to og en snak om det at have hest er altid godt. Jeg vidste heller ikke så forfærdeligt meget om at have ansvaret for min helt egen hest da jeg fik min. Men det kom stille og roligt, og jeg føler, at jeg voksede med opgaven. Jeg befinder mig i Nordsjælland (Humlebæk/Fredensborg) smiley

• #3   25. mar 2018 Skal der være ridning? Eller er træning fra jorden og hjælp med tilridning fra jorden også af interesse? smiley

Mvh TT

• #4   25. mar 2018 Jeg er interesseret i alt??Men har ikke hest og er 13????Jeg er typen, der kan lide at vide alt

• #5   26. mar 2018 Og dine forældre har intet problem med at du tager hjem til en ukendt familie og bor der en uge? smiley

Mvh TT

• #6   26. mar 2018 Selvfølgelig sender de mig ikke bare hjem til en fremmed, og de vil nok gerne snakke med dem jeg finder ud af noget med. Men hvis man vil noget skal man jo starte et sted fx med denne annonce, hvis du forstår mig;)

• #7   26. mar 2018 Rigtig mange ting lærer man ved at gøre det. Da jeg fik min hest hjem, anede jeg ikke hvordan man holdt en boks. Jeg anede ikke, hvordan man trak hegn. Jeg kunne ikke selv sammensætte en foderplan. Jeg vidste ikke, hvad man skulle kigge efter på et opstaldningsted.

Alt det kom stille og roligt med tiden. Jeg prøvede mug frem og læste en hel masse bøger. Det vigtigste ved at have med heste at gøre, er at følge sin mavefornemmelse smiley

Som sagt er du velkommen her, jeg har dog ikke mulighed for at have dig boende, men du må hjertens gerne komme og se og prøve lidt smiley

• #8   26. mar 2018 Helt rigtigt Elle (det første du skriver) jeg ved fx ikke, hvad trække hegn betyder, og man skal jo lære det et sted fra, hvis man vil noget en dag ligesom med skole og alt mulig andet:)

• #9   26. mar 2018 Emilie - Det er jeg da rigtig glad for at du kan se smiley
    Hvilke uger er det du gerne vil af sted?
    Og jeg kan høre at du nok ville lære utroligt meget hjemme hos mig smiley

Mvh TT

• #10   26. mar 2018 Uh jeg tjekker lige kalenderen for hvilke uger jeg ikke er på ferie, for jeg kan ikke sige, hvornår mine forældre vil give mig lov;)

• #11   26. mar 2018 Bare for at du ikke sætter dig op på noget, så har jeg altså ikke tilbudt dig noget.. Jeg tjekker op på mulighederne og må også evt drøfte det med familien også smiley

Mvh TT

• #12   26. mar 2018 Selvfølgelig TT helt forståeligt
    Ang dit spørgsmål, så er jeg ikke ude og rejse i uge 30,31 og 32.

• #13   26. mar 2018 Ok smiley
    Jeg kontakter dig hvis det kan lade sig gøre at du kan komme en uge hos os.

Mvh TT

• #14   26. mar 2018 Jeg bor i Hillerød med mine ponyer og kan se at du er fra Storkøbenhavn så hvis det lyster må du gerne tage S-toget ud til os smiley Jeg har både været hjælper på rideskole, bestyrelsesmedlem i en rideklub og arbejdet i stalde smiley

Og så vil jeg bare sige FEDT initiativ! Skidesejt at du selv opsøger ekstra viden og ved hvor vigtigt det er smiley

• #15   26. mar 2018 Elle du rider ikke tilfældigvis i skoven nær Grønholt lidt længere nede end Esrum sø? Tror den hedder Gribskov smiley

• #16   26. mar 2018 Er jeg Ella? smiley

• #17   26. mar 2018 Ja jeg var vidst lidt hurtig på tasterne smiley

• #18   26. mar 2018 Mette: Billederne på min profil er fra Nyrup hegn i Helsingør og fra Jægersborg dyrehave smiley

• #19   26. mar 2018 Det siger mig ikke så meget men det lyder til at være et stykke væk. Så god er jeg heller ikke til at finde rundt på Nordsjælland, jeg er trodsalt midtjyde smiley

• #20   26. mar 2018 Du skal være velkommen hos mig en uge, men jeg bor i Nordjylland. Jeg har flere piger i stalden som har "truet" med at bo hos mig i sommerferien.

• #21   26. mar 2018 Mette: Den skov jeg rider i nu har intet navn (tror jeg), men den ligger relativt tæt på Grønholt og Esrum sø. Jeg står opstaldet i Søholm smiley

• #22   26. mar 2018 Jeg synes det er så sejt, at du selv tager initiativ til at søge rundt forskellige steder. Respekt til dig for det smiley Jeg har gået på rideskole siden jeg var 8 år og så frem til december 17 (16 år). I den tid har jeg overhovedet ikke lært, hvordan det var at have egen hest. Efter jeg har fået to heste (helparter) her i februar og marts, har det hjulpet rigtig meget. Jeg er blevet meget mere bevidst med ansvaret, og hvad der skal gøres samt de ting der følger med. Fx har jeg aldrig skulle muge el. lign. ved mine tidligere parter (halvparter), men det gør jeg nu smiley Det er simpelthen sådan en fed følelse, at kunne tage sådan et stort ansvar og have styr på, hvad der høre under at have hest.
    - Jeg er HELT enig i hvad Mette også skriver. Det er sådan et fedt initiativ, og SÅ fedt du selv opsøger viden smiley
    Men rigtig god jagt. Jeg bor desværre i Sønderjylland, så det er et pænt stykke fra dig af smiley

Kommentér på:
Personlig rideferie alla rådgivning noget

Annonce