{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.307 visninger | Oprettet:

Seneskinnehindebetændelse??????? {{forumTopicSubject}}

Nogen af jer der lider af det? Jeg ved endnu ikke - jeg køre til lægen i morgen.

Det er sådan at jeg siden i fredags har haft undskyld sproget, pisse ondt ved området omkring og under min tommelfingeren - jeg er ikke typen der googler sygdomme - for så kan jeg nok finde meget jeg "fejler" som jeg ikke vil vide noget om.

Men den kom med det samme op med seneskinnehindebetændelse - nogen af jer der kan fortælle om det?

Som sagt, jeg tager til lægen i morgen - for det gør vanvittig ondt - selv når jeg ikke bruger hånden - fingeren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Seneskinnehindebetændelse???????
  • #1   18. mar 2018 Hestegalleri er nok endnu mindre præcist end Google.

Jeg kan ikke udtale mig om hvad det er.
    Hvis det er seneskedehindebetændelse, så er det irriterende at have - tager lang tid at udvikle - og lige så længe at gå helt væk - men dejlig harmløst. Fraset møg irriterende.

Go bedring - og slet denne tråd før du får faktuelt forkerte råd om din krop

• #2   18. mar 2018 Jeg fik seneskedehindebetændelse af at spille klaver.
    Der er ikke nogen behandling andet end ro, og ja, det gør p.sseondt smiley

• #3   18. mar 2018 Det kan være meget andet end det desværre i lige det område. Jeg har i mange år haft det lægen kalder kronisk seneskinnehindebetændelse. Dvs smerterne i mit håndled kommer og går, og det er desværre meget let at få en overbelasting. Jeg har derfor rigtig ofte skinner eller støttebind på når jeg ved jeg skal lave noget der kan belaste det. Det er desværre så slemt at løfte på lidt for tunge pander med en hånd eller cykle med for meget tryk på hænderne, kan udløse betændelse.
    Det vigtigste er at give håndledet ro og finde en skinne/støttebind som sidder behageligt og som passer om håndledet. Det er langt fra alle skinner/støttebind som er ideel til lige netop dit håndled.
    Men lægen giver jo klart meget mere klarhed om hvad det er eller ikke er. smiley

• #4   18. mar 2018 Jeg døjer ofte med det i begge mine håndled. Lægen aner ikke hvad det kommer af, måske at bære indkøbsposer? Det eneste jeg kan gøre er at tage en skinne på der støtter, når det er slemt.
    Og så har det faktisk hjulpet mig rigtig meget at få et arbejde hvor jeg fysisk laver noget hele tiden. Det har egentlig hjulpet på mange af mine skavanker smiley

• #5   18. mar 2018 God ide med lægen i morgen og pøj pøj med det smiley når du får af vide hvad det er, så kan du for en stund smøre voltaran eller diclufenac gel (smertestillende ) på området medmindre lægen siger andet smiley . Det virker også antiflamatorisk. Er det betændelse eller overanstrengelse i form af for eksempelvis ved at sidde med tastatur og musen, så er aflastning det bedste der virker. Been there, done that. God bedring og giv gerne en melding for hvad lægen siger, hvis du lyster smiley

• #6   19. mar 2018 Jeg havde noget som de tænker var det. Mit kom ikke af gentagne bevægelser, for jeg har næsten ingen, men nærmere af overanstrengelse. Det kan også have været en ren overanstrengelse.

Men, ro! Jeg gav det ikke nok ro. Jeg havde svært ved at holde hånden i ro efter den værste smerte var stoppet, fordi jeg så gerne ville lave noget. Det gjorde at det varede on/off I 4 måneder i stedet for kun 1,5. Derudover gjorde det at jeg fik en væskesamling i håndleddet, som kunne give pludselige smerter og låse håndleddet, så jeg ikke kunne bøje det. Jeg har for nylig fået den punkteret (lidt som ved en blokade, bare uden binyrebarkhormon) - og det gør nas! Her 1,5 måned efter afventer vi stadig om det har virket. Jeg kommer nok altid til at døje med smerter ved kulde.

I starten brugte jeg en creme som virkede antiinflammatorisk, jeg kan dog ikke huske hvad den hed, men den lindrende rigtig meget.

• #7   19. mar 2018 Jeg er i tvivl om det er min gigt eller senehindebetlndelse - så nu sidder jeg hos lægen og venter på at komme ind - det gør NAS - og i nat vågnede jeg med store smerter.

Med mit job er det umuligt at holde i ro - så jeg må høre hvad dommen bliver smiley men det her er ulideligt og jeg har egenligt ikke gjort noget jeg ikke plejer at gøre - så overbelastning tror jeg ikke det er.

Det har varet 4 dage nu smiley

• #8   19. mar 2018 Hvis det er seneskedebetændelse så har et gammet husråd hjulpet mig.
    Køb et elastikbind eller brug en heste bandage.
    Køb en flaske alm husholdning's eddike, den til at sylte med.
    Så hælder du lidt eddike i en skål og kommer det oprullede elastikbind ned i og lader det suge eddike. Når det er gennemvådt så vikler du bindet løst om hånden. Endelig ikke stramt, så løst du kan så det ikke kan stramme. Så en plastik pose ud over og en elastk til at holde det fast.
    Det gør du om aftenen og sover med det på.
    Næste morgen vil huden være runken som en rosin. Skyld den godt af i vand og tør grundigt og kom noget fed creme på.
    Behandlingen kan gentages efter 1 nat uden da det ellers er for kras for huden.
    Det har hjulpet mig et utal af gange.
    Jeg er uddannet maler og det belaster hænderne med de gentagende bevægelser.

• #9   19. mar 2018 Pt skal jeg holde hånden i to og har fået skinne på - lægen var i tvivl om hvad det skyldes - og mente den var/er brækket - men jeg har jo ikke slået min hånd smiley

• #10   19. mar 2018 Hmm æv med dig. Ellers må han sende dig videre i systemet og få dig røngentfotograferet eller ultralydsscanning hvis det er senen. God bedring smiley

• #11   19. mar 2018 Ja øv øv lige nu ro - som jeg kan med mig job - er der ikke ændringer i løbet af ugen så er det sygehuset - øv øv

• #12   19. mar 2018 Jeg kan heller ikke holde min hånd i ro med mit job, men du SKAL! Mit job indebærer en del tunge/uergonomiske løft, skal man skånes for det, så er det ren computerarbejde, som heller ikke er godt. Jeg måtte bede om hjælp til meget, men min stadighed gjorde at jeg ikke bad om hjælp til nok. Så var jeg jo bare handikappet i længere tid smiley

Jeg blev også sendt til røntgen. Der var intet.

• #13   19. mar 2018 Hønen; vi laver skilte - som også indebære lunge løft - men skinnen virker godt - tager jeg den af - vaske op - så skriger jeg af smerte

• #14   19. mar 2018 det gør avs.. jeg har haft det i begge håndlede siden jeg gik i 10 klasse, har været ved flere læger, og flere speciallæger, men der er intet at gøre hos mig desværre, alt det der er prøvet har ikke virket. når jeg rider har jeg en skinne på det håndled der er værest, ellers har jeg fundet ud af at sådan noget pebermynte varmemassage creme til køers yver, faktisk lindre rigtigt godt

• #15   19. mar 2018 Dolly - kan du huske hvordan det ser ud - kunne tænkes jeg vil prøve det - da jeg ikke er venner med skinnen - men det er jo også min 1 dag med den

• #16   19. mar 2018 Jeg kan kun anbefale det med husholdnin's eddike. DET VIRKER

• #17   20. mar 2018 Det kunne godt lyde lidt som karpaltunnelsyndrom.. Sover dine fingre?

• #18   20. mar 2018 Nej mine fingre sover ikke

• #19   21. mar 2018 https://www.linds.dk/1000-ml-linomynte.aspx

det jeg har lige nu er fra linds da jeg har fået den på en kvæggård jeg arbejdede på.. men det også købes i nogle foderstoffer, maskinforrettinger, hvor der fx hedder japansk pebermynte creme (eller noget lignede)

• #20   21. mar 2018 Super, den har jeg allerede smiley

• #21   21. mar 2018 det er i hvert fald noget af det jeg er mest til.. jeg bruger det i stedet for voltaren og div. andre cremer lægerne anbefaler som aldrig virker alligevel

• #22   21. mar 2018 jeg kan ikke tåle Voltaren - pga allergi - så den er nogo - så helt klart jeg vil prøve japansk mynte - også fordi jeg bruger den til hestene - så den har jeg allerede i huset

Kommentér på:
Seneskinnehindebetændelse???????

Annonce