Gives væk ting eller meget billigt, muligt? {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Jeg er jo skiftet fra 170 cm hest, til 145 cm islænder og har nu derfor en del ting hængende, som jeg aldrig kommer til at bruge.
Jeg vil gerne af med det, uden at skulle smide ud, men er i tvivl om der ville være interesserede til ting som et Rambo duo dækken med lille flænge og en liner i god stand, som så begge IKKE bliver vasket inden, eller feks sadelunderlag, som heller ikke vaskes inden, sådanne ting tænker jeg næsten skal skydes af gratis??
Kan man sælge no name sadler, no name grimer, wintec sadel, trenser, bid, grimer osv? Eller er det umuligt at sælge noget der ikke har det rigtige mærke brugt? Skal prisen bare langt nok ned?
Mine “mærketing” tænker jeg at sætte i kommision i vores lokale brugt-butik, hvis hun vil have det, men jeg ved at hvertfald beskidte underlag og dækner ikke er velkomne, så der ville jeg næsten hellere forære det væk, eller til så lav en pris at det ikke ville kunne svare sig at rengøre, for at slippe for det
Jeg spørger fordi jeg har oplevet meget lidt interesse på en ellers super fin lammeskindssadel, som er brugt 6-8 gange og sat til 50% under nypris, så det er begrænset hvad jeg orker at bruge af tid på det, men synes også det er synd at smide ting ud, hvis der var mulighed for at andre kan have glæde af det...
Ville DU have en interesse Kom gerne med jeres uforbeholdne mening.
Ps er kronisk syg og med smerter, så derfor er det begrænset hvad jeg vil bruge af energi på rengøring af udstyre osv, så uanset vil dette ikke være en løsning
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 92 Svar: 1.643
Men hvis du alligevel vil forære det væk, så forhør dig på den lokale rideskole. Det kan være rideskole hestene, kunne bruge noget bedre udstyr.
aug 2017
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 6 Svar: 468
Det har jeg prøvet, da jeg stod opstaldet Det blev taget som en fornærmelse, trods min wintec feks var så ny at garantien stadig var gældende, og det var pænt og rent sadlen på den hest jeg havde part på, ligefør jeg fik min egen, var i stykker flere steder. Derfor købte jeg en wintec, som lå rigtig godt på ham og tilbød den til dem, fordi den ikke lå godt på min egen, men nej hellere ødelagt udstyr end at tage imod noget..
Så selvom jeg gerne gør en god gerning, så vil jeg ikke være til grin Så hellere bruge lidt tid på at få det ud til private
Men god ide ellers og tak for svar
jun 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 257
aug 2017
Jeg er helt med på at skal jeg have “lidt flere penge” for det, så skal det være pænt, rent og intakt.
Jeg tænker bare om nogen ville synes det var fint at købe feks underlag i god stand, men “beskidte/ikke vaskede” til 10 kr stk eller noget i den stil? Samme med grimerne, som aldrig har vlret brugte, men ikke “hedder” noget, hvor jeg tænker samme pris, eller er brugtmarkedet “lukket” på det område?
Stedet jeg står nu er udelukkende islændersted, og her har jeg givet det de kunne bruge, men de er så langt fra samme størrelse LOL
Også tak til dig for svar
maj 2004
Følger: 53 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 70 Svar: 906
apr 2011
Følger: 36 Følgere: 36 Heste: 3 Emner: 51 Svar: 191
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Heste: 5 Svar: 96
Blogger
Følger: 98 Følgere: 710 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 1.846
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Men ting på udsalg sælges til ÷25%, og så er der en kvittering, så man kan fortryde eller klage.
Jeg kan i de fleste butikker med et smil, en skæv joke og et grin skære 15-25% af standardpriser på fx tøj ved at prutte lidt.
Du skal nok bare meget længere ned i pris.
Lav evt en pakke "hvis du køber for x kroner, må du vælge y antal ting fra tilbudskassen". Så føler folk de har gjort et merkøb.
Jeg har haft et tøjskab halvt fuld af ting, som jeg ikke har brugt længe.
Jeg har givet det til en veninde. Hun kan faktisk LIDE at lave salgsopslag! Jeg får halvdelen af overskuddet. Hun sælger hvad hun kan sælge. Resten går til et godt formål.
Var det en ide?
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.694
har også købt større partier af brugte grimer. så giver man vel 10 kr for grimen og så porto oveni. det er dog vigtigt at man køber flere for ellers er det næsten for dyrt.
det samme med underlag. her har jeg også købt en del som ikke har været rengjort. så er prisen bare derefter. oftes så har jeg givet 20-50 kr. men nu går jeg efter pads i stedet for. men det svinger efter hvilket mærke og stand
hvis du har flere dækner, så sæt dem til salg som et sæt. find en god billig pris.
det samme kan du gøre med grimerne. sæt dem som samlet sæt foldgrimer til en god pris. alt efter mærke, så kan man købe nye sæt med 4-5 grimer for 100 kr.
selv nu hvor jeg er på førtidspension så kigger jeg stadig efter dækner til hypperne. til billige penge
aug 2009
Følger: 75 Følgere: 68 Heste: 4 Emner: 52 Svar: 349
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 4 Emner: 19 Svar: 329
aug 2017
Så skal jeg bare igennem det hele og sortere, og jeg vil klart overveje nogle af velfærdsorganisationerne!
Jeg regner absolut ikke med at få det vilde og det er også mest for at få ryddet ud, men det lyder til at det er realistisk at det ikke bare skal på lossen
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
Selvom dit dækken har en flænge og ikke er rent, kan du stadig godt få en rimelig pris for den, afhængig af model (det er jo ikke alle modeller der koster lige meget, men Rambo plejer nu at være dyr nok synes jeg, særligt med en liner til)
No name ting er lidt sværere synes jeg, det kommer an på hvordan den enkelte ting ser ud, for det kan jo godt være noget godt udstyr, selvom det ikke lige hedder OS eller Dy'on f.eks.
Ellers ved jeg at rideskoler plejer at blive glade for sådan noget som i hvert fald sadler, rigtig gerne Wintec! Jeg ved da at den rideskole jeg har arbejdet på, gerne modtog sådanne ting, vi fik af og til "pakker" fra folk der havde gået til ridning på rideskolen førhen, og nu havde noget udstyr de ikke brugte, der var både bid, trenser, strigler, dækkener/tæpper, sikkerhedsveste og en sadel eller to - det var super skønt at modtage!
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.172
aug 2017
Ville gerne støtte det sted jeg står, men det er islændere, så der er vi lige vidt
Jeg er kommet frem til at jeg rydder ud i bunken, donerer noget og så sætter priserne meget lavt. Jeg tænker ikke at lave “bunkesalg” for hvis jeg sætter feks ny grimer til 10 kr, så må folk selv samle til bunke, eller ofre porto
Tak for svar og inspiration
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
dec 2007
dec 2007
jun 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 257
aug 2017
Jeg regner med den store oprydning i påsken, og så kan jeg jo vurdere om jeg skal køre ud med nogle ting andre steder og ellers lave til salg annoncer i stor stil LOL
Der er da et par ok ting, men da der knytter sig lidt hårde minder til, så vil jeg hellere se det komme afsted end at det bliver ved at ligge i garagen ungerne kan blive sat til at pudse og rengøre, så kan det give gode lommepenge til sommerferien
dec 2007
sep 2009
Følger: 50 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 168
Jeg vil betale portoen for dem hvis det er du skulle ha lyst til at donere lidt til dem.
apr 2006
Følger: 183 Følgere: 282 Heste: 11 Emner: 39 Svar: 2.800
Gives væk ting eller meget billigt, muligt?