Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PSSM Erfaringer søges.
  • #1   23. feb 2018 Er det, det han fejler din dreng? Aner ik så meget om sygdommen andet end muskeltab

• #2   23. feb 2018 Det er en sygdom som (Bemærk!) KAN få muskel massen til at til syre.. hesten må IKKE få for meget stivelse og sukker i foder og SKAL holdes igang med regelmæssig ridning. Kig Sally på min profil. Hun er Pssm1 hest og hun kan stå og dirre i musklerne efter ridning så lang opvarmning og lang afkølning af hesten er yderst vigtigt. smiley

• #3   23. feb 2018 Ved det ikke.. Men ville gerne høre mere om det..

Mvh TT

• #4   23. feb 2018 Kiki - har aldrig oplevet dirrende muskler, og han har altid (næsten) blevet fodret med lidt stivelse og sukker.. Ligeledes lang opvarmning og nedkøling...

Mvh TT

• #5   23. feb 2018 PSSM er en tilbagevendende lidelse, der forårsager muskelømhed, stivhed, svedudbrud og atypisk bevægelse, og udløses efter blot let motionering.

Årsagen er ophobning af kulhydrat i musklerne, der giver nedsat muskelfunktion.

Lidelsen ses især hos Quater Horses, samt tunge hesteracer, som eks. Belgier, men kan også ses hos mange andre racer.

PSSM findes i to undertyper, Type 1 og type 2.

Type 1 er forårsaget af en genfejl, hvilket resulterer i ophobning af kulhydrat i muskulaturen og kulhydrat molekylerne er anderledes ift. normalt.

Ved type 2 ses de samme muskelforandringer, men der er ikke tale om en genfejl.

Det er ikke altid tegnene opstår derfor er der mange heste som reelt ikke når at få stillet diagnosen

• #6   23. feb 2018 Kiki - Har læst alt dette.. Alt jeg kan sige er at han har tabt sine muskler på rekord tid, og at jeg altid har synes han er svær at sætte ordentlig muskler på.. smiley

Mvh TT

• #8   23. feb 2018 Der var du hurtigere end jeg Gypsyvan! smiley

• #10   23. feb 2018 Han har normal og fin afføring, og fejler intet.. Andet end ovenstående smiley

Mvh TT

• #12   23. feb 2018 Du kan evt få lavet en gentest på ham.. det kan man fx i England.. man tager ca 30 hår fra hestens hale (husk at få hårroden med) i en lufttæt plastikpose. Den skal sendes sammen med en formular fra deres hjemmeside. Husk under betaling så skriv via PayPal i kontooplysninger... brug animalgenetics.uk og ikke .us. Det er dyrere og tager længere tid i USA. Jeg gav ca 250kr plus Porto ialt. Jeg fik den lavet på min River en Irish cob som jeg lige har købt. God bedring med hesten
    Mvh Helle

• #13   23. feb 2018 Helle - Jeg er i kontakt med Højgård og skal evt få taget en muskel biopsi m.m.
    Dette sendes til England..

Mvh TT

• #14   24. feb 2018
    Cushing heste kan ofte se fesne ud muskelmæssigt, hvis de er uden behandling og uden korrekt fodring og træning

Kommentér på:
PSSM Erfaringer søges.

Annonce