1.181 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Hvad hvis.. Hvad ville du så undvære? Hvad hvis.. Hvad ville du så undvære?

Hej Hg.
Ja det er sidst på aftenen og jeg begynder at tænke..
Hvis du stod i en situation hvor du måtte undvære en af dine sanser.. Hvilken sans kunne du bedst klare dig uden?

Vi vil selvfølgelig ingen af os undvære nogle, men play pretend smiley

Jeg ville så undvære hørelsen, da den ville være den jeg kunne klare mig bedst uden.
Jeg tænker også på smag/lugte sansen, men jeg tror jeg ville få det for dårligt med at ikke kunne smage og lugte alt det jeg spiser, lugte hestene, læderet osv. Man som døv (medmindre man er født med det) ved jo stadig hvordan lydene ville høres ud som, så jeg tror man måske forestiller sig lydene når man føler bevægelsen eller ser noget ske.. smiley

Mvh TT

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad hvis.. Hvad ville du så undvære?
  • #1   22. jan 2018 Smags sansen.

Jeg vil være i stand til at høre stemmerne af dem jeg elsker.
    Se på skønheden.
    Føle nærvær

Og lugte naturen.

Smage kan jeg undvære. Så kan det da være jeg gad spise sundt smiley

• #2   22. jan 2018 Smagssansen 100% sikkert!
    Først tænkte jeg lugtesansen, men så kom jeg i tanke om, at smagssansen er afhængig af lugtesansen og derfor næsten ubrugelig uden smiley

Den sans jeg allermindst ville miste er høresansen. Vil meget hellere blive blind, for ville ikke ku forestille mig et liv uden musik, lyde og stemmer. Det er ret interessant at vi vælger så forskelligt!

• #3   22. jan 2018 Har også tit tænkt på det smiley
    Plejer at undlade smags- og lugtesansen, da det ellers var for let (ville altid tage lugtesansen).
    Hvis det kun er syn, hørelse og tale der er i spil, ville jeg vælge hørelse - men hade det meget smiley

• #4   22. jan 2018 Smagssansen!

Så ville det være ligemeget om jeg spiser barbecuechips eller grønkålschips smiley

• #5   22. jan 2018 Smagssansen helt sikkert... Jeg er så kræsen...

Jeg er for paranoid til at kunne undvære hørelsen og syn..
    Ville hade ikke at kunne lugte

• #6   22. jan 2018 Smertesansen smiley
    Ej.. den er sgu svær, når man er forvent med det hele virker.
    Men det må være lugtesansen.

• #8   23. jan 2018 Lugtesansen! Som dyrlægestuderende tænker jeg tit at der ville være rart at mangle den...

• #9   23. jan 2018 Ja jeg er for glad for god mad og drikke smiley derfor vil jeg ikke undvære den.. Så ville jeg nok dø af sult for så gad jeg ikke spise noget.. smiley
    Men Nøj hvor ville jeg savne fuglenes kvitren, hestenes Vrinsk og prusten, humring, hovene imod asfalten, mine børns stemmer der siger mor jeg elsker dig.. Snøft.. Håber dog aldrig vi behøver at opleve sådanne tab..

Mvh TT

• #10   23. jan 2018 smag helt sikkert. så kunne det også være jeg ikke var så kræsen??
    Jeg har en hørerhæmmet datter og tro mig du ville ikke kunne leve et normalt liv uden at kunne hører.
    Hun bruger høreapparat på begge øre ellers kan hun intet hører og selv med apparater så hører man ikke alt og at være i selskab med mere end 3-4 mennesker det er svært.

• #11   23. jan 2018 Min mand hører også meget dårligt og burde bestemt bruge sit høreapparat... smiley (60% nedsat) men som sagt så ville jeg nok dø af sult hvis jeg ikke havde min smagssans.. Kunne man skille lugte og smagssansen ville jeg nok tage lugte sansen. Men den går jo ikke.. smiley

Mvh TT

• #12   23. jan 2018 Må nok også gå med på smagssansen. Det ville formentlig være nogle ting, som jeg ville savne smagen af, men ville nok savne de ting jeg ikke ville kunne lugte, høre og se mere. Ville savne lugten af hest alt for meget (gør det allerede), ville savne at høre musik (hvilket jeg gør meget) og ville savne synet af naturen (især bøgeskove omkring april/maj). Legede kort med tanken om at miste følesansen, men det ville aldrig gå godt. Har allerede end dårlig vane med bare at tage fat i ting (herunder varme bradepander som er ved at vælte), så det ville som sagt ikke ende godt. Men ja, formentlig nok smagssansen

• #13   23. jan 2018 Min kæreste har ingen lugtesans, men kan sagtens smage som vi andre gør det.
    Hvis jeg skulle undvære en, ville det være lugtesansen. De andre kunne jeg ikke undvære smiley

• #14   23. jan 2018 Jeg vil nok helst være blind. Ja, jeg kan tegnsprog, men jeg vil ikke kunne undvære musik :3

• #15   23. jan 2018 Julie - seriøst?? smiley hmm så måske jeg ville undvære lugtesansen.. Men igen.. Læder, hest, de lugte der giver tryghed.. Foråret.. Hmm.. Sku ikke nemt smiley

Mvh TT

• #16   23. jan 2018 Jeg kunne også godt undvære lugtesansen. smiley

• #17   23. jan 2018 Hvis man kan smage uden sin lugtesans, så ville helt klart undvære lugtesansen.. smiley Hvis ikke, så smagssansen.. Gud hvor ville jeg blive tynd.. ??

• #18   23. jan 2018 Altså, han ved jo ikke hvordan der normalt ville smage. Og jeg ved ikke hvordan han smager. Men der er da ting han kan lide og ikke kan lide. Han kan sagtens smage surt, sødt, salt osv smiley

• #19   23. jan 2018 Ja det er jo de 4 eneste ting man smager med tungen, (surt, sødt, salt og bittert) resten er lugtesansen.. Så han ved ikke hvordan et jordbær smager medmindre han mistede lugtesansen som voksen.. For så kobler hjernen udseende med hukommelsen der gør at han kan huske og deraf "smage" det smiley

Mvh TT

• #20   23. jan 2018 Jeg kender en, der har mistet lugtesansen (og dermed også det meste af smagssansen) som voksen - i en rideulykke faktisk... Hun lever da fint videre, selvom der selvfølgelig mangler "noget", hver gang hun putter noget i munden. Til gengæld kan hun ikke lugte sure sokker, hvilket hun synes er fint nok smiley Så det ville også være mit valg.

• #21   23. jan 2018 Hvordan kunne det gå til?? smiley altså i en ride ulykke?

Mvh TT

• #22   23. jan 2018 Følesansen.

• #23   23. jan 2018 Theis - tænk den rigtig godt igennem endnu engang.. Følesansen.. Ikke føle NOGET som helst.. Ikke Sex, ikke hestens bløde mule, ikke varme/kulde, intet.. Er du stadig sikker? smiley

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #24   23. jan 2018 følesansen...

• #25   23. jan 2018 Team Tindur: Som følge af en hjerneskade - hun styrtede med hesten (med hjelm, så der har været knald på). Hun er heldigvis ellers sig selv igen nu, bortset fra manglende lugtesans og overfølsomhed over for larm (og vist også skarpt lys).

• #26   23. jan 2018 lugtesansen vil jeg sige - for jeg vil både se høre føle og smage - men lugte kan jeg godt undvære uden problem

• #27   23. jan 2018 Han ved godt hvordan et jordbær smager. Det er jo ikke sådan at det kun er de fire han kan smage. Muligt at han mister noget af oplevelsen. Men vi snakker tit om det, og er faktisk ofte enige når vi beskriver smagen af et eller andet mad smiley

• #28   23. jan 2018 Tindur, jep... Stensikker. Jeg vil da helst bevare alle sanser, men jeg vil langt hellere have de andre end jeg vil have følesansen.

• #29   24. jan 2018 Hørelsen! Så slipper jeg for at høre på folks bullsh*t smiley

Kommentér på:
Hvad hvis.. Hvad ville du så undvære?

Annonce