{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
644 visninger | Oprettet:

Læder håndværk? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg har længe stået i den situation, at jeg ville lære at arbejde med læder!
Men jeg kan simpelthen ikke finde nogle der vil lære af sig, holde kurser, har gode video'er eller andet hvor jeg ville få en mulighed for at lære det!

Ville super gerne kunne lave mit eget udstyr til min hoppe, da jeg gerne vil lave noget specielt udstyr, inspireret af spil/film!

Så hvis nogle af jer, som kan arbejde med læder, kan sende links til kurser eller andet, må i meget gerne skrive til mig! Køre gerne danmark rundt for at lære det smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Læder håndværk?
  • #2   22. jan 2018 Bettina lindegaard på Facebook. Hun har før lavet kurser mener jeg.
    Og er fra Vestsjælland som du smiley

• #3   22. jan 2018 Jeg er lige begyndt at lave mit eget også smiley
    Der er en masse videoer på youtube som er rigtig gode, selvom de tager tid at kæmpe sig igennem smiley MEN når først man har fået en ide af teknikkerne er det nu ret simpelt at gå i gang med forskellige projekter smiley

• #4   22. jan 2018 Tjek miljøet for middelalderteater, vikingemarkeder mv.
    Flinke folk, der ude for sæsonen mødes og laver udstyr i hånden.

Tjek om de udbyder kurser - bonus - du lærer måske også en del om historien bag tingene og hvorfor ting ser ud som de gør

• #5   23. jan 2018 Jeg startede for nogle år siden og gik egentlig bare i gang med at lære tingene selv smiley Det er jo forskelligt hvordan man lærer, en hjælper er helt sikkert en god idé!
    Ved at Trollhillfarm en gang imellem holder kurser (tjek deres hjemmeside eller skriv evt en besked til dem på facebook), og jeg tænker at det samtidigt er noget a lá det du også gerne vil lave smiley

- Velkommen i klubben smiley

• #6   23. jan 2018 der er SÅ mange Youtube videoer det ikke er noget problem at lære. Det er en dyr hobby især at starte op smiley

• #7   23. jan 2018 At arbejde med læder er ikke noget man "bare lige" gør. For det første skal du investere rigtig mange penge i det rigtige værktøj, for det er 75% af arbejdet. Og så skal du have fat i læder og det er pænt dyrt i den kvalitet der skal bruges til udstyr. Og så skal du regne med at øve dig rigtig meget. Både i tilskæring, finish, indfarvning, udsmykning og specielt syning.

Hvis du beslutter du vil i gang, så LAD VÆRE MED at hoppe over hvor gærdet er lavest og købe noget billigt værktøj! Det er SPILD af penge for det holder ikke og der er ikke godt at arbejde med. Det kan godt være du skal give 400-500 kr for en hultang, men den er pengene værd. Men regn med nogle tusinde kroner til værktøj alene

Og der ligger masser af videor på YT og der er meget inspiration at hende på Pinterest...

• #8   23. jan 2018 Karina fra Leather Goods i Hundested, Nordsjælland er super dygtig og holder kurser smiley http://leathergoods.dk/

• #9   24. jan 2018 Jeg har været på et par kurser hos Christine på Trollhill Farm og dét kan virkelig anbefales! Derudover er lædergruppen (læder det gamle håndværk) en super gruppe! Og så er fx "tandy leather" på youtube super at følge, da de laver rigtig gode lærerige videoer. smiley
    Jeg er lige startet på at arbejde ned læder og har lavet et par bælter, en kapsun og er nu igang med et pilekogger til bueskydning fra hest!

Kommentér på:
Læder håndværk?

Annonce