{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.418 visninger | Oprettet:

Hyggeforum; Du og din hest's udvikling {{forumTopicSubject}}

God eftermiddag HG c:

Som jeg sidder og kigger på billeder af min røde ganger, som jeg nu har haft æren af i 1 år og 2 mndr; og hvor er det bare sjovt at se, hvor meget der bare sket c:
Og så var det, at jeg tænkte: Hey, det kunne da være vildt hyggelig læsning, hvis der var nogle der havde lyst til at dele noget om deres udvikling som equipage smiley
Såh: Hvordan har i udviklet jer, har i haft sat jer nogle mål og hvad er jeres mål nu?
- Smid også gerne et "før og efter" billede, de er så flotte og spændende smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hyggeforum; Du og din hest's udvikling
  • #1   20. jan 2018 Tror der er tre år imellem. Og det "nye" billed er ikke en gang nyt, vi er nået længere endnu.

profilbillede
  • #2   20. jan 2018 uhh jamen da jeg fandt min røde dreng var målet bare at han skulle lære mig mere og jeg skulle lære ham en masse smiley Han skulle ud og opleve stævner og det da han aldrig havde gået et stævne (han var lige knap 8 da jeg købte ham). Det mål blev hurtig knust, da han ændrede adfærd helt latterligt meget smiley han blev enormt svær at ride på, uforudsigelig og arbejdet med ham begyndte at blive farligt smiley trods en masse nedture kom vi ud og startede 2 stævner hvor han bare skulle opleve det smiley kort efter det blev jeg smidt voldsomt af ham og fik angst for at ride ham, men stædig som jeg er, nægtede jeg at give op på ham XD så 2012 blev til en ny start, jeg lærte ham alt fra bunder og helt op til rideningen igen, for pokker hvor var jeg stolt første gang jeg red ham selv rundt igen smiley vi kom ud til stævner igen, og vandt begge klasser til det første smiley vandt spring den anden og trejde gang smiley 13/14 blev vores træning sat lidt på pause, men jeg lærte mere om jord øvelser der og brugte ham mere til det (og så begyndte vi seriøst ridening i bidløs). Fra 15 til 17 øvede vi en masse dressur, vi gik fra LA til M øvelser, springningen var on and off men det var der, rideture hist og pist, trænede ham også i køreliner og det smiley august 17 måtte vi flytte, og sikke en indvirkning det har haft på os, vi er gået fra at springe 60/70 til nu at have slået rekorden (vi springer nu 110 uden tøven), dressuren har været på pause, men vi er stærkt på vej tilbage smiley

generelt har vores tur været gået fra kommentar om at jeg skulle skille mig af med ham, han var farlig og det, til at folk siger "sikke en dejlig hest" og folk bliver overrasket gang på gang over hans springning eller changementer i dressur smiley jeg gik fra at frygte ham til at ikke at kunne undvære ham smiley han er min bedste ven og soulmate smiley (har haft ham i 6 år og 9 måneder).

Billedet under er fra 2011 hvor jeg næsten lige havde købt ham XD

profilbillede
  • #3   20. jan 2018 dette er taget sidste dag i 16 smiley

profilbillede
  • #4   20. jan 2018 Krikken; Nøj, en fin ponyfis - Sikke en fin rumpet og flotte bagben i har fået smiley

• #5   20. jan 2018 Lunse & Samse: Hold da op, en tur i har været igennem o:
    Men hvor er det godt, at i ikke gav op, og at du har fået sådan en flot fyr ud af ham c:
    Han har været heldig, at han havnede hos dig c:

• #6   20. jan 2018 Min gamle hest og jeg oplevede stor udvikling smiley Fra et meget ungt par, der hverken kendte til hinanden eller så meget til det dér ridning. Det kom vi nu relativt efter på trods af hans mange udfordringer i kroppen. Jeg mistede ham desværre for 2 år siden pga. en gammel skade fra før, jeg købte ham.
    Fik ham som 15 årig, red selv til og op - nægtede at have andre ryttere på ham. Han var 4 år, da jeg købte ham.

profilbillede
  • #7   20. jan 2018 Og han så sådanne ud, året inden, jeg mistede ham, 8 år gammel her smiley Så vidt jeg husker smiley

profilbillede
  • #8   20. jan 2018 Min nye unghest, købt som 2 års startede sådanne, da jeg red til.

profilbillede
  • #9   20. jan 2018 Og i sommers så han sådan ud, da vi red kursus smiley Har desværre stået skadet on/off siden. Så vores mål er vist bare at blive gående igen, så vi kan arbejde videre smiley

profilbillede
  • #10   20. jan 2018 Anna; Wauw, hvor ser de bare skønne ud begge 2 - jeg er vild med din smukke plethest smiley
    Det er bare noget helt andet, når man selv har været på helt fra starten c: Så ærgerligt med alle de skader - håber, at han i 2018 bliver fit for fight, så han kan komme ud og blære sig ;P

• #11   20. jan 2018 Sidstnævnte er også vokset lidt. UNDSKYLD billedspam smiley smiley

Fra denne lille dims, 2 år gammel. LIGE ankommet, første dag som min hest smiley

profilbillede
  • #12   20. jan 2018 Til min store 4 års baby i sommers. Haha

profilbillede
  • #13   20. jan 2018 Tusinde tak smiley

Ja det er nemlig! smiley Tak, jeg håber også, vi snart er klar igen smiley Men sådan er det jo nok bare at have unghest, haha. De får nogle spøjse skader nogle gange smiley

• #14   20. jan 2018 Anna; Ja, nogle gange tror jeg også bare, at de har svært ved at kontrollere alle sine lange stænger xD Men det er jo også hele fire at holde styr på smiley
    Min røde dame er i hvert fald ret så klodset xp

• #15   20. jan 2018 Her er der bare ren muskeludvikling fra da vi købte ham første gang, til salg og fra tilbagekøb til nu smiley

profilbillede
  • #16   20. jan 2018 ja det har været en kamp, men jeg fortryder ikke en eneste dag smiley han er derudover også vokset efter jeg købte ham, som 10 års voksede han ud af cob trenser og grimer samt cob tæpper XD ikke fordi det var sent at bokse, nej nej XD

• #17   20. jan 2018 Sabrina - Sikke en skøn fyr, hvor ser han dog sød ud smiley
    Lunse & Samse - Omlægning af foder og ridning gør utroligt meget; i må gøre det rigtige smiley

• #18   20. jan 2018 Ja skindet bedrager, han er frygtelig køn at se på smiley Gav også lidt problemer da han skulle sælges oprindeligt, fordi folk henvendte sig bl.a. pga. udseendet og han er ikke ligefrem en sød børnepony desværre. Ville rigtig gerne have vist udviklingen med de hollandske varmblod jeg havde, men har desværre ikke nogle ordentlige før billeder.

• #19   20. jan 2018 Sabrina - Sådan synes jeg ofte, at det er med ponyer xp Men tjah; nu mindre de er, nu tættere er de også på helvede xD

• #20   20. jan 2018 Det kan der være noget om smiley Han stak af med mig da jeg prøvede ham, men købte ham alligevel og han lavede vidst nogenlunde samme stunt med hende der købte ham efter jeg solgte. Så vi er åbenbart nogle tosser som er "dumme" nok til at købe en pony som stikker af med ny rytter. smiley

• #21   20. jan 2018 Sabrina; Man ved aldrig - måske han har en vigtig hensigt, en livslektion; Tror i virkeligheden, at vores heste er for kloge til, at vi forstår dem o:

• #22   20. jan 2018 Sådan her så det ud aller første gang jeg sad på min dame. Dette var første gang jeg så og prøvede hende i 2015. smiley

profilbillede
  • #23   20. jan 2018 Dette billede er taget for nogle måneder siden, hvor hun inden har stået skadet, så hun er måske lidt til den buttede side. smiley

profilbillede
  • #24   20. jan 2018 For ca 1 år siden så det sådan her ud. Efterfølgende har hun desværre stået skadet on/off, så vi kom aldrig rigtig videre. Nu skal vi til kontrol om 3 uger, så krydser fingre for, at dyrlægen giver os lov til at starte genoptræning. smiley

profilbillede
  • #25   20. jan 2018 Fik part på denne skønne islænder hoppe i sommers og der havde hun stået stille i 2 år. Har desværre ik ridebilleder som jer andre. Men kan kort fortælle at hun var en flødebolle da jeg begyndte at ride hende. Foruden vægten, så var hun stiv i betrækket. Så månederne er gået med at få undervisning, banetræning og nu er hun løsnet godt op, til at vi kan begynde at træne tølt som hun ik kunne i sommers. Det tager tid men kan se fremskridtene, så det er en gulerod for mig at vi er på rette vej. Hun er nu blevet min egen for 2 mdr siden og er rundet de 23 vintere her i januar måned. Billedet er taget den dag jeg fik part på hende.

profilbillede
  • #26   20. jan 2018 Og det andet billede er fra nyligt smiley ovenikøbet med tyk vinterpels

profilbillede
  • #27   20. jan 2018 Vi er noget fra LD ca 10 km til la (50-60km) i distance og har håb om at deltage i Ma (80km) engang i år og håber på DM næste år (120km) jeg fik ham som en forvirret hest som ikke var sikker på sig selv og havde været rigtigt meget igennem og har mange ejer (jeg er nr 22) han bliver 10 i april og jeg har haft ham i 3 år til maj.:) han er virkelig bare det bedste af det bedste og tager så meget i hård hånd.

Jeg valgte også at købe hans barnebarn i sommers dog har vi ikke fået trænet da jeg syntes det var bedst han bare gik og nød livet som plag. smiley

• #28   20. jan 2018 Mutazz- hold da op, ejer nr 22 smiley vildt. Virkelig kastebold smiley smiley har du et billede fra du overtog ham og et nyere billede?

• #29   20. jan 2018 Ja Dsv...han er en meget svært hest at få til at kunne li en, men når man så har ham vil han gøre alt for en:)

Han er virkelig mit et og alt den dag i dag og skal ikke flere steder hen ligemeget

Han er nemlig ikke en hest alle kan håndtere, han er meget unik og er en enmands hest smiley

Han kan blive sur hvis min mor trækker ham ud fordi det ikke var mig:) han kan blive sur på andre heste jeg trækker med..

Jeg viste ikke heste kunne være jaloux før jeg fik ham her hehe:D

• #30   20. jan 2018 Koen; Nøj, en skøn hyp - hvor er det bare en flot udvikling smiley
    Den hellige: Guuuud, en skøn ismule, smuk, smuk smiley

• #31   20. jan 2018 Mutazz; Hvor er det dejlig læsning; at din skønne og specielle hyp efter så mange ejere er endelig er endt hos dig c:

• #32   20. jan 2018 Jeg har ejet min nyeste hest i en måned og fem dage.
    Hun er et meget rå føl fra i år, og da hun kom kunne hun trækkes med, men kunne ikke børstes, løftes ben på eller få grime af og på.

I går fik hun renset alle fire hove og for første gang lykkedes det mig at tage grimen af og give den på igen uden at hun flygtede smiley

• #33   20. jan 2018 Mette; Hehe - store ting, der for mange kan lyde små; men det er helt sikkert banebrydende for den lille føllebølle at få løftet futter smiley

• #34   20. jan 2018 Tja jeg har kun haft min islænder i 1,5 mdr. så den eneste udvikling jeg har kunnet fornemme er min egen smiley smiley Ej pjat, han er 5 gænger og gangarterne er pasbundne, men alligevel opnåede vi den blødeste tölt i sidste uge til undervisning, ligesom jeg er så imponeret over alt det vi oplever sammen, hvor han tager det i stiv “hov” smiley Vi red bla ud med 12-15 andre på tur og uanset hvor vi lå i feltet, var han bare på og glad og afslappet. Så jeg er dybt forelsket og så glad for at jeg har kæmpet mig ned i en str. han kan bære smiley

profilbillede
  • #35   20. jan 2018 Karen; Hvor ser han også bare skøn ud - er det muligt at gå forbi ham UDEN at klappe ham? smiley
    Har desværre ikke den store forstand på de kære islændere - men for mig lyder det stort; Jeg synes, at det lyder enormt kompliceret at skulle holde styr på hele 5 gangarter xp

• #36   21. jan 2018 Fik hende som 4 års, hvor hun lige var indsprunget, hvilket er billederne til venstre. Til højre er nogle billeder fra halvandet år siden smiley hun har lige været skadet i 5 uger, og vi skal snart starte op igen hvor vi så forhåbentlig skal ud og starte stævner osv smiley

profilbillede
  • #37   21. jan 2018 Nanna, det er også stort, specielt fordi han er min første islænder og dem har jeg kun redet i 1/2 års tid smiley Samtidig er han også en nussehest + nysgerrig på mennesker og nye ting, det kan ikke være bedre smiley

Hestene fra Amhøj ER gode i hovedet og det hjælper selvfølgelig han ikke er flyttet (dog flyttet fra unghestefold til ridehestefold) men jeg er ikke den eneste der er imponeret over ham, de andre opstaldere roser ham også. Jeg har været heldig smiley

Så mit 2018, skal byde på meget mere udvikling, både for mig og ham, jeg har jo pludselig opdaget hvordan man egentlig rider for sædet, eller det lykkedes på ham her, så planen er at komme ud på mange flere ture, men skam også få sat flere muskler på, som 5 års er man stadig let ranglet, selvom ryggen er god. Så vi vil fortsætte den positive udvikling og glæder os til at kunne dele den herinde smiley

• #38   21. jan 2018 LM & C - Sikke en flot dame, hvor er hun blevet fin smiley
    Karen; han lyder jo helt perfekt - og jeg glæder mig da til at kunne følge jeres udvikling; det kan da kun gå godt smiley

• #39   21. jan 2018 1: oktober 16 hvor jeg havde slem rideangst. Lige opstartet på tilridning om sommeren
    2: marts 17, kommet over rideangsten og begyndt på undervisning
    3: april 17, det bliver bedre og bedre!
    4: maj 17, første stævne :).

Desværre er vi ikke nået længere, faktisk har vi taget en del skridt tilbage i træningen :).

profilbillede
  • #40   21. jan 2018 hyggeligt emne smiley

Nu er har jeg efterhånden haft Smilla i 2 1/2 år, men det øverste er taget på dagen, hun kom hjem, og det nederste et halvt år efter.
    Den største ændring jeg lavede, var et foderskift smiley

profilbillede
  • #41   21. jan 2018 Elsker de her udviklingstråd, hvor det er så flot at se forskellige racer, forskellige måder at træne på/efter - og ikke mindst se hvor glade og stolte er helt velfortjent over den hest de elsker, og det arbejde de har lagt i dem smiley

Jeg har selv haft mine to nuværende heste fra de var 1 år, og til nu hvor de er hhv 9 og 10 år.
    Her er Krones Caspian som 1 års plag - sensitiv men meget kærlig hest smiley

profilbillede
  • #42   21. jan 2018 Og her Krones Caspian som voksen ridehest...er ikke så god til at få taget billeder af hestene, så han er 8 år på dette billed smiley

profilbillede
  • #43   21. jan 2018 Og så har jeg Pinot Noir, som blev købt som selskabsplag til Caspian, her som mindre køn 1,5 års plag

profilbillede
  • #44   21. jan 2018 Og Pinot som ridehest....hmmmm jeg mener han er 7 år på dette billed, hvor min berider rider ham til stævne smiley

profilbillede
  • #45   21. jan 2018 Kæmpe udvikling Charlotte smiley

• #46   21. jan 2018 Tak smiley

Heldigvis er det jo altid taknemmeligt at vise en plaggrim plag i vinterpels, og så en topdullet stævnehest - så kan man vist ikke få det mere ekstremt smiley

Mvh Charlotte

• #47   21. jan 2018 Altså min er kun 1 1/2 år, men jeg har selv avlet ham..
    jeg har fra starten sat små delmål, for at sikre mig han kunne det han skulle i en fornuftig alder.
    til at starte med var det sådan noget som berøring, gå i snor og løfte ben. vores næste mål er at deltage i en jordarbejdsklasse smiley
    pt er vi lidt foran på mange måder, men da han stadig er hingst er der noget af det basale der er begyndt at glippe og vi venter derfor på dyrlægen, så vi kan blive helt klar til sommer smiley
    han kan dog allerede et par ting han først skulle lære senere, så på det punkt er vi også foran.. Det er sådan noget som sidebevægelser, spanske skridt osv. smiley

for hyggens skyld får du lige et billede med.. Det er taget i efteråret 2017 smiley

profilbillede
  • #48   21. jan 2018 Briarwood; Hold da op, for en rivende udvikling i har været igennem o:
    Lea; Wauw, for en smuk dame - hvilket foder er du lige skiftet til? smiley
    Charlotte: Kan ikke være mere enig - det er simpelthen så skøn læsning smiley
    Hvor er begge dine drenge store og flotte! smiley
    Anna; Det lyder dejligt - og spændende at kunne følge ham fra starten c: Han ser stor og flot ud på dit billede - når enden god er alting jo godt ;p

• #49   21. jan 2018 Da jeg købte hende var hun blevet fodret med ren havre.
    Jeg skiftede til horsepro elite og fiber

Derudover har mere regelmæssig træning bestemt også spillet en rolle smiley

• #50   21. jan 2018 Ja det var en temmelig vild udvikling. Vi var lige nået til galopanspring :).

• #51   21. jan 2018 Fra LD til LA smiley
    På første billede er hun 4 og til sit første stævne. På det andet billede er hun 6 og debuterer i LA smiley
    Nu er hun 7, men vores udvikling er desværre gået i stå, da jeg grundet studie er flyttet langt væk fra hende, så når jeg en gang hver-hveranden måned er hjemme på besøg, kan vi selvfølgelig ikke lave det helt store smiley

profilbillede
  • #52   21. jan 2018 Og spring har vi ganske vidst ikke startet stævner, men hun har da også udviklet sig der smiley

Dette billede er et af hendes allerførste spring med rytter som 4-års smiley

profilbillede
  • #53   21. jan 2018 Og så det seneste springbillede jeg har af hende, vi har sprunget højere, men det har jeg desværre ikke på billede smiley

Billedet er som 6-års her i sommers lige inden jeg flyttede smiley

profilbillede
  • #54   21. jan 2018 Cecilie; Hvor ser hun dog bare skøn ud - håber, at du flytter tilbage til den flotte hyp, så i kan nå endnu længere - det ser bare super godt ud med jer to smiley

• #55   21. jan 2018 Tak, jeg er også rigtig glad for hende, købte hende som rå 2-års og har selv tilredet hende og uddannet hende til hvad hun kan i dag (så teknisk set burde jeg jo egentlig have lagt et billede op af en pony der lærte at gå i snor, men det siger jo ikke så meget bare sådan et billede smiley ) - jeg håber dog mere på at hun kommer herover til mig på et tidspunkt, end jeg flytter tilbage (i hvert fald lige foreløbigt), for jeg er ved at læse til dyrlæge, og har stadig 5 år tilbage på studiet før jeg forhåbentligt flytter tilbage til Jylland og mine ponyer smiley

Men det er utrolig hårdt at være langt væk fra ponyerne, jeg har redet siden jeg var 3, så det er helt mærkeligt ikke at ride hver dag længere smiley

• #56   21. jan 2018 Cecilie; Jah, så bliver det måske lidt svært at flytte hjem lige foreløbigt smiley
    Så må du få flyttet ponyerne herover på djævleøen i stedet smiley

• #57   21. jan 2018 Ja det bliver i hvert fald ikke med glæde, hvis jeg skal flytte hjem før tid, jeg kom ind på drømmestudiet her i sommers i første forsøg på kvote 2, så nu bliver jeg der dælme! smiley

Haha, det bliver nu kun Frida, min pinto, hvis jeg flytter en af dem herover, den anden er "bare" min shetlænder, han er, trods sine kun 14 år, at betragte som "førtidspensionist" grundet et par kodeledsforvridninger, så han bliver hvor han er - men der er han alligevel også (i følge ham selv smiley ) kongen af stalden smiley

• #58   21. jan 2018 Cecilie; Forståeligt - jeg håber selv på at kunne komme ind og genere jer engang til næste år, hvis jeg kommer ind smiley

• #59   21. jan 2018 Haha, så forbered dig på hårdt arbejde og eksamener der ligger alle tænkelige dage - ja jeg har lige været til eksamen i dag her fra 9-13 i cytologi og almen histologi smiley
    Og de fleste eksamener er uden hjælpemidler, så det er næsten 100 % udenadslære man er ude i at skulle kunne, og bare for at bestå, skal man have mindst 50/60 % rigtigt, det skifter lidt afhængig af hvilken eksamen det er smiley

Er det kvote 1 eller 2 du tænker? For kvote 2 så er det også en rigtig god idé at læse en masse op på en helt masse ting, der står inde på en hjemmeside hvilke emner der er gode at læse op på, og så ligger der enkelte spørgsmål man kan se, så man får en fornemmelse af hvordan de strukturerer spørgsmålene smiley

• #60   22. jan 2018 Lidt ældre billeder, men her er der sådan lige et lille indblik. Vi er bidløse og blev det i nov 2015. smiley Indsætter lige et nyere dressurbillede under smiley
    Skal lige siges, at hun har kun haft mig som ejer, og har haft hende i 8 år her til sommer. Hun er selv avlet smiley
    Elsker den her pony!

profilbillede
  • #61   22. jan 2018 Lige et nyere dressurbillede her fra oktober 17 - bare i grime smiley

profilbillede
  • #62   22. jan 2018 Cecilie; Jeg er ret sikker på, at jeg har ødelagt mit snit med min SRP xP, så det bliver nok kvote 2 - så mange tak for de gode tips - det vil jeg bestemt kigge på smiley
    Ida; Godt gået, hvor er hun bare en fin hyp smiley

• #63   22. jan 2018 købte min hest i mener det var april måned vi fik ham hjem. Der kunne han hverken stå pænt til at blive striglet han kunne ikke løfte ben, han kunne ikke skylles. dette har han lært nu. han kunne heller ikke rides da han ikke var tilredet. Han blev sendt i tilridning efter flere måneder hvor vi selv havde prøvet men har bukkede og stejlede helt åndsvagt. kom op at side en gang, hvor jeg også røg af igen. Det første sted han kom i tilridning, der var han i 2 uger hvor han endte med at stejle og vælte bagover men rytter på. Vi sendte ham derefter i tilridning et nyt sted, hvor det gik helt vildt godt og fik ham hjem. red ham ca. en måned der hjemme, indtil ham blev syg med mavesår og nu er han endelig ved at være ovenpå og vi er igang igen smiley

billedet er fra en af de første gange jeg selv var på ham smiley

profilbillede
  • #64   23. jan 2018 Jeg fik min lille uldtot af en babyhest hjem for to år siden. smiley Der var hun 1,5 år og helt rå.
    Nu fylder hun 4 år til maj og skal snart være ridehest. Indtil videre skridter vi "bare" nogle små ture i skoven, og ellers træner fra jorden. Det er fantastisk at se sin hest vokse op, og være med til hvert et skridt af udviklingen smiley

profilbillede
  • #65   23. jan 2018 Mette T - Hvor er det dejligt, at han er blevet fortrolig med ridning smiley Og at han snart er oven på efter mavesår smiley
    Celina - Hvor ser det bare godt ud - sikke en fin, rød baby hest smiley

• #66   23. jan 2018 Den aller vildeste udvikling jeg har været med til lave på en hest er på Lucky.
    Kort sagt stod han på et opstaldningssted i 3 måneder, hvor avler til sidst valgte at flytte ham ud til hos i træning.
    På det opstaldningssted fortalte de til at starte med at grunden til den var for tynd, var fordi han havde stået i en løsdrift hvor han ikke fik lov til at spise, meeeeen hesten så altså fin ud da den ankom til opstaldningsstedet, derefter har vi fundet ud af at han har levet på halm, for lidt wrap og kun vitaminer... smiley

profilbillede
  • #67   23. jan 2018 Da han havde taget så meget på at jeg skulle ride ham til, endte vi med at se denne udvikling.
    På trods af at jeg bestemt ikke havde kemien med ham fra ryggen, er det meste af det bestået på en masse gå ture og longe.
    Men også ridning selvfølgelig smiley

På ham fik jeg også selv udviklet mig super meget som rytter, bedre opstilling bedre til at støtte op og i det hele taget ride smiley

profilbillede
  • #68   23. jan 2018 Næste hest har jeg kun redet i et halvt år.
    Blev for et halvt år siden tilbudt at springe på en hest som jeg selv kunne lære en masse af, hvilket jeg selvfølgelig sagde ja til.
    Jeg har før bare haft fokus på at blive siddende, da de heste jeg har redet har været lidt små skøre og har aldrig vidst om hvordan vi kom til at springe over springende eller om at den hoppede lidt bagefter smiley

Jeg startede sådan ud.

profilbillede
  • #69   23. jan 2018 Og i søndags blev der taget video, derfor kvalitet.
    Men nu "tør" jeg at slippe ham mere fortil og har fået en meget bedre opstilling smiley

profilbillede
  • #70   23. jan 2018 Hestefrihed; Wauw, sikke en flot udvikling med de to hestebasser smiley

• #71   23. jan 2018 Jeg kan desværre ikke finde ud af sætte billeder sammen på denne nye computer, så håber det okay der kommer nogen efter hinanden smiley

Santos fik jeg byttet mig til, tilbage i 2012, den gang var han kun sølle 11 måneder smiley
    Ikke så pæn som i nok kan se. billedet er taget dagen efter jeg fik ham "hjem" (Stod på min efterskole)

Lus
    Navlebrok
    Gik på ballerne
    MEGET tynd
    Ikke mere end max 130 cm høj!
    Stadig ufattelig meget, langt og fedtet følpels
    Kunne INTET! Selv grime ville han ikke have af og på, det at blive trukket med var bestemt heller ikke det nemmeste for det bette pus

Fortsætter ...

profilbillede
  • #72   23. jan 2018 På billedet her er han rundt regnet 2 ½ år gammel.
    her skulle han til at vendes til alt det her med rytter der gerne vil på ryggen (Alt udstyr der skulle sidde hvor, jeg sad ikke på ham før han var 3 )

Fortsættes...

profilbillede
  • #73   23. jan 2018 Her er han 3 år og redet ca 1 måned. hvis ikke mindre

Forsættes...

(jeg ved godt jeg sidder som en sæk kartofler og burde holde mig fra ryggen med sådan en stilling !
    Vi er alle blevet klogere med tiden smiley )

profilbillede
  • #74   23. jan 2018 I dag er han 6 ½ år og stadig velfungerenede hingst på 160 + det løse
    Vi startede vores første stævne i december 2017.

Har desværre ingen ride billeder fra nu, men her er et fra stævnet i december

Slut smiley

profilbillede
  • #75   23. jan 2018 Også lige et i bevægelse fra sommeren 2017 smiley
    Nu skal jeg nok lade være med at spamme mere smiley

profilbillede
  • #76   23. jan 2018 Santos; Sikke en svane han blev til smiley
    Det er da udvikling så det vil noget - må være vildt fedt for dig at have haft ham fra start af smiley

• #77   23. jan 2018 I dag står jeg og tænker jeg måtte havde været sindsyg at tage sådan en kikke i byt for min fuldt fungerende og søde pony smiley
    Men det har været det hele værd og kemien var der bare fra start, så ingen fortrydelse.

Ja det har været helt anderledes at se ham vokse fra baby til stor, forældre snakker så tit om hvordan tiden går stærkt, og jeg må give dem alle sammen ret ! når man er vidne til hvor hurtigt årerne forsvandt med ham, det er vildt smiley

Klart noget jeg ville gøre igen og anbefale folk der har tålmodighed til at vente de få år det tager at gro sig stor nok til at være ridehest smiley

• #78   23. jan 2018 Tak må også indrømme at jeg er bare liiiidt stolt af mig selv smiley
    Selvom at jeg er ikke er den bedste til at sige sådan noget om mig selv smiley

Kommentér på:
Hyggeforum; Du og din hest's udvikling

Annonce