Dilemma om sko {{forumTopicSubject}}
Jeg har brug for jeres holdning til hvad jeg kan tillade mig ift køb af et par sko.
Et par dage før jul var jeg i en butik og købe sko. Eller jeg bestilte et par, for hun havde dem ikke hjemme, men bestilte dem med det samme så jeg kunne få dem lige efter nytår (havde lukket mellem jul og nytår).
Har ventet hele denne uge på at de skulle komme, men ikke hørt noget. Skrev til hende igår og fik at vide at fabrikken også havde holdt lukket ml jul og nytår, så de var på vej, men ikke kommet endnu og jeg måtte have lidt tålmodighed.
I går fandt jeg så en netbutik som har dem i min størrelse til omgående levering. De har samtidig sat dem ned med 400 kr. Egentlig er jeg ikke tilhænger af at prøve i butikkerne og så gå hjem og bestille, men samtidig er jeg træt af at vente. Især når jeg kan få dem med det samme til en meget billigere pris.
Hvad ville I gøre i sådan en situation?
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
aug 2013
Følger: 71 Følgere: 68 Heste: 5 Emner: 96 Svar: 700
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Du har bestilt skoene, ergo må du også købe dem i butikken
aug 2013
Følger: 71 Følgere: 68 Heste: 5 Emner: 96 Svar: 700
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
aug 2013
Følger: 71 Følgere: 68 Heste: 5 Emner: 96 Svar: 700
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
aug 2013
Følger: 71 Følgere: 68 Heste: 5 Emner: 96 Svar: 700
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
uanset hvad, så er det virkelig dårlig stil ikke at købe dem nu hvor man har bestilt dem - noget andet var hvis der var gået 3 måneder, og et utal af henvendelser..
aug 2013
Følger: 71 Følgere: 68 Heste: 5 Emner: 96 Svar: 700
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Hvad er det lige at butikken ikke overholder???
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Men nu er der gået 3 dage efter nytår, så mon ikke at de dukker op i starten af næste uge de er jo lige som på vej.
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
TS ring evt ned til butikken på mandag middag og spørg om de er kommet. Er de ikke.. Så sig: Jamen så køber jeg de et andet sted.
Mvh TT
aug 2017
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 6 Svar: 468
Normalt ville jeg også sige at har man bestilt dem, og man af sælger har fået en forklaring på hvorfor de er forsinkede og ikke i den forbindelse har sagt “nej tak” så bør man lige kunne vente de par dage. Evt kontakte sælger og give besked om at såfremt de ikke kommer lige de første par dage i næste uge, så vil man finde dem et andet sted. Jeg ved godt at med mindre de er special-bestilt, så hænger man ikke på det, men sælgeren gør jo hvad hun kan og man får forklaringen på hvorfor de er forsinkede.
En anden ting er at de på netbutikken er nedsat, her ville jeg faktisk nok være så “fræk” at kontakte sælger og sige at man har fundet skoene nedsat, om de kan matche prisen, ellers vælger du de andre. Det har enhver forretning forståelse for (eller bør have) og så er det jo butikkens valg om de vil prismatche eller ej (hvis det er nøjagtig samme vare altså, jeg har i min forretning oplevet en kunde, der følte sig snydt, fordi en anden butik havde en lignende vare. Den var dog ikke var den samme, da min vare er med patent og jeg er eneste forhandler i Dk og det ikke kan købes fra udlandet. Her kunne jeg selvfølgelig ikke prismatche, da det slet ikke var samme vare, trods ligheder).
Jeg tænker det springende punkt er om man måske en anden gang vil have god service igen, for en butik der bestiller skoene hjem, det ER god service uanset forsinkelse
Er skoene så special-bestilt, altså noget de ikke normalt har i sortiment, så kunne man måske hænge på den rent juridisk, men det ser ikke lige sådan ud, ud fra det vi får fortalt.
Hvis jeg var dig, så ville jeg simpelthen være ærlig over for sælger, på den måde finder I måske en god løsning og om ikke andet, så har du givet butikken en chance
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 116 Svar: 1.420
Jeg er vild med butikken og indehaveren fordi hun fører små størrelser og yder formidabel service. Men der er altså stor forskel på at give 1299 eller 770 kr. for et par sko. Og det er nøjagtig samme sko.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Hvis man har en aftale, så har man en aftale - som minimum indtil man laver en ny.
Jeg havde talt med butikken.
Er fabrikken nogle kødhoveder, og skoene ikke engang sendt afsted, kan bestillingen nok aflyses.
Men hvis butikken har fået en vare hjem, så straffer du dem for at tredje part holdt juleferielukket.
Du kan naturligvis prøve om de prismatcher - men du kunne også have taget din tlf op af lommen før du bestilte, hvis prisen er vigtigere end dit ord.
Du har lavet en aftale ved at bede dem udføre en service.
Du siger, at du ønsker at støtte butiksinventar.
Den er da nem - put your money where your mouth is
aug 2017
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 469
Det er ikke din opgave som kunde, at yde en service overfor en sælger. Det er sælgerens opgave at yde service overfor dig. Selvfølgelig skal du ikke vente længere tid og betale mange flere penge, bare fordi du vil være en sælger trofast.
aug 2017
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 6 Svar: 468
Men derfor er jeg stadig med på, at der ud over ventetid, er pris-spørgsmål, og jeg ville personligt vælge at kontakte sælger, og især når man ellers er glad for servicen og ønsker at handle der igen. Helt ærligt, så har jeg da kunder jeg yder ekstra personlig service overfor, fordi de behandler mig “ordentligt” andre kunder, der af en eller anden grund ikke gør det samme (som regel dårlige betalere) får “kun”den normale høflige service.
Nu kan jeg så læse at der ikke rigtig er indgået aftale om andet end at hun ville få dem hjem og så skulle de prøves først. Det gør det hele lidt mere kompliceret i forhold til det rent moralske i at overholde aftaler (ligesom pris-problemet), men jeg holder stadig på at, er det et sted du er super glad for at komme og ønsker at handle der fremover, så kontakt sælger og fortæl problemstillingen
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
dec 2006
Følger: 77 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 202 Svar: 4.229
Ring og sig at du ikke vil have skoene alligevel og om du kan nå at afbestille. Det ville jeg gøre, eller spørg om de kan matche prisen hvis det er for sent for dem at afbestille - hvis ikke så er det da forståeligt at du vælger de andre
apr 2006
Følger: 8 Følgere: 743 Heste: 11 Svar: 346
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
dvs. skoene kunne komme onsdag, torsdag, fredag..
det gør ikke noget at man som voksen husker på at det har været "helligdag", eller ihvertfald fridag, som sætter lidt kludder i beregningerne.
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Men vi må nok hellere blive enige om at være uenige i denne sag.
Mvh TT
Dilemma om sko