{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ~ Juleaften ~ Hvad gør i?
  • #1   23. dec 2017
    Vi har tradition for at være færdige før alle andre :b.
    Kl. 8 er der spist og pakket gaver op for fire mennesker, men vi får heller ikke mere end 2-4 gaver hver.



  • #2   23. dec 2017 Vel ikke kl 8 om morgenen? smiley smiley

  • #3   23. dec 2017
    Nej, om aftenen. Vi prøver og trække tingene i lang drag, men det er vi ikke skide gode til. Så der er spist and og flæskesteg, spist ris ala mande og pakket gaver op der.


  • #4   23. dec 2017 Vi begynder typisk at spise omkring klokken 19. Altid and, 3 slags kartofler (franske, brune og kogte), sovs, rødkål og 2-4 andre ting. Når vi har spist aftensmad, danser vi om juletræ, hvor vi hver vælger 1 sang (vi er typisk 5). Så spiser vi risalamande, hvor vi efterfølgende danser om juletræ igen (også 1 sang pr. person). Til sidst åbner vi gaver. Vi er færdige omkring klokken 1 smiley

    Min ønskeliste i år er noget kort:
    - Hættetrøjer
    - Dragefigurer

    Håber på at få begge dele smiley

    Normalt tager jeg ud og rider (hygge uden sadel og for det meste i grime), men i år tager jeg med i kirke, så får lidt svært ved at nå det. Ponyerne får ekstra mash og gulerødder. Nogle år har jeg også lavet lagkage til Cassiopeja, men det dropper jeg i år x)

    Det er vist mere eller mindre det smiley


  • #5   23. dec 2017 Vi er også tit ret sent færdige, for vi spiser nok også først ved 19 tiden smiley

    Jeg tager altid bare op og giver hesten en masse gulerødder og nusser og hygger. Dette gør jeg også i år, men jeg kan heller ikke andet da hun pt står skadet, øv øv smiley men heldigvis sidste dag med smertestillende og penicillin imorgen smiley


  • #6   23. dec 2017 Kaja
    Det var da en kort ønskeliste ja smiley hvis der er mere end 2 der giver dig bliver det da lidt svært smiley


  • #8   23. dec 2017 Det er lidt forskelligt alt efter hvor vi er. Vi holder jul med mine forældre hvert andet år, og hvert andet år med mine svigerforældre.

    Hos mine forældre:
    Kl 16, i kirke med mine søstre.
    Kl 18 spiser vi.
    Vi får and, gele æbler, hvide kartofler, brunede kartofler, to slags rødkål, asier, andesovs, franske kartofler.
    Når vi har spist bliver der danset om juletræet og derefter pakket gaver ud. Én gave af gangen. Ofte er vi færdige omkring kl 22 (10 mennesker).
    Derefter får vi ris ala mande med mandelgave. Og så pakkespil omkring midnat hvor også slik osv kommer på bordet.
    Vi sidder tit og spiller alle mulige spil til kl 2-3 stykker om natten.

    Hos mine svigerforældre starter vi med mad kl 17:30.
    Vi får and og flæskesteg, brunede og hvide kartofler, sovs, franske kartofler og rødkål.
    Derefter får vi ris ala mande med mandelgave.
    Omkring kl 20 danser vi om juletræet og så bliver der pakket gaver ud. Ofte alle på en gang. - lidt uoverskueligt og man ser ikke rigtig hvad de andre får.
    Omkring kl 22 går de fleste i seng, og så tager min kæreste og mig hjem til mine forældre og følger med i programmet hvor de er kommet til smiley

    Jeg har ønsket mig en masse Poul Pava porcelæn. Og ved jeg får nogle tallerkner.
    Ellers har jeg ønsket mig tøj, en kødhammer og gavekort til div.


  • #9   23. dec 2017 Vi plejer at spise and og flæskesteg. Brunkartofler, almindelige kartofler og al den slags halløj. Ikke at jeg er vanvittigt interesseret i det, men det er da godt at have noget ferie, hehe.

    Der er faktisk to ting, som jeg virkelig håber, at jeg får. Det ene er et øresmykke, som hedder Elfeara. Det andet er også under tøjkategorien, nemlig en rigtig fed bluse. Mine ønsker er så kedelige i år, for normalt ønsker jeg mig hesteting, men ingen hest? Ingen hesteønsker smiley
    https://www.emp-shop.dk/p/elfeara-ear-wrap/352193.html
    https://www.emp-shop.dk/p/linz/291352.html

    Og ingen hest, så skal intet med heste overhoved smiley


  • #10   23. dec 2017 Vi spiser både and og flæskesteg. smiley

    Ingen traditioner med hestene, men der er to som skal rides.. smiley


    Her er min ønskeliste.
    Ved jeg får en Hilfiger jakke af min kæreste. smiley


    •Peak performance jakke, sort, str M.
    https://www.sportamore.dk/produkt/130499-peak-performance-frost-down-hood-f-svart

    •Tommy Hilfiger jakke, sort, str M.
    https://www.bubbleroom.dk/da/tøj/kvinde/tommy-hilfiger-denim/vinterjakker/basic-down-jacket-black-beauty / https://www.bubbleroom.dk/da/tøj/kvinde/tommy-hilfiger-denim/jakker-2/basic-down-jacket-078-tommy-black

    •DW ur i sølv:
    https://www.danielwellington.com/dk/dw-watch-men-classic-sheffield-silver-40mm?gclid=Cj0KCQjw1JbPBRCrARIsAOKj2PkwsPP4RFYYsZl9jW52FwZqhz_sUX8NrkF8C_1Te4VEUtodN4bUjlUaAtSsEALw_wcB

    •RBH Vinter cooler str. 155 - steel grey.

    •Modlysblænde til kameraet:
    https://www.subtel.dk/index.php?cl=details&offerId=6486964472&lang=6&anid=919622&cnid=46c2ce90410f7463ca75048d2bbfa070&campaign=dk-pla/KZ_Sonnenblende/919622&gclid=Cj0KCQjwybvPBRDBARIsAA7T2kitYXpoIv3Q4BQ3th3ubS6nG9wuQQ-QGqcxGWvCIKKE3KfmaN5J9IwaApyUEALw_wcB

    •Penge til kamera.

    •Cavalleria Toscana underlag, 17" spring/kombi, sort, navy:
    https://www.lundemoellen.dk/hest-og-rytter/produkt/6264-cavalleria-toscana-perforated-underlag-navy?gclid=Cj0KCQjwybvPBRDBARIsAA7T2kgziuo2Mout7aXkwuf_lmg6N7G7-wGmuYS4QKDdK5f2sICqGCgx1HEaAgApEALw_wcB

    https://www.lundemoellen.dk/hest-og-rytter/hest/underlag/produkt/6568-cavalleria-toscana-cotton-underlag-sort

    •Gavekort til massage.

    •Kronborg dun dyne.



  • #11   23. dec 2017 Vi har ikke særlig traditioner, men altid and.
    Og vi spiser altid sent - det er en tradition - fordi min mor er så pisse langsom.

    Dog har jeg været meget tæt på, at bestille en rejse langt væk i år, alt har været kaos og vejret er bare bæ.

    Ønsker har der ikke været meget af
    Fototaske
    Lang jakke
    RBH underlag
    Gamacher

    Det er forskelligt om hesten laver noget, eller ej.
    Tiden er lidt knap den dag


  • #12   24. dec 2017 Vi holder jul med mine forældre hvert 2. år og så med svigerforældrene det modsatte år, i år er det hos mine forældre.
    Vi blive bare 4 mennesker.
    Der er ikke rigtig nogle faste traditioner ud over at rækkefølgen hedder mad incl. risalamande med mandelgave, som vi i år har købt, dans om juletræ og sang, gaver serveres med the, småkager og juleslik smiley
    Da vi kun bliver 4 er der ikke mange gaver at pakke op så vi hygger og snakker smiley

    Ved mine sviger familie er alt blevet vendt på hovedet efter min mands søstre har fået børn, der var godt med traditioner før hen, SÅ hyggeligt! men alle undtagen én er droppet, den eneste ting der ikke bliver rørt ved er at man spiser gås til jul! resten er noget være rød efterhånden.
    Næste år regner vi med at vi selv holder jul og så er alle velkomne , hvis de vil ..


    Da jeg havde hest red jeg altid en jule tur, men nu nøjes jeg med at gå med hunden ??


  • #13   24. dec 2017 Vi spiser and og flæskesteg. Brune og hvide kartofler, kartoffel chips og brunt sovs. Samt rødkål.

    Hestene har fri.

    Har ikke ønsket mig noget smiley


  • #14   24. dec 2017 Vi går i kirke kl 14.30, det er som regel kun damerne som tager afsted smiley
    Hvis det passer ind i programmet, ser vi Disneys juleshow. Det er et must hvert år for os at se, men nogen gange skrider tiden desværre.
    Vi spiser omkring kl 18, vi spiser kalkun hos os.
    Når vi er færdige med maden, har vi 'snakke' pause og tid til at ryde bordet og få dækket til risalamanden. Så ja, vi for nok risalamanden mellem 19-20.
    Derefter ryder vi bordet og begynder at finde sammen om juletræet.
    Vi vælger hver en sang og slutter altid af med Nu det jul igen. Derefter finder vi kaffe/the og evt lidt kage og begynder så med gaverne smiley
    I vores familie starter den yngste med at finde en gave under træet og den gives så til den person som den er til og den person finder så næste gave når man har pakket op smiley

    Hos os får hestene en gang varm mash til juleaften og lidt ekstra gulerødder/æbler, og min hyp har altid en velfortjent fridag, medmindre der er planlagt en fælles juletur i stalden smiley


  • #15   24. dec 2017 Her spiser vi både and og flæskesteg smiley Med brune, hvide og franske kartofler, rødkål (nogle år har vi også lavet frisk rødkålsalat med appelsin, men den springer vi over i år) og brun sovs. Risalamande bagefter smiley

    Vi danser ret meget om træet - mindst én sang hver, 2 hvis vi ikke er så mange smiley Vi slutter af med gaveræset.

    Jeg har ikke ønsket mig så meget i år. Et par nye tøjler, gavekort til IKEA, bedrollers, og hjælp til indskud til en lejlighed. Jeg aaaaner ikke hvad jeg får smiley


  • #17   24. dec 2017 Sanne k
    Sjældent jeg hører at nogle får gele æbler! Men lyder ellers vildt hyggeligt med spil til langt ud på natten smiley

    Cecilie
    Uhh det var da en sød og gavmild kæreste du har smiley

    Sandra
    Glad for at høre at der er andre der også ser Disneys juleshow. Hos os er det en fast tradition og faktisk et must for juleaften at se det, og så spise juleslik smiley

    Alisa
    Hvordan kan der være at din familie altid holder D. 23? smiley


  • #18   24. dec 2017 Men synes at alle jeres aftener lyder vildt hyggelige! Glæder mig til at høre om i så fik noget af det i ønskede og hvordan aftenen ellers gik smiley

  • #19   24. dec 2017 LM: Geleæbler er det bedste! Elsker det! smiley
    Det er super hyggeligt. Især fordi hele familien er spilleglade. Det er alt fra Partners, EGO, 20 spørgsmål til professoren til danmarksspillet og Europaspillet..


  • #20   24. dec 2017 Vi får det sædvanlige: and, flæskesteg og medister med hvad der nu høre til.
    Vi begynder dog at spise mellem kl 17:30-18 da vi har en lille på 1,5 år.

    og normalt er vi ikke færdige før kl 22 eller mere med gaverne.

    og ønsker har der ikke været meget af.

    men dagen skal bruges på ridning af mine 2 hopper, og alt efter vejret spænder vi vores jyde for vogn og køre en lille tur.



  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.710
    #21   24. dec 2017 Vi får gæster (min mor og moster) kl. 16. Der skal vi så se Disney juleshow med børnene.

    vi spiser omkring kl. 18, først flæskesteg, and, julemedister med klassisk tilbehør.

    Når vi så har spist, så rydder vi op, ordner opvask.

    så "kommer" julemanden, eller det vil sige, at vi (min mor, moster, børn og jeg), går op på sønnens værelse, også spiller min kæreste julemand som lægger alle gaver under juletræet og tænder det.

    Så synger vi julesange, og danser om træet, og pakker gaver op.

    Så spiser vi dessert, som er risalamande, og is med chokoladesovs.

    og tilslut spiller vi pakkeleg, og spiser kage, juleslik mm smiley


  • #22   24. dec 2017 Hos os starter vi kl 17 hvor vi spiller pakkespil mens maden bliver færdig smiley
    så omkring kl 18-18.30 spiser vi første gang, så holder vi en lille pause og spiser lidt igen..
    så holder vi igen en pause hvor der ryddes op og gøres klar til dessert..
    så rydder vi op igen og når alle er klar (tradition tro er der nogen der skal på WC ;)) så danses der om juletræet:)
    og så kommer pakkeræset og efter det er det bar hygge med slikfad smiley
    gaverne plejer at være pakket op omkring kl 23..


    Vi spiser and, flæskesteg, medister, alm. kartofler, brune kartofler, rødkål, brun sovs og franske kartofler, og som dessert risalamande og til de kræsne (læs mig) is smiley

    Ønskesedlen er kort.
    - jakke til både hverdag og i stalden (2 forskellige jakker self.)
    - gavekort til forskellige butikker..
    - øreringe og halskæder

    hestene for lov til at holde fri, men de for lidt ekstra lækkert med en masse æbler og gulerødder (for de ikke til hverdag) og hvad jeg ellers lige kan finde i hjemmet smiley


  • #23   24. dec 2017 Jeg har slet slet ikke styr på de der traditioner...

    Men jeg ved at en fast ting er Disneys juleshow. Vi missede det ét år hvor jeg var 17. Hold da op en ballade, indtil jeg fandt ud af at vi kunne se det på TV'ets arkiv. smiley I år har vi optaget det, så vi er sikre. Det var faktisk noget af det første som min storebror på 23 spurgte om i morges. "Hvornår kommer disneys juleshow?" Altså det vokser vi aldrig fra. I år er jeg 19, min bror 23. Min søster på 26 misser det nok, tror ikke hun kommer så tidligt smiley

    Mit umildbare gæt vil være at vi spiser ca. kl 19. Her får vi så and, frikadeller, rødkål m.m. Og 3 slags kartofler, hvide ,brune og franske.
    Og så går min hukommelse lidt i glem... Jeg ANER ikke om vi danser og pakker ud først, eller om vi får risalamande først!!! Jeg har seriøst glemt det! O.O

    Når vi når til gaveræset, er det som vi plejer. Alle sætter sig i sofaen og stolene undtagen mig, som glædeligt kravler rundt og nedenunder juletræet for at finde gaver. Jeg finder en gave til hver, hvorefter at der pakkes op på skift, før at jeg finder nye gaver.
    Sådan har det altid været. I laang tid var det min søster, så var det min bror... Tror at jeg har haft tjansen siden jeg var 15 - og jeg elsker det smiley

    I år bliver det nok anderledes end vi er vand til. For første gang skal min søsters kæreste med, og deres datter på 5 måneder med.

    Min ønskeliste er LANG, og indeholder alt lige fra tøj fra EMP til plejeting fra Matas, til bamser.
    Jeg har ikke ønsket mig nogle hesteting desværre. Det har været et lorte rideår efter at jeg fik konstateret depression i Februar. Jeg har f.eks. en splinterny gjord fra jul 16' som ikke engang har været prøvet på endnu, fordi at Hopes sadel ikke er blevet rettet. *SUK* .Men i 18 skal det være!
    Jeg VED at jeg får noget fra Matas fra min veninde (Død over Matas' måde at pakke julegaver ind, med et stort klistermærke hvor der står MATAS på smiley ) og så VED jeg at jeg får noget tøj fra EMP fra min kusine. Om det så er kjolen eller en af de millioner trøjer jeg ønsker mig, det ved jeg ikke. smiley
    Resten har jeg ikke den fjerneste idé om.

    Der ligger en del store gaver under træet, men de er ikke til mig. Ved at en del af de store er til min søster og hendes kæreste. Men hey, jeg ønsker mig f.eks playstation spil og bøger. de er sgu nok svære at pakke ind i kæmpe pakker smiley

    Hvis jeg er heldig får jeg så i år endelig noget mere til min Harry Potter samling. Har kun 2 af bøgerne, hvor 1 af dem er med nyt cover.....*sob*


Kommentér på:
~ Juleaften ~ Hvad gør i?

Annonce