{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.397 visninger | Oprettet:

Når "brugt er godt" {{forumTopicSubject}}

Er du en af de personer som elsker brugt ride udstyr eller er du kun til nye ting eller du ligefrem, den person som er kreativ og selv laver dine egne ting smiley

Del din mening smiley og del gerne din nyeste handel

Jeg elsker brugte ting af flere grunde:
Det er billigere og kan gøre en go handel som regel
Skåner miljøet
Brugt rideudstyr er som regel redet til og en fornøjelse at bruge

Indenfor det sidste stykke tid, har jeg købt eller byttet mig til brugt rideudstyr som her nævnt:

Fleecedækken
Karlslund trense
Blød gummitøjle med karabinhager
Myler bid
Kapsun
Longeringsgjord
Sadel
Underlag
Stigbøjler
Vægt Boots
Gamacher
Brugt hest smiley

Nyt rideudstyr:
Webbers stigremme
Kombi Kapsun med indbygget cykelkæde
Et ekstra longetov

Dog er der få ting som jeg ik køber brugt og ik kan gå på kompromis med:
Ridehjelm, Sikkerhedsvest og nye sko til hesten smiley

Jeg er desværre ik ferm til at lave mine egne ting (hader at slåes med symaskine og nåle smiley )

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når "brugt er godt"
  • #1   26. nov 2017 Jeg handler gerne brugt. Mit seneste second hand køb er en pikeur stævnejakke til små 350 kr. Den fejler ingenting, den jakke..

Mit seneste nye køb er et KL dressurunderlag. Der var 40% tilbud og jeg kunne ikke lade være.

• #2   26. nov 2017 Jeg har lige nu brugt sadel, brugt gjord. Mine veredus gamacher er second-hand, min kapsun fik jeg foræret brugt fordi personen havde solgt sin hest og jeg manglede en. Jeg har også en del second-hand udstyr som jeg skal af med fordi jeg ikke får det brugt. smiley

Jeg køber egentlig ikke så meget udstyr, men mangler jeg noget kigger jeg gerne på brugt-siderne først smiley

• #3   26. nov 2017 Elsker at købe brugt. Formår næsten altid at lave en god handel, især når det kommer til bøger :P.

• #4   26. nov 2017 bruger også gerne brugt men laver også lidt selv..
    senest har jeg fundet en rød pony trense her inde som blev lavet om til en hackamor.
    Men har købt en brugt sadel i sommer til Maja..

profilbillede
  • #5   26. nov 2017 lige et eksempel på en hut jeg lavede (en af mange)

profilbillede
  • #8   26. nov 2017 Meget kreativt Annette smiley

• #9   26. nov 2017 Jeg bukker dybt og takker..

• #10   26. nov 2017 Jeg køber næsten udelukkende brugt. Både rideudstyr, tøj, bøger, tasker, sko.. Jeg vil gerne have høj kvalitet og design, men pengepungen klager, så jeg køber brugt og spare jeg ved snart ikke hvor mange penge. Det er sindsygt. Jeg går dog efter produkter der er i næsten nu stand, brugt minimalt og passet ordentligt. Gider ikke købe noget brugt, grimt bras. Der er også mange butikker jeg ikke ønsker at støtte direkte, fx som Bestseller, det køber jeg ofte fra genbrugen. Jeg støtter dem sjældent direkte da de brænder store mængder tøj af hvert evigt eneste år, der kunne have været brugt anderledes. Brændes kun fordi de ikke sælger det, så klipper de det op og afsted op i atmosfæren med en masse forurening samtidig. Brugt er guld, hvis man giver sig tid til at kigge og lede, det er 100% bedre for miljøet og mange andre ting.. Mit seneste køb er en vegansk Calvin Klein taske. Nypris 1200 kr, gav 300 kr og knap nok brugt. Rideudstyr husker jeg ikke lige smiley

• #11   26. nov 2017 Nåja, en næsten ny Geographical Norway fra genbrugen til en 50'er har også næsten lige købt. Tror mit seneste hestekøb var en pink RBH underlag og alt udstyr næsten til min nye pony smiley

• #12   26. nov 2017 Køber meget gerne brugt og på tilbud. Ingen grund til at give fuldpris for tingene, når man kan få noget lige så godt brugt.

• #13   26. nov 2017 Jeg hader brugte ting. Jeg syntes det er en jungle at finde ud af hvilken stand tingene er i. Tit så får man lavet virkelig dårlige køb syntes jeg. - måske jeg bare har været uheldig?

Nyt kan jeg altid bytte det hvis varen ikke er som forventet.

Jeg er dog egentlig rigtig meget til hjemmelavet udstyr. - har en søster der laver læder så jeg designer rigtig gerne mit eget udstyr som hun så syet til mig.

Sidste ting jeg købte var et par tøjler min søster syede til mig smiley

• #14   26. nov 2017 Jeg er nærrig.
    Så køber helst brugt, vedmindre det er billigt, eller meget nødvendigt.
    Har købt en brugt sadel, til en pris der var for høj, men det var nødvendigt.
    Har købt brugte gamascher, et helt sæt for 50 kr, hvor bagben aldrig har været brugt.

• #15   26. nov 2017 Vel jeg køber primært nyt... Synes ikke jeg falder over meget pænt brugt.. Dog købte jeg i sommers en brugt mørkeblå John Withaker fleecejakke af min veninde smiley
    Mit sidste nye indkøb var mine Dunlop sikkerheds gummistøvler som kom i går. smiley så nu kommer jeg ikke til at blive våd og fryse når jeg ordner fold og stald i vinter smiley
    Jeg har faktisk brugt en del penge på ting jeg manglet her nu, dette skyldes at jeg mistede meget i branden vi havde i januar, og at min mand har tjent nogle ekstra penge smiley

Mvh TT

• #17   26. nov 2017 Er nok også mest til det nye.. Ikke sagt at brugt ikke kan være ligeså godt smiley Er nok bare lidt for fimset til det der brugte..

• #18   26. nov 2017 Mit seneste og indtil videre bedste køb, jeg fandt brugt er mit thermatex lændedækken som var som nyt og kun kostet 300kr smiley

• #19   26. nov 2017 Uha jeg kan skrive en længere besked om hvorfor brugt er bedst! smiley
    Det er bedre for miljøet, for pengepungen, og er som regel resultatet af andres overforbrug eller eventuelt ændrede omstændighed, der er så meget fint at finde. Hvis man ved hvor og hvordan man skal lede så er der næsten ikke det man ikke kan finde smiley
    Helt ærlig kan jeg ikke huske mit sidste indkøb, jeg køber så sjældent noget smiley Lige nu står jeg dog og mangler en ny gjord, og jeg tror at jeg har fundet den smiley Jeg kunne også godt bruge noget nyt gjordbeskyttelse/lammeskind men skal først lige se om jeg ikke kan lave noget af det jeg har om så det passer til vores nye behov smiley

• #20   26. nov 2017 Jeg vil gerne købe brugt, men syntes ofte det er svært at finde det jeg mangler brugt. Så ofte ender jeg med at købe nyt, fordi jeg ikke kan vente på det dukker op brugt.

• #21   26. nov 2017 Må sige, at udfra denne tråd at folk har ik noget imod at købe brugt smiley det er dejligt at høre. Selvfølgelig skal man se sig for, mhs til standen osv men jeg har 7-9-13 været heldig hver gang smiley er glad for i deler indkøb med mig og andre smiley spæd bare til, jer nye der læser tråden smiley
    Bettemus- du er sku også kreativ smiley gid jeg var det, men synes ik jeg mestre tålmodighed og fingerfærdighed smiley

• #22   26. nov 2017 Jeg køber tit "brugt" køber dog lige så tit nyt dog helst på tilbud.

ELSKER gode brugt handler men køber KUN hvis jeg selv kan hente tingene.
    Dog nogle af de ting jeg køber brugt er nye eller som nye.. Jeg køber kun hvis tingene er i super god stand eller nyt. Ellers er det ligemeget.

Plejer normalt og kunne lave nogle virkelige gode handler =)
    Alle mine balleringe er købt brugte til en fornudrtig pris. Plus har købt nogle store vandkar til super priser også =D

• #23   26. nov 2017 Jeg køber gerne brugt hvis tingene er i fin stand. Jeg køber helst kun brugt hvor jeg har mulighed for at se varen inden køb så jeg kan se stand og pris hænger sammen.
    Jeg sælger også gerne det udstyr jeg ikke længere bruger, jeg gider dog ikke bøvlet med at smide på nettet og skulle sende osv, så når jeg har noget jeg vil sælge smider jeg det gerne op i den grønne hest så kan det blive solgt deroppe.

Nyt køber jeg også og gerne når tingene er på tilbud.

• #24   26. nov 2017 jeg køber både brugt og nyt, samt selv laver udstyr smiley jeg holder mig helt fra nyt (på grund af prisen) er også enormt glad for det brugte jeg køber smiley

• #25   26. nov 2017 Er super glad for at jeg købte denne trense brugt, den er super blød i læderet og smuksakken kan bære alle de brilianter, da hun selv mener hun er en prinsesse smiley skal lige siges at hun ik er sur på billedet, men toget kom idét jeg sku tag billedet-fnis

profilbillede
  • #26   26. nov 2017 Mit “nyeste” køb.
    450 l vandkar. Nypris 1500,- og fik det for 600,- det var som nyt de havde brugt det 2 måneder.

Jeg er typen der næsten kan blive helt høj af en god handel smiley vi tog det med hjem da vi alligevel skulle aflevere en hest så vi kørte stort set lige forbi.

profilbillede
  • #27   26. nov 2017 Ha ha ja jeg bliver også glad i låget over en god handel og kan med god samvittighed kigge på økonomien med et smil, når man kan se hvor meget man har sparet på en god handel smiley

• #28   26. nov 2017 Jeg køber gerne brugt, fortrinsvis andres fejlkøb.
    Gider ikke folks beskidte, slidte og ødelagte udstyr.

Seneste nye til hesten - ups - det er ski svært - tror at det er et par foldkokker....

Køber kun brugt for min egen og min pengepung skyld, der ligger ikke noget "red verden" bag smiley

• #29   26. nov 2017 Jaah det bare fedt og få en god handel. Vide man har fået noget til en virkelig god pris som man måske ellers ikke lige have fået råd til da det ikke liige var det som der stod på ens penge lige pt.

Jeg stener altid den blå avis og gul og gratis tynd for et par gode tilbud.
    Men selvfølgelig ting jeg skal bruge. Mine haybars er også købt "Brugt" en af dem var dog helt nye resten var som nye fejlede intet. =)

• #31   26. nov 2017 Nu har jeg læst de andre kommentarer og kan se at jeg er lidt alene.
    Jeg kigger gerne på nye ting. Jeg elsker alt ved de nye ting - jeg er også rigtig god til at passe på dem. Lidt for hysterisk faktisk smiley men jeg elsker nye ting, og stort set alt udstyr til min hoppe er nyt ups. Hehe

• #32   26. nov 2017
    Jeg elsker også nyt, men kun hvis det er billigt.
    Det RBH Platinium Dressage dækken m. 400 gram jeg havde kostede 1400 kr - jeg fandt et på tilbud til 650 kr ;o) Regndækken i samme model koster vidst 1200 kr, jeg gav vel 400 kr ;o).

Har en del ting, som koster en del men som jeg ikke har givet særligt meget for. Gider sgutte give en masse for tingene når det fås billigere på tilbud smiley

Fandt nogle Verdeus Piaffe gamacher der normalt koster 1200 kr for 2 stk dvs. 4 stk for 2400 til 1000 kr for 4 stk - fik dog aldrig købt dem :b

• #33   26. nov 2017 Jeg elsker bestemt også nye ting.

Har 3 helt nye SD trenser jeg har købt på tilbud til halv pris. Lige købt en SD grime da min hingst skulle til fotograf så skulle man jo se lækker ud =D
    Og til black friday så købte jeg SD underlag og hut.

Hvem elsker ikke nyt. Men jeg også typen der ikke vil betale mere end jeg behøver =D Og er bestemt også yderst kræsen nå jeg køber brugt. Og skal have brugt eller nyt brugt meget billigt da jeg ellers hellere vil købe det nyt

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #34   27. nov 2017 Jeg vil helst købe nyt, dyre design ting, med kvalitet i top.

Det går bare ikke i spænd når man er på su smiley

så jeg vil 100 x hellere købe en vinterjakke til 500 kr. som måske har kostet 1500-2000 fra ny, end at købe en ny jakke til 500. Det samme med biler smiley

til heste kunne jeg aldrig finde på at købe brugte underlag, bandager mm. jeg ville være for bange for at der var noget smitsomt på underlaget.

men brugt er godt, så længe at det er kvalitet og ikke ser brugt ud.

• #35   27. nov 2017 Den hellige:
    Jeg mestre heller ikke kunsten i sin fine form. Det er søster der laver arbejdet. Jeg designer bare. smiley

• #36   27. nov 2017 Køber, når alt kommer til alt, egentlig ikke særlig meget brugt. Til hesten har det været sadler og et enkelt dækken. Resten har nok været nyt, med mindre genbrug af eget udstyr fra andre heste tæller som brugt. Udstyr fra tidligere parter har hun brugt en del af, for det har passet hesten fint, så hvorfor købe noget nyt.
    At købe brugt giver også super mening, for hvorfor skal noget godt udstyr gå til spilde, når nu en anden kan bruge det? Selv står jeg nu med alt for meget udstyr som ikke bliver brugt efter aflivning af hesten. Noget vil jeg/vi (min søster og jeg) formentlig prøve at sælge, mens andet vil få lov at ligge, i håb om at kunne bruge det i fremtiden.
    I forhold til hjemmelavet udstyr, så har jeg ikke kreativiteten til det, men min mor har da hæklet en hut til mig engang. Hesten havde store ører som ikke rigtig passede til størrelsen på hovedet. Så når de almindelige hutter passede det ene sted, ja så gjorde de det ikke det andet sted.
    At lappe et dækken kan jeg dog sagtens finde ud af. Har brugt alt for mange timer på staldens hårde, kolde gulv med et dækken i favnen og en synål og tråd i hånden smiley

• #37   27. nov 2017 God kommentar ida smiley jeg er mega glad for brugte ting som ik fejler noget. Har lige købt brugt Lækker sadel som hest og jeg kan bruge, og havde jeg ik kunne få den brugt, så havde jeg skulle samle 16-20000kr sammen over meget lang tid, måske 1-2 år til jeg fik sparet sammen. Så rent held at falde lige over den sadel som sjældent er til salg og så passer den som en drøm. Det sku en julegave til mig, synes jeg smiley dybt taknemlig smiley

• #38   27. nov 2017 Egentlig kan jeg godt lide ideen om at sende brugte ting videre, I stedet for at kassere.

Men...
    Hvis man køber i en butik, kan man reklamere hvis der er fejl på varen. Få en anden vare i stedet, få pengene tilbage eller varen repareret.
    Køber man brugt, så ender man med at miste 2x porto og du kan ikke være sikker på at en privat sælger respekterer din returnering og melder ud når pakken er gået retur og giver dig penge retur.

Hvis man køber i en butik, kan man vælge I flere størrelser, og mellem flere lignende produkter.
    Private har en dims - take it or leave it, hvis du er i tvivl om størrelse, model, andet.

Hvis du kører i en butik, finder det du vil have, så har du normalt tingen med hjem med det samme.
    Køber du brugt kan det være svært at finde det man skal bruge, og det tager tid. Og pakken efter adskillige dage og bliver altid leveret mens man ikke er hjemme og kan først hentes på posthuset en dag eller to senere.

Det er sådan jeg oplever servicen ved at købe brugt.
    Skal det være besværet værd skal det være meget billigere end en ordinær butik - og det er ikke altid pris er lav nok til at retfærdiggøre besværet.
    Og så er det jeg kører i butikkerne i stedet

• #39   27. nov 2017 Helt enig D WHO smiley intet forkert i at købe nyt og fedt i også melder på banen her i tråden smiley der er for og imod både at købe nyt eller brugt. eller nærmere plusser og minusser ved det hele smiley

• #40   28. nov 2017 Jeg er rigtig glad ved folk der også køber brugt for ellers hade jeg aldrig fået solgt 8 regndækner her i dette efterår smiley
    VH Annette

Kommentér på:
Når "brugt er godt"

Annonce