Til dem der bliver nervøs til stævner {{forumTopicSubject}}
Af ren nysgerrighed, er det her noget der hjælper og er det noget i anbefaler? Er der evt. Bivirkninger
Af ren nysgerrighed, er det her noget der hjælper og er det noget i anbefaler? Er der evt. Bivirkninger
Spar penge på din forsikring
nov 2008
Følger: 266 Følgere: 1264 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.449
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
okt 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 8 Svar: 380
Til mennesker skal man selv være åben overfor det, ellers har de ikke den store effekt.
De virker allerbedst, hvis man starter med at tage dem inden, man når at blive stresset og så igen under den stressede situation. Også til hesten.
Start gerne nogle dage før stævnet med at tage det. Lad være med at putte dråberne i et glas vand. Put dem hellere i en spiseske vand. Så får du det hele med. Skyl det godt rundt i munden inden du synker. Det skal nemlig optages af slimhinderne i munden. Tag sådan en skefuld 3 gange om dagen.
Til hesten plejer jeg at putte dråberne på et halvt æble, som er udhulet lidt eller lavet huller i. Det sætter bedst gang i spytproduktionen.
okt 2009
Følger: 58 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 65 Svar: 252
Har selv brugt dem, og brugt dem til min hest og min hund.
Synes ikke selv jeg havde en stor effekt af dem, men kan tydeligt mærke forskellen hos mine dyr.
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Heste: 4 Emner: 130 Svar: 922
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 788
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Heste: 4 Emner: 130 Svar: 922
§21.1: "Ryttere må ikke deltage ved ridestævner under indflydelse af stimulerende eller beroligende stoffer."
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
mar 2008
Nu har jeg skrevet til Dansk Rideforbund jeg nægter at tro det er forbudt
Det er udtræk fra soløje kirsebær blomme fuglemælk klematis og balsamin
jan 2015
Følger: 57 Følgere: 48 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 59
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
ligesom heste vil gå under doping hvis man fodre med bananer hehe
mar 2008
Hej Lene
Tak for din mail.
Dansk Ride Forbund følger de internationale FEI regler. Klik her for at komme til deres hjemmeside: http://inside.fei.org/fei/cleansport/
Med venlig hilsen
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Spring ud i det!
Min oplevelse er at man kun vænner sig til det, ved at udsætte sig selv for det. Jeg har haft meget præstationsangst og kom kun ud af det ved konstant og bevæge mig ud i situationer fx i skolen hvor jeg skulle fremlægge foran klassen.
Der udover, til stævner så ha' en god ven med - det har jeg erfaret for andre virker. Har været med et par nervøse til stævner, hvor jeg har holdt "peptalk" og generelt bare snakket og snakket.
En anden ting er; om det går dårligt er der ingen der kan se til stævne. Ingen ved hvordan hesten er der hjemme. Ingen ved noget om hesten. Ingen kender dine mål eller ambitioner for stævnet.
Jeg har lært mig selv at jeg aldrig forventer noget så uanset hvad er jeg glad. Jeg kan altid finde en god ting når jeg har været ude - også selvom fx sidste gang da vi var ude og fik 57% og kræet satte i galop og generelt var meget spændt. Folk tænkte måske hvad jeg lavede i en LA med sådan en hest - men de aner jo ikke hvordan det er der hjemme eller hvad mit mål var.
Og jeg kunne fint fine noget positivt frem - fx god energi, gode øgninger, gik i traileren uden problemer på vejen hjem osv.
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
Det virkede rigtig fint. Det og så rigeligt med gulerødder til hende undervejs, så hun lærte det ikke var farligt.
Har dog ikke prøvet det selv, men dem jeg kender siger, at det ikke rigtig virker på mennesker, mest på dyr
Til dem der bliver nervøs til stævner