1.460 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Forsvundet pakke Forsvundet pakke

Jeg står i den rigtig trælse situtation at jeg for godt og vel 1,5 måned siden købte en fødselsdagsgave til min kæreste (Fra Wuptii)

Pakken bliver sendt og jeg får en mail om at de har prøvet at levere den ved døren men ingen var hjemme så jeg skulle vente på en ny mail hvor der stod hvor jeg kunne afhente pakken

Efter 2 uger og gentagende besøg hos posthuset ringer jeg til post nord og spørger til min pakke - de eftersøger den og finder den ikke

Så skal jeg vente 15 dage mere på en afgørelse

Disse 15 dage er gået for længe siden og jeg får ikke svar på mine mails

Har tænkt mig at ringe og rykke for den IGEN IGEN men hvad sker der så hvis de ikke finder den? Er det tabte penge? Skal de erstatte beløbet? Den er sendt med track & trace fra forhandleren og har været forbi min hoveddør og vende (eller tvivler for jeg får altid de her mails/sms'er om at jeg ikke var hjemme så jeg kan hente den på posthuset selvom at jeg har været hjemme og set dem køre forbi uden at banke på døren.....)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsvundet pakke
  • #1   3. okt 2017 Når du har fået en bekræftelse på, at den har været forsøgt leveret, og at Post Nord derefter har mistet den uden at have leveret den, så vil jeg da mene det er dem der står med problemet smiley

• #2   3. okt 2017 Har prøvet at miste en pakke på samme måde (Den dukkede aldrig op). Vi kontaktede forhandler, og PostDanmark som undersøgte sagen. Efter 1,5 uge ca fik jeg besked om at forhandler sendte en ny pakke uden beregning. Tror det blev PostDanmark der skulle erstatte smiley

• #3   3. okt 2017 Du skal have fat i Wupti, for Post Danmark vil altid have at det er afsender der skal efterlyse en forsvundet pakke.

• #4   3. okt 2017 Det er firmaet der afsender, som står med ansvaret for pakken indtil den er leveret. Så skyld dig at få fat i dem, de skal sende dig en ny pakke, hvis den anden ikke dukker op.

Så skal Wupti selv kontakte post nord, men det har intet med dig at gøre, så under alle omstændigheder er dine penge ikke spildt smiley

• #5   3. okt 2017 Jeg fik en besked på, at de ville tage kontakt til Wupti selv og derefter kontakte mig indenfor 15 dage - men dette er jo så ikke sket - eller jeg har i hvert fald intet svar fået tilbage..

Må ringe til postnord og se om de har snakket med Wupti og så ja som i ellers siger selv tage kontakt til Wupti

• #6   3. okt 2017 når pakken er sendt med track and trace, vil det sige at den er forsikret inde fra post nord. Så det er Wupti der får dækket pakken og kan så sende en ny en til dig. hvis det altså kan bevises at den er mistet i deres varetægt (hvilket den er er, da den er sendt ud fra leverandøren)

Så ryk dem igen, og meld pakken savnet. hvad deres procedure er herfra aner jeg så faktisk ikke. Men der er forsikring på pakken, når den er sporbar smiley

• #7   3. okt 2017 jeg har altid hørt at man skal kontakte afsender.
    det er jo ikke din fejl at postnord ikke kan finde ud af at aflevere pakker.
    så kontakt afsender, og lad dem efterlyse pakken. De vil højstsansynlig sende dig en ny, og så sender de regningen videre til postnord

• #8   4. okt 2017 Jeg havde et lignende problem...-Vistnok også med wupti- De ikke var specielt medgørlige, så jeg ringede til postvæsenet, som selv iværksatte en eftersøgning. Det viste sig at pakken kunne trackes til sorteringen, hvor den pludselig forsvandt, så Postnord erkendte deres problem, undskyldte, og pengene blev refunderet.

• #9   4. okt 2017 Men er Wupti ikke medgørlige så kontakter man Forbrugerstyrelsen, det er og bliver firmaets ansvar. Jeg har selv et firma og loven siger at vi firmaer har ansvaret for pakken indtil den er leveret til kunden, så det er ikke kunderne der skal have besværet med at efterlyse osv.

Kommer pakken ikke er det firmaet selv, der skal igangsætte efterlysning og søge erstatning smiley

Kommentér på:
Forsvundet pakke

Annonce