Navn til hingsteføl Navn til hingsteføl
Denne her lille fyr kommer hjem til december, og vi får selv lov til at navngive ham. Dog har vi tænkt og tænkt, og vi vil gerne have et rigtigt specielt navn med en betydning eller andet
Vi har kun nået frem til Noah eller Apollo som potentielle navne
Hans mor hed Queen Elizabeth, og faderen ved vi ikke, så evt. noget fancy?
Har i nogle kreative forslag?
jun 2014
Følger: 14 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 78
Ellers kan man jo også tage udgangspunkt i farven. Min gamle hoppe var mørkebrun (kaffefarvet), derfor fik hun navn efter et kaffeproducerende land og fik navnet Kenya. Så kaffe eller chokolade kunne også give inspiration. Min kommende hingst skal hedde Aslan. Han er gylden med en lidt kraftig strittende man - så jeg blev inspireret af en af mine yndlingsfilm Narnia
Så at tage udgangspunkt i en film man elsker, en sang eller en person i en yndlingsbog kan også være en idé. Så har man nemlig allerede en tlknytning til navnet. Kan anbefale 2- eller 3-stavelses navne. Jeg var inde over navnet Storm som også er smukt, men umuligt at sige uden det lyder hårdt og besværligt at kalde. Vælger du et for langt navn, kommer du bare til at give ham et kaldenavn alligevel
Tillykke med ham og held og lykke. Det er skønt at have babyheste
jun 2010
Følger: 35 Følgere: 38 Heste: 3 Emner: 13 Svar: 176
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 136 Svar: 1.695
lord/prince Esprit
lord/prince Edmundo
lord/prince Electric
når mor nu er "dronning" så burde han hedde prince eller lord, og så noget med E
Navn til hingsteføl