1.760 visninger
|
Oprettet:
Hvorfor vil folk udelukkende KUN ride. {{forumTopicSubject}}
Hej alle i dejlige heste folk
Nu vil jeg lige hører jer ang noget jeg har gået og tænkt på
når der er nogen der søger "part" og det så har været gratis, men så snart de hører at parten ikke udelukkende består af ridning men af:
Hygge, jord træning og evt tilridning.
ja så dropper de enten med og skrive ellers skriver de bare som om de er blevet fornærmet.
ja det er så her jeg tænker
Er det bare sådan, man KUN vil ride?
slet ingen der kan LIDE og hygge med hesten fra jorderen af?
(Altså som gå ture, vende dem til ting og udstyr og m.m.)
Hold en god stemning
sep 2008
Følger: 162 Følgere: 427 Heste: 5 Emner: 254 Svar: 2.026
Jeg har nu udelukkende haft gratis parter, hvor jeg brugte meget tid fra jorden, men lige ledes hjalp med at udvikle den fra ryggen og træne den op, selvom det gjorde hesten "bedre" end før.
Dog ville jeg ikke betale for sådan en part overhovedet, for det synes jeg ikke er fair, når hesten bliver bedre af det arbejde jeg ligger i den
Nu har jeg lige købt min første hest og det blev en 1,5 års fjordhoppe, som skal lærer alt fra bunden, hvilket jeg synes er vildt fedt, for så er jeg sikker på hun fra start lærer det på den måde jeg vil
For mig er det lige så fedt at træne fra jorden som at ride, især hvis man kan mærke at arbejdet fra jorden giver pote i ridningen
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
nov 2009
Følger: 118 Følgere: 216 Heste: 9 Emner: 100 Svar: 1.832
Den første var en jeg havde som min egen, hun blev arbejdet med alt, så langt fra kun ridening og hygget mest om
Den anden var en ung hest der skulle mere i form, som jeg hjalp med at få igang, det var kun ridening.
De 2 sidste var ponyer og derfor ikke noget jeg kunne ride på det var kun longe, køreliner, gå ture og andet jord arbejde Disse 2 skulle i form og den ene skulle holdes igang på grund af han var lidt varm i hovedet.
Alle overstående har været gratis.
Men da min egen stod skadet, søgte jeg gratis part hvor jeg kunne ride, træne og hygge om. Men intet kom op måske fordi jeg søgte gratis part? men med egen hest kunne jeg ikke betale... men var villig til stald arbejde men stadig intet
feb 2007
Følger: 274 Følgere: 254 Heste: 30 Emner: 173 Svar: 827
sep 2008
Men som jeg også skriver, så har jeg selv haft flere gratis parter som jeg lavede en masse jordtræning med og trænede op for ejeren Så der findes nogle der er villige til det, det er bare efterhånden få, da der er ved at være mange gratis parter på markedet hvor folk kan ride
jul 2015
Følger: 10 Følgere: 124 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 1.764
Så skriv en god annonce med fakta om præcis hvad du søger, så skal der nok komme nogen.
feb 2007
Ja det ved jeg der er.
har selv haft en masse gratis parter hvor det ikke udelukkende var ridning.
Men lyder ikke til det er sådan mere.
apr 2011
Følger: 8 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 368
Jeg tror bestemt der finde hestefolk derude der gerne vil 'nøjes' med jordarbejde og staldhygge.
Det kommer nok an på hvad der forventes af begge parter. En rå/utrænet hest eller en hest der kun kan bruges fra jorden (altså uridebar) kan de fleste erhverve for få penge og der er mange af dem i alle størrelser. Så måske har de fleste med den primære interesse en hest selv.
Jeg gad ikke selv have part på en hest, uanset om den kunne rides eller ej. Så hvis jeg ikkeselv havde hest ville jeg nok ikke have det som hobby længere. Jeg har selv flere dyr og gider faktisk ikke passe eller træne andres, selvom jeg holder af dyr generelt.
Jeg læste lige din annonce på part søges og uanset hvad ville jeg hurtig og elegant hoppe langt over den, da den er en anelse klynkende somom du bebrejder at folk ikke gider passe dine heste fordi de ikke kan rides...
Du kunne nøjes med at skrive hvad det er for nogle heste og hvad de kan og hvad du ønsker en part skal med dem og ikke skal, hvis du fx ved at der ikke vil være ridning.
God dag
apr 2011
Jeg må beklage hvis jeg overfortolker på din annonce i forbindelse med at have læst i tråden her
feb 2007
men har intet med opslaget og gøre
apr 2011
Følger: 43 Følgere: 46 Heste: 8 Emner: 17 Svar: 510
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 92 Svar: 1.643
jeg vil bare gerne have hesten redet 3 gange om ugen, men det er tilsyndeladende formeget forlangt, for det sker bestemt ikke.
Så det undre ikke mig at du ikke kan få nogle til at komme, når de ikke skal ride, når jeg har svært ved at finde en som bare gider at ride.
feb 2007
ja okay, ikk lige sådan. men da rart og hører det ikk kun er uden ridning der kan være lidt knas.
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Men jeg betaler så også for det. Har dog haft gratis parter, men jeg må indrømme at jeg hellere betaler for det og har kontrakt.
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Jeg skal kunne komme til om aftenen, da jeg har skæve arbejdstider. Det kræver lys, hal, mv.
Jeg har den grundholdning, at mennesker afgør hvor godt det kan gå for en ekvipage, så det er meget vigtigt for mig at kunne lære mere. Undervisning, feedback fra ejer, clinics...
Men jeg vil ikke omgås andres problemheste. Jeg er der fordi det er en effektiv måde at stresse af, jeg er der ikke for at rette andres fejl.
Hvis du har en skadet hest, vil jeg ikke hjælpe dig med genoptræning - hvorfor skal jeg involvere mig i en hest, der kan blive slået ned hvis den ikke kommer sig?
Jeg har aldrig været fascineret af tilridning, jeg vil hellere have en voksen kammerat.
Men det ultimative "turn off" er hvis ejer arbejder aktivt på at sælge til anden side.
Og så føles det altid somom de parter der er på markedet er umulige at finde, fordi de opslåes for få steder og ofte glemmer folk at beskrive hvor i landet hesten er.
Det magter jeg ikke at skrive på, hvis man ikke tænker langt nok til at gennemskue at læser ikke ved hvor man bor.
Det var mine "hadningsfælder" I forhold til at afsætte en part til mig...
Prisen er lidt lige meget, da jeg er voksen og egentlig har økonomi til egen hest.
jul 2015
Derfor er min part gratis.
Det jeg kan tilbyde er en total gennemgående rar fjoller som på ingen måde taber sin rytter. Og som kan bruges både til dressur, spring og er helt stabil på tur. Og jeg forlanger heller ikke en MA-rytter. Bare en helt alm hyggerytter som GIDER at ride. Hvorfor mon de er så svære at finde???
apr 2011
For det kan man lige så godt som at have forpligtigelser til en andens hest og til en ejer der selvfølgelig har det sidste ord.
Det er nok noget andet hvis man ønsker at udvikle sig ridemæssigt inden for en genre og dermed har brug for en hest med en hvis kapacitet. Det kan være en noget dyrere fornøjelse og anskaffe og sikkert også væsentlig dyrere hvis man skal ride stævner, have undervisning osv. Det kræver en anden økonomi end en skovturshest. Altså hvis vi ser ud over de generelle omkostninger ved et hestehold.
Så jeg tror altså at det kan være en forklaring på at der i visse geografiske områder ikke er interesse for at have part på hyggeheste
jul 2015
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.123
Jeg har selv haft mine to nuværende rideheste siden de var 1 år - og lagt en masse arbejde i at gå ture, tilvænne dem til udstyr, trailertræne og tilride og træne dem.
Og skulle jeg gøre det for nogle andre - ja så ville det koste penge at få mig til at gøre det - jeg vill aldrig betale og/eller gøre sådan et stykke arbejde gratis.
Så dem TS skal have fat i til jordtræning og tilridning af en ponystørrelse araber, som står hjemme et sted ude på landet et sted ned af en grusvej - hvem skal det være ? En lille let rytter, som synes det vil være sjovt gratis at ligge et stort stykke arbejde i en andens hest, og selv skal kunne transporterer sig ud på landet et sted.
Og det er nok det som gør det besværligt - for alt signalerer jo at dette her skal være en ung lille let teenager, som ikke er så erfaren i træning og tilridning af ungheste, så at vedkommende derfor ikke vil tage penge for det. Og det tror jeg kun er en meget lille og begrænset gruppe, hvis man så ovenikøbet selv skal kunne cykle eller tage bussen ud til stalden på landet et sted.
Det kan godt være at de unge mennesker som har lyst til det, findes nogle steder - men man skal nok have tålmodighed med at vente på at de ser ens annonce.
Mvh Charlotte
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
jeg har aldrig betalt for en part, hverken halv eller helpart. eller jo, en gang men det var et samarbejde mellem min søster og jeg.
hvis jeg ikke har hest på fuldtid, og begrænset tid (2 børn, studie, kæreste, hund og hjem der skal passes), så er det for mig spild af tid at få en part for at klappe og strigle den.
omgangen med hesten handler for mig om ridning. kan godt lave træning fra jorden, men det er ikke af fri vilje, men fordi at det er nødvendigt.
feb 2007
har så ingen annonce
apr 2011
Og så lave en ny hvor du på en anden måde præsenterer det du søger.
feb 2007
feb 2007
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 201
feb 2007
det ok, nej har jeg ikk i den forstand søgt gratis tilridning (har selv haft en annonce Ang tilridning hvor jeg vil betale for det, har jeg ikk mere
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
når der er nogen der søger "part" og det så har været gratis, men så snart de hører at parten ikke udelukkende består af ridning men af:
Hygge, jord træning og evt tilridning.
ja så dropper de enten med og skrive ellers skriver de bare som om de er blevet fornærmet
Jeg studser ved nærmere eftertanke meget over "så snart de hører".
Jeg ville da selv prøve at beskrive hvad jeg søgte, så det er folk, som er interesserede i de aktiviteter der søger.
- For hvis du ikke skriver andet, er det logisk at gå ud fra, at en ridehest skal røres - for det er derfor de fleste søger part, og folk holder ridehest for at de skal kunne rides men det kræver jo dyret er i form.
- Men de som ønsker fx jordarbejde kan ikke reagere, hvis det ikke er synligt du vil have netop dem.
feb 2007
Men det er nok bare mig ??
der ikk forstår det i opslaget.
Men har da fået et billede af folk kun vil ride og kan de ikk det er der ingen der interesseret i Part
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 1.584
Personligt ville jeg aldrig tilride andres heste, men jeg ved nogle synes det er sjovt og udfordrende.
Håber du finder en løsning
feb 2007
tak for dit svar men opslaget er ikk Ang nogen annonce men generelt
ja jeg havde en annonce en gang men ikk mere og får jeg nok hellere ikk igen ?? smiler
jun 2010
feb 2007
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 56 Svar: 443
sep 2008
Du skriver du engang havde en annonce, jeg kan dog se på din profil at du har en aktiv annonce med det, som er oprettet for 10 dage siden, måske skulle du prøve at ændre lidt i annoncen og evt også tilføje lidt billeder og beskrivelse af de forskellige heste
Generelt tror jeg det gælder om, at gå positivt ind i det og have tålmodighed, parterne hænger ikke på træerne, slet ikke længere hvor man ser ofte at man kan få parter gratis på heste som ligger på relativt højt niveau i forvejen!
Jeg tænker også, at du skulle prøve at søge på andre steder end hestegalleri, da der efterhånden ikk er så meget "gang i det" herinde, hvis du prøver på facebook, så kunne jeg forestille mig at du hurtigere ville finde nogle interesserede
feb 2007
Men mere som i noget jeg havde tænkt over og om det var sådan. at folk kun vil ride
feb 2007
Kopi fra opslaget :
ja det er så her jeg tænker
Er det bare sådan, man KUN vil ride?
slet ingen der kan LIDE og hygge med hesten fra jorderen af?
(Altså som gå ture, vende dem til ting og udstyr og m.m.)
jun 2010
feb 2007
Ja okay, men så betaler man sig også til det.
Jeg selv kan godt lide jord træning, og ALT det hygge fra jorderen hihi ...
Bare derfor jeg tænker mit, om det virkelig KUN er ridning folk vil med deres heste/part.
aug 2015
feb 2007
har ingen rideheste.pt. smiler
apr 2011
Der er der flere årsager til som også uddybes i tråden af debatørerne.
Jeg kan godt forstå du spørger og at du undrer dig. Det var jo engang hvor de unge hestepiger gerne cyklede fra Herodes til Pilatus bare for at klappe eller strigle en hest. Måske endda bare for at stikke en gulerod over hegnet. Mig selv inkl i de gode 80'ere fx. Der var en dyr sport som ridning/heste ikke for alle. Men i dag er det anderledes og jeg synes der er kommet mange gode bud på hvorfor
jul 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 997
jul 2015
aug 2015
sep 2011
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 183
Og det er faktisk kun med den hest jeg har nu, at ridning er en mindre del, der kan jeg nøjes med samværet, hygge, jordtræning. Har ikke redet i nok 5 måneder. Hesten har været under tilridning i ca 2 år
mar 2009
Følger: 24 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 43
Hvorfor vil folk udelukkende KUN ride.