1.700 visninger
|
Oprettet:
Nogen erfaringer med kørsel på CBD? {{forumTopicSubject}}
Hej hestegalleriets forum,
Jeg er lige begyndt at bruge CBD olie og jeg håber den kan hjælpe på min søvn, fordi sovepiller ikke virker godt på mig. Jeg har læst mig frem at vi har fået en ny lovændring i Danmark omkring kørsel med hash i blodet?
http://lovlig-cannabis.dk/cbd-olie-og-bilkorsel-med-thc-i-blodet/
Som der står på hjemmesiden er det ikke noget problem at tage CBD olie og derefter tage bilen til træning. Jeg spørger fordi jeg er meget afhængig af min bil og min hestetrailer. Nogen som har erfaringer med CBD og kørsel?
Eller har i andre fif til bedre søvn?
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Du må ikke stole på en hjemmeside, der formidler salg af et illegalt produkt! De bliver ikke legale bare fordi deres hjemmeside har et nydeligt navn!
Du kan stole lige så meget på, at man må køre med stoffet i blodet, som du kan stole på, at det er legalt!
https://laegemiddelstyrelsen.dk/da/special/spoergsmaalsvar-om-cannabis-til-medicinsk-brug/
Her er lidt saglig information.
Desværre.
Cannabis og lignende er som udgangspunkt ikke tilladt - undtagelsen er "magistrinelle produkter", dvs din læge har specielt fået tilladelse til at give det til dig.
Køber du det ikke via legale veje (Glostrup apotek) kan du ikke undgå at støtte ulovligheder.
Ifølge kørekortbekendtgørelsen paragraf 98, stk 4 må man ikke føre bil hvis man er afhængig af bevidsthedsudvidende eller euphoriserende stoffer.
Hvis du tager dette, så bliver du fældet.
Husker jeg rigtigt koster en "panel 5", hvor man tester på urin kun 50 kr og det sponsorerer politiet sikkert gerne ved mistanke.
Ja, jeg er arrig. Arrig over folk lever af at bilde folk ting ind, så de kan sælge deres ulovlige produkter imod bedre vidende.
Men pas på dig selv. Er noget lidt for godt til at være sandt, er det nok heller ikke sandt.
aug 2016
Men det ødelægger din læges arbejde med tavshedspligt, hvis du fortæller alt om dit helbred over en ikke krypteret hjemmeside, som dette er.
Der er mange råd (hvor virkning er dokumenteret) både ift hcerdagsrutiner, men også med alternativer i form af andre piller end klassiske sovepiller.
maj 2007
mon dog.
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 99 Heste: 5 Emner: 25 Svar: 707
aug 2016
Den del med tavshedspligt er der for at beskytte patienters privatliv.
Hvad du skriver her kan alle læse med på. Det er jo ikke krypteret.
Ikke alle er bevidste om det.
maj 2007
der er forskel på om en læge videre gover personlig data om en patient, eller om patienten selv videre giver data.
aug 2016
?
Din praktiserende læge videregiver ikke information om dig fra klinikken til andre, ikke uden dit samtykke.
På hospitalet dokumenteres i journal, som afdelingens læger, sygeplejersker og andre relevante behandlere må læse. Andre må ikke og det logges elektronisk hvem der har læst i ens journal, så man kan fange hvis folk slår op ift folk de ikke har at gøre med.
Jeg går ud fra, at folk er forvente med, at når de spørger om helbred er der lidt fortrolighed.
Det er der ikke her, på det åbne internet kan alle læse med.
Jeg prøver vel bare at sige "vær bevidst om ikke at sige noget her, som ikke alle må vide"
maj 2007
man må selv vurdere hvad man vil dele ud på nettet mm.
det har ikke en dyt at gøre med læfers tavshedspligt..
lad være med at gør internettet så farligt som du gør. det er et harmløst spørgsmål
aug 2016
Hvis man skal give saglig rådgivning om søvnløshed, kræver det en del detaljer om livsstil, alkohol indtag, hvilke medicin man får nu, hvilke tiltag man tidligere har forsøgt imod søvnløshed.
Man kunne også naturligt inkludere en samtale om depression, stress, økonomiske problemer og andre ting, der hæmmer søvn.
Jeg synes IKKE at det er harmløst, men alt for privat til et åbent forum.
maj 2007
jeg troede at du spurgte om man måtte kører når man havde benyttet CBD
Jeg har gode erfaringer med brug af baldrian, men benyttede jeg i samråd med min læge da jeg havde søvnbesvær over en kort periode
jeg ved at beroligende/afslappende midler er farlige at benytte i forbindelse med kørsel, da du svækker din reaktionsevne markant..
Dog kender jeg flere som har benyttet cannabis olie mod søvnbesvær, med god effekt. Men eftersom at de produkter de har benyttet ikke er lovlige, var det ikke i samråd med en læge.
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.149
Hvad jeg SELV vælger at dele og med hvem rager ikke min læge - jeg kan dele alt det jeg har lyst til og med alle dem jeg har lyst til...
Det virker som om du prøver at lyde enormt begavet - men lige i denne tråd får det dig altså bare til at fremstå lidt tåbelig. Lægens tavshedspligt har absolut intet med denne tråd at gøre.
Ang. lovligheden af CBD, så afhænger det af, om det indeholder THC eller ej - gør det ikke, så er CBD-olien IKKE ulovlig og kan derfor HELT LOVLIGT løbes andre steder end via læge og apotek uden recept.
Martine - spørg politiet, så skulle du gerne få et sikkert svar. Men ja, jeg har også hørt om nogen ændringer ift. kørsel og hash. Nu har jeg ikke behov for det, så det er ikke noget jeg har undersøgt nærmere, men vil alligevel gætte på, at det IKKE er lovligt at køre med større mængder hash i blodet, så mon ikke det bare handler om, at der er sat en bagatelgrænse - i så fald ville jeg IKKE køre, mens jeg brugte CBD. I hvert fald ikke uden at få taget et par tests, for at se, om den dosis jeg brugte gav udslag i en test.... og vær så i øvrigt opmærksom på, at der jo ikke er ensrettede retningslinjer for fremstilling af CBD-olie, så sådan en kontroltest skal formentligt gentages, hvis man køber fra en anden producent.
aug 2016
I har ingen kontrol med hvad der spredes fra åbne internet sider. På dette fora er intet privatliv, I modsætning til når i taler med fagpersoner. .
Så jeg råder stadig til kun at sige, hvad alle må vide.
I må gerne kritisere for kluntet formulering.
Men min pointe holder jeg fast i.
maj 2007
Når man lægger noget offentligt tilgængeligt på nettet, eller generelt er gammel nok til at færdes på nettet, så ved man oftes også at ting hurtigt kan findes via en google søgning.
Selvom at de informationer man offentliggøre online hurtigt kan spredes, så er det stadig EN SELV som lægger disse informationer op, ikke en anden person.
Selvfølgelig har fagpersoner tavshedspligt når det kommer til information om sine klienter/borgere/patienter/brugere, for hvis man begynder at fortælle ud om hvad man oplever på sit job, og videregive personlige oplysninger, så kan man i værste tilfælde skabe den ramte.
At du mener at det er så vildt privat, at en tilfældig Martine C, opretter et emne om søvn besvær og brugen af CBD - herre gud, det er jo ikke just de vilde oplysninger der deles ud af.
Det er virkeligt at overtolke, at begynde og snakke om tavshedspligt, og om at holde sit privatliv for sig.
aug 2016
Jeg kan godt se forskel på, om andre eller en selv spreder informationer. Men jeg ser bare ofte, at folk beskriver ting, som jeg ikke kan forestille mig, man ønsker at fremmede skal vide.
Hvis du ikke vil fortælle det til en buspassagerer, hvorfor så skrive det på nettet?
Ergo mistænker jeg, at de ikke er bevidste om, deres information er mere åbne herinde??
Du må gerne synes jeg er tosset.
Jeg må gerne foreslå, at man kun skriver private oplysninger, alle må læse.
sep 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
maj 2007
Generelt er man mere åben på et forum - og det er jo netop det gode ved det. At man kan spørge om ting, dele ud af ting, som man måske vil have svært ved at fortælle ansigt til ansigt.
Trådstarter er jo tydeligt interesseret i at dele denne information, ellers havde hun nok ikke skrevet - det samme gælder alle andre som lægger noget op.
JEg syntes ikke du er tosset, men jeg syntes at du har en tendens til at "overdramatiserer" ( i mangel på bedre ord), hvilket er super ærgerligt.
aug 2016
Styrelsen for PatientSikkerhed står for fortolkning af kørekort regler ift helbred mv.
Google "vejledning om helbredskrav til kørekort" .
Se især kapitel 10, omkring side 73.
Der står regler for medicinsk cannabis.
Hvis det er på baggrund af lovlig recept må du have 0,001 mg pr kg blod, og der er kørselsforbud i 2-4 uger efter dosis øgning.
Ellers er der nultolerance.
Generelt må man ikke køre med sløvende medicin i blodet, inkl Phenergan.
maj 2007
^Som tilføjelse til Doctor Who's.
nov 2007
INGEN af os herinde, render rundt i den tro, at tilfældige internetfora er tophemmelige og krypterede, og at hvad vi skriver her på HG aldrig forlader HG. Så dumme er der altså ingen der er (at du tror vi er så dumme, synes jeg faktisk grænser til nedladende).
Så når nu man ER FULDSTÆNDIGT KLAR OVER(!) at HG er en offentlig side og altså ikke privat, og alligevel deler noget her, tror du så ikke, at det er fordi, man faktisk synes det er ok, at andre ved det?
Tavshedspligt har intet som helst at gøre i denne tråd og helt ærligt så er det altså lidt til at få lange patter over, at de hele tiden og igen prøver at hæve dig selv over andre ved lige at understrege, at "hey, jeg er læge, så jeg ved noget I andre ikke ved"... det gør du altså ikke - vi ved allesammen godt, at vores læger har tavshedspligt og at de har hestegalleri ikke. intet nyt i det.
nov 2007
Vi er ikke ude i medicinsk cannabiss på recept!
Så vidt jeg kan se på AMT's link, så er det altså THC man måler - i så fald skulle man jo klare frisag, hvis man benytter et produkt uden THC (men ville nu alligevel ssnuppe en test just in case, inden jeg begyndte at køre bil. Og virker det sløvende, ville jeg slet og ret undlade at køre - jeg er så paranoid, at jeg ikke nødvendigvis tror på, at sælgere af CBD altid ved 100%, hvad der er i deres produkter )
aug 2016
Jeg tror faktisk, at summen af viden er nogenlunde konstant, fra individ til individ.
Men hvad man ved, afhænger meget af ens fortid.
Jeg nævner ofte, at jeg er læge, hundetosse eller at jeg er vokset op på en gård, for det betyder meget for hvilke referencer man har.
Og min tankegang har altid fulgt kringlede spor, og jeg tænker at hvis jeg lader det skinne igennem hvorfra metaforerne kommer, så er de nemmere at følge.
Jeg nævnte fx tavshedspligt i et forsøg på at minde folk om, at det ikke altid er klogt at åbne sit hjerte i et forum, hvor teksten ikke kan slettes 100%.
Ja, folk ved det måske godt. Ligesom de også ved hvad fartgrænserne er, men glemmer dem, når de følger trafikken.
nov 2007
Nå, hopper ud af tråden nu, det var egentlig ikke min mening at afspore den. Det var vist bare den berømte dråbe....
apr 2019
Følger: 1 Svar: 1
Et bedre alternativ er Meladol der specifikt er beregnet til at falde i søvn på. Se det her:
https://prof-cbd.dk
Nogen erfaringer med kørsel på CBD?