{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
636 visninger | Oprettet:

trænings tråd nr. 2 {{forumTopicSubject}}

hejsa smiley
jeg skrev for ca. 2 ugers tid siden en tråd om træning og hvor meget man må træne smiley nu har jeg fået adgang til et motions rum med vægte (kunne først få adgang sidste mandag) hvor der er pænt meget udstyr! der er et løbebånd, 2 bænke til at som kan hæves eller lægges ned, 1 stor "maskine" hvor der er en stang på, en "maskine" til at træne biceps og triceps (hvor man kan vælge forskellige håndtag) 1 bold, 1 ribbe på væggen, og diverse størrelser håndvægte og kettleballs (mener jeg det hedder)

jeg har så overvejet at træne på følgende måde 1 × 3 split-træning 1 x fridag (gå tur eller imellem 30 min. - 1 time på løbebåndet hvor jeg går i okay tempo) 1 x 2 split-træning og 1 × fridag ( samme som tidligere)

så min uge ser sådan ud;
mandag - træning 1/3
tirsdag - træning 2/3
onsdag - træning 3/3
torsdag - "fri" løbebånd
fredag - træning 1/2
lørdag - træning 2/2
søndag - "fri" løbebånd

med "x/x" mener jeg at det er den ene den ene muskelgruppe og den anden den anden muskelgruppe smiley

lyder det fornuftigt eller er det ikke godt at have både 2 og 3 spilt-træning på samme uge? og er det godt at jeg tager løbebåndet (gående - har ikke mod på at løbe endnu) de dage jeg ikke træner? smiley

nogle råd i vil give mig med på vejen som ikke er nævnt tidligere? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  trænings tråd nr. 2
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #1   28. aug 2017 hvad er det du gerne vil have ud af din træning? smiley

• #2   28. aug 2017 AMT: vægttab og opbygning af muskler smiley

• #3   28. aug 2017 tror du skal få hjælp fra en uddannet personlig træner, at spørge om råd her er som at spørge ens tandlæge om hvilke sko der er bedst til at løbe i

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#4   28. aug 2017 dargmar: personligtræner er et kursus baseret på grundprincipper, det er ingen garanti for kvalitet.
    så populært som fitness og styrketræning er pt. så skal man lede længe for at finde en personlig træner som faktisk er dygtig.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#5   29. aug 2017 Jeg havde nok valgt at holde weekenden fri - evt. med gåture. Også styrketræne man, tir, ons, tors, og fredag.

En fordel kan være at afslutte dine styrkepas med cardio, for at optimere din efterforbrænding.
    (cardio bør IKKE foretages før styrketræning, da du derved udmatter din krop for meget, til at kunne få nok udbytte af styrketræningen).

Men det vigtigste er sådan set hvordan du tilrettelægger din træning, altså hvilke muskelgrupper du vælger at træne hvilke dage, for at du ikke svækker din træning, ved f.eks. at træne triceps mandag, for så at træne bryst tirsdag - triceps er en væsentlig muskel under brysttræning, og derfor giver det sig selv at den ikke skal være øm, hvis man skal kunne udfører en øvelse korrekt, og mindste skadesrisikoen smiley

• #6   29. aug 2017 det er noget fis amt. jeg har selv deltaget på grund kursus og der får man rigtigt meget viden! og på uddannelsen til personlig træner for man enormt meget viden!
    så selvfølgelig er det vigtigt at få en time med en personlig træner!
    bare at hun ikke ved hvad et split program er tyder på at det er nødvendigt!

• #7   29. aug 2017 hvordan er du sikker på jeg ikke ved hvad et split-program er smiley det kan jo stadig være jeg kalder det noget andet.. jeg har tidligere trænet på hold (efterskole) men nu står jeg på egne ben og skal have genopfrisket det jeg kan + vil gerne være sikker på at jeg gør det rigtigt og ikke gør noget forkert på kroppen smiley

• #8   29. aug 2017 AMT: må jeg skrive en privat besked til dig så vi kan tage derover? smiley jeg synes du kommer med nogle gode råd smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#9   29. aug 2017 dagmar: når man ser hvad personligtræner uddannelsen (eller nærmere kurset) indeholder, så er det begrænset viden.

det er meget overfladisk, både mht anatomi og fysiologi, men også træning.

men det er også underordnet, jeg ved bare at hvis man ikke har kendskab inden for fitness, så bliver man hurtigt snydt - især af personligetrænere der tager overpriser for deres manglende viden.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#10   29. aug 2017 putte: ja, må du gerne. men du må også gerne skrive her smiley

• #11   29. aug 2017 super, tak, jeg skriver til dig senere idag eller imorgen smiley jeg har nemlig nogle lektier at se til her idag smiley

• #12   30. aug 2017 Jeg ville ikke vælge en blanding af to og tresplit. Og jeg tror ikke du skal tænke så meget på, om du går eller løber - de har begge hver deres fordele. Jeg ville (personligt) heller ikke have en dag med cardio, hvis du er forholdsvis ny på det hele. Derimod ville jeg hellere tage 10-20 minutters cardio efter hver endt styrketræning, som ATM siger, for at styrke efterforbrændingen.
    Og i takt med, at din muskelmasse øges, så øges din fedtforbrænding også. Det er kun en god cirkel smiley

Hvordan har du tænkt dig, at koordinere din træning? - altså, hvilke muskelgrupper hvornår?

• #13   30. aug 2017 Desuden vil jeg koble mig på ATMs påstand om, at det langt fra er alle personlige trænere, som er almindeligvis mere kvalificeret, end andre mennesker, som bare vælger at sætte sig lidt ind i træning og kost. smiley

Kommentér på:
trænings tråd nr. 2

Annonce