Indtrængen i sommerhus {{forumTopicSubject}}
Sagen er den at jeg med arbejdet er 'udstationeret' til Fyn i en måneds tid (vi arbejder mandag til torsdag og er derfor kun hernede fra søndag aften til torsdag eftermiddag)
Vi har lejet et 'sommerhus'/lejlighed midt i Middelfart i en bygning med massere af andre lejligheder - vi har dog seperat indgang og så er der 2 opgange vi kan komme ind i fra lejligheden - disse døre holder vi dog LÅST
Nå men - nu til problemet
Efter de første dage hernede bemærkede vi at der var ryddet op for cigaret skodder når vi kom hjem fra arbejde om eftermiddagen (de bliver sat i en krukke udenfor) - derudover var der en lille sofa der forsvandt fra et værelse og nogle møbler der stod anderledes fra dag til dag
Nu er ting så begyndt at forsvinde....
Først var det en plastik pose, så et par beskidte strømper, 2 ladere og igår opdager jeg så mit værelse også havde været besøgt.. jeg har nogle tomme flasker stående på et bord, 1 af dem var lidt beskidt fordi jeg brugte den til at holde vinduet åbent om natten - og satme om den ikke var væk da jeg kom hjem - det samme var en rød sprit tusch jeg havde liggende på samme bord...
Mit kamera til flere tusinde kroner og min MacBook til 18.000 står urørt så det er nok ikke fordi det er nogle der prøver at tjene penge på det de stjæler men det er nu alligevel lidt klamt at folk render rundt derinde når vi ikke er der...
Kan man tillade sig at ringe til udlejeren og klage?? Vi går ud fra at det nok bare er ejeren der lusker rundt derinde når han ved vi er på arbejde men jeg synes sgu ikke det er i orden - men han tager jo egentligt næsten ubrugelige ting så skal man bare lade den smutte eller klage? Vi har 1 uge tilbage hernede så det er jo ikke fordi vi ikke har holdt det ud i 4 uger indtil videre
maj 2009
Følger: 104 Følgere: 146 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 2.184
Men nej vil helt klart mene at det ikke er ok hvis udlejer "snuser" rundt i lejligheden når I ikke er der. Synes roligt man på en pæn måde kan gøre udlejer opmærksom på at dette ikke er ønsket. Der kommer jo også lejere ind efter jer. Ville selv synes det var vildt mærkeligt.
Modsat på en kro/et hotel hvor man véd at stuepigen kommer hver dag.
mvh Ponymor
jan 2012
Følger: 91 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 353 Svar: 2.870
Som sagt havde jeg den der flaske stående
Den stod sammen med 4 andre tomme flasker men de står der endnu? Og de beskidte sokker var så vidt jeg ved pakket i en pose og lagt i en taske så personen har altså rodet i vores ting også...
På den anden side ved vi jo så bare heller ikke om det er ejeren... men det er helt sikkert at det ikke er nogle af os der bor der for jeg tager sidst afsted og kommer først hjem så de andre medarbejdere er ikke i huset i mellemtiden da vi kun har 1 nøgle..
Jeg var så syg her i mandags og måtte tage tidligt hjem til huset. Det er meget lydt og du kan høre ting fra de andre lejligheder også men jeg var helt sikker på at jeg hørte en gå rundt på gangen i vores lejlighed - jeg gik ud fra at det var en af medarbejderne der var kommet tilbage efter noget nu hvor jeg lod hoveddøren stå åbent da jeg havde nøglerne, men da jeg spurgte dem senere var der ingen der havde været i nærheden at huset i løbet af dagen... men om det er noget jeg bilder mig ind ved jeg så ikke da det måske bare kunne være min hjerne der spillede mig et pus nu hvor jeg er lidt paranoid over hele situationen i forvejen.....
jan 2006
Følger: 53 Følgere: 79 Heste: 5 Emner: 20 Svar: 431
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.470
Udlejer må ikke gå ind uden jeres tilladelse.
Og hvis en fremmed hygger sig med at kigge på andres ting, kan udlejer ikke stoppe dette, hvis han intet ved.
Og så havde jeg spurgt politiet til råds
jan 2012
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Jeg siger IKKE at det er tilfældet her, men husk at der bor mange eks fanger/forbrydere/pædofile/voldtægtsforbrydere osv. Rundt omkring i landet. Og nogle falder desværre tilbage, og har underlige vaner o.l.
Dette synes jeg høres lidt for Creepy ud.. Jeg tænker også at det måske kan være tidligere lejere der ikke har afleveret nøglen.. Men Creepy er det!
Mvh TT
jan 2012
Bor heldigvis sammen med 6 mænd så jeg føler mig okay sikker så længe jeg ikke er i lejligheden - tror og håber lidt på at det bare er ejeren af huset som får et kick af at snuppe ting og sager fra andre - det er jo trods alt ikke vores dyre ting der bliver rørt
Tænker at vi starter med at kontakte det sted han udlejer huset via - som vi lejede det igennem - det kan jo være det ikke er første gang
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Husk at politiet har styr på hvor tidligere fanger bor. Så måske (hvis tilfældet) de bliver glade for en mail
Mvh TT
jan 2012
Vi er der kun 4 dage mere anyway og så må vi se hvad der mangler næste gang ....
Indtrængen i sommerhus