{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
694 visninger | Oprettet:

Hest sparker i boksen {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Min part sparker i boksen når der ikke er mennesker i boksen, hun gør det dog aldrig hvis der er nogle i stalden. Hun har kun en sidemakker som hun ikke kan se ind til, der er ikke mulighed for at flytte hende. Det er ind på bagvæggen som er en mur hun sparker på så stenene går i stykker og falder af. Tænker enten at noget legetøj der kunne hænge i boksen så hun ikke keder sig, eller nogle gummimåtter på vægen kunne hjælpe.
Hvad mener i kunne hjælpe?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest sparker i boksen
  • #1   8. aug 2017 En skam at den ikke har mulighed for fysisk kontakt med en anden hest, for det tror jeg kunne afhjælpe problemet - lyder til at den savner selskab og nervær, når du nævner at den ikke gør det, når der er nogen i stalden smiley

• #3   8. aug 2017 Hun har en væskeansamling bag på det ene knæ men dyrlægen siger at det ikke skulle irritere hende. Hun har ikke nogle foderstrå og har ikke andre unoder

• #5   8. aug 2017 Sørg for den har nok hø eller wrap, og ellers så synes jeg det lyder som en hest der hellere bør gå i løsdrift. Ikke alle heste fungerer i boks, tror den ville få det 100 gange bedre i en løsdrift med en anden hest smiley

• #6   9. aug 2017 Der er desværre ikke mulighed for løsdrift da det er en rideskolehest som jeg har part på, så det kan jeg ikke rigtig ændre på. smiley

• #7   9. aug 2017 Hun skal da i hvert fald have noget at gumle på ligemeget hvad. Så kan man altid se på det efterfølgende, hvis det ikke er nok

• #8   9. aug 2017 Som rideskolehest er den nok kun ude få timer og når den så står inde uden hestekontakt og mad, så er det klart den opfører sig sådan smiley

• #9   9. aug 2017 Vel hesten kommer til at ødelægge sine bagben ved sparkeriet smiley Min gamle hest havde samme problem (med sparkeriet) og han blev aflivet.
    Jeg ville skifte rideskole da det overhovedet ikke er okay imod en hest at tilbyde den dette liv.

Mvh TT

• #10   9. aug 2017 Tvivler desværre på at det hjælper at skifte rideskole, og dermed vende den ryggen. Du burde få nogen til at snakke med bestyrelsen

• #11   9. aug 2017 Kan forstå på det du skriver at din part har fået en piphas, væskeansamlingen i hasen altså. Oftes er det bare kosmetisk, men det kan føre til en større skade og en dyrlæge burde klart checke op på det. Det er rigtig vigtig at forhindre den i at sparke i væggen, når den har fået en piphas! smiley

Anbefaler at smøre hasen med varmecreme, så forsvinder væskeansamlingen i de flestes tilfælde efter en rum tid og holde øje med den ikke får smerter og bliver urentgående.

• #12   10. aug 2017 Hestene bliver bestem ikke dårligt behandlet de er på fold min 10 timer i døgnet i hverdagene og har fri i weekenden der er dyrlæge inde over hendes hase men når hun kun sparker når hun er alene er det svært at finde årsagen og derved løse problemet men både dyrlæge og bestyrrelse gør alt hvad de kan for at hjælpe hende

• #14   10. aug 2017 Min nuværende hest gjorde det samme i periode fordi hun var stresset og led af noget seperationsangst, hvilket gad hende en piphas. Det behøver jo selvfølgelig være årsagen i det her tilfælde smiley

Kommentér på:
Hest sparker i boksen

Annonce